Zamki w drzwiach

08 Lut 2009, 08:37

Witam, niedawno umyłem samochod na drugi dzień zamarzły mi zamki nie używałem żadnych odmrażaczy, a teraz ciężko się przekręca kluczykiem. Co zrobić, co można zalać do zamka żeby chodziło lekko i sprawnie, ps. nie chcę używać w-40 ponieważ wiem że to nie pomaga, a pogarsza sprawę.
jerzy15
Nowicjusz
 
Posty: 1

08 Lut 2009, 10:16

To psiknij odmrażaczem, jak za pierwszym razem nie pomoże to spróbuj jeszcze raz. Taki odmrażacz można za kilka złotych kupić
Ostrożność nie jest tchórzostwem.
Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice

08 Lut 2009, 10:23

Odmrażacz albo WD40 polecam, ono bardziej na rdzę jest ale też powinno pomóc.
stasiowski121
 

08 Lut 2009, 13:09

A ja proponuję do zamka siknąc silikonem w spreyu(np.K2) oraz zdemontować tapiserkę drzwi o posikać nim wszystkie połączenia zamka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2009, 21:04

Ja smaruje zamki olejem silnikowym- stary sposób
piotr2273
Aktywny
 
Posty: 335

05 Mar 2009, 08:30

Stawiam na wd40 lub inny cx80.
W twoim przypadku zastosowanie takiego preparatu ma sens,gdyż ma on właściwości usuwające wodę !!! Jednocześnie przesmaruje mechanizm zamka. Pózniej jak będzie kilka dni suchych,to można ten mechanizm zakonserwowac specjalnym silikonem do zamków. :wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...

06 Mar 2009, 09:27

Witam!!! Miałem taki sam problem w Fiestce.. Użyłem najprostszego(najtańszego) odrdzewiacza który wypsikałem do zamka po czym włożyłem kluczyk i otwierałem i zamykałem... po o.k 15 min wypsikałem wd40 i działa zameczek jak nowy.. Pozdrawiam
cinekko5
Nowicjusz
 
Posty: 1

06 Mar 2009, 20:55

Nigdy nie stosuje się odrdzewiaczy do zamków typu WD-40 bo usuwają z zapadek w zamku srodek smarujący.
Tak jak pisał kolega MotoAlbercik są specjalne silikony w spreyu (smarujące) lub inne środki tego typu.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Mar 2009, 13:24

Ja mialem lepszy problem w Cordobie. zamki chodzily ladnie, owszem, ale mechanizm otwierania drzwi klamka juz nie chcial dzialac. klamka chodzila normalnie, ale drzwi sie nie otwieraly. WD-40 dziala tylko doraznie, bo usuwa wilgoc, ale razem z nia usuwa tez srodek smarujacy. Zastosuj silikon tak jak koledzy wyzej pisali. ktos mi kiedys mowil, zebym umoczyl kluczyk w oleju samochodowym i wtedy wlozyl w zamek, to podobno pomaga na dluzej. Nie nalezy tego robic z plynem chlodniczym, bo jak skapnie na karoserie, to zostawi trwale slady.
pyta88
Początkujący
 
Posty: 60
Miejscowość: WPN
Prawo jazdy: 01 06 2006
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 1.8 DURATEC-HE 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Mar 2009, 21:10

pyta88 napisał(a):Zastosuj silikon tak jak koledzy wyzej pisali. ktos mi kiedys mowil, zebym umoczyl kluczyk w oleju samochodowym i wtedy wlozyl w zamek, to podobno pomaga na dluzej. Nie nalezy tego robic z plynem chlodniczym, bo jak skapnie na karoserie, to zostawi trwale slady.


Płyn chłodniczy nie ma żadnego wpywu na karoserie i lakier. Żrący jest natomiast PŁYN HAMULCOWY, ma odczyn mocno zasadowy. Najpierw pozostawia piekne białe plamy, a później lakier pieknie schodzi do gołej blachy... :shock:

Co do zamka, polecam silikon w sprayu.
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość