Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

25 Maj 2014, 09:03

Witam serdecznie!

Zwracam się do Was z wielką prośbą o pomoc. Jestem użytkownikiem samochodu Opel Astra G Coupe 2.2 benzyna z 2001r. (Bertone). Wczoraj w trakcie jazdy poczułem utratę wspomagania kierownicy oraz przerwanie pracy klimatyzacji. Zauważyłem również zapalenie się kontrolki braku ładowania akumulatora. Pod maską znalazłem poszarpany pasek klinowy. Zabrałem go i postanowiłem kontynuować trasę i już praktycznie u celu zapaliły się kolejne kontrolki tj. check engine, ESP i ABS. Chwilę później zgasły światła mijania. Akumulator padł (rozrusznik nie kręci).

Teraz mam pytanie czy dam radę taki pasek samodzielnie wymienić bez skomplikowanych narzędzi. No i po pierwsze co to za pasek? Czy jest to "pasek wieloklinowy"?
Nie wiem czy jest sens ryzykować odpalenie z kabli i dalszą jazdę do warsztatu a na lawetę mi szkoda kasy. Chciałbym zrobić to najtańszym kosztem i może udałoby mi się to samemu gdybym już zdobył odpowiedni model paska.

Proszę Was bardzo o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i doborze paska.
Byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie jakiegoś przystępnego opisu wymiany tej części w moim modelu samochodu jeśli takowy istnieje.

Pozdrawiam,
Wojtek
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 Maj 2014, 08:44
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001

Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

25 Maj 2014, 11:31

cessna napisał(a):Nie wiem czy jest sens ryzykować odpalenie z kabli i dalszą jazdę do warsztatu

Nie zrobisz w ten sposób - brak napięcia z akumulatora nie pozwoli ci na jazdę. A ładowania z alternatora nie ma.
Możesz naładować aku do pełna prostownikiem, odpalić i pojechać do mechanika. Byle nie zbyt daleko, bo podczas jazdy aku będzie się rozładowywał.
Co do wymiany, to zalezy to od twoich zdolności manualnych, narzędzi jakie posiadasz oraz wiedzy w tym temacie. Jak mechanik daje radę, to ktoś inny, kto ma o tym pojęcie i narzędzia, to też to zrobi.
Co do paska - idz do sklepu i poproś o pasek alternatora do twopjego auta. Dodaj, że masz klimę, bo wtedy pasek jest dłuższy.
Przed wymianą warto zastanowić się, co było powodem poszarpania tego paska, żeby po założeniu podczas jazdy sytuacja się nie powtórzyła.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

25 Maj 2014, 11:35

Dzięki za odpowiedź. A dlaczego brak napięcia z aku uniemożliwi jazdę? Rozumiem, że świateł nie będzie, systemy będą wariować ale wydawało mi się, że silnik powinien pracować. W jakieś 5-10 min powinienem dojechać do mechanika. Zdolności manualne mam tylko nie mam pojęcia jak w tym samochodzie się za to zabrać. Czy wszystko od góry, czy koło trzeba zdjąć itp.
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 Maj 2014, 08:44
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001

Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

25 Maj 2014, 13:35

[link wygasł]
Tyle mniej więcej zapłacisz za nowy pasek.
A jeśli chodzi o wymiane to już zależy od ciebie - wystarczy napiąć napinacz i zakładasz nowy pasek i po sprawie.
https://www.google.pl/search?q=opel+ast ... 24&bih=618
Tak wygląda napinacz.
Po zamontowaniu sprawdź ( jesli będziesz to robił sam) czy pasek nie piszczy i czy któreś z kół pasowych go nie ściera.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

25 Maj 2014, 14:11

Dzięki wielkie za fajną odpowiedź!

Jakie narzędzia powinienem przygotować do wymiany? I czy wystarczy dobierać się od góry, zdjąć filtr powietrza? czy trzeba jakoś od dołu zdjąć koło prawe przednie?
cessna
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 Maj 2014, 08:44
Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2001

Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

25 Maj 2014, 16:30

cessna napisał(a):A dlaczego brak napięcia z aku uniemożliwi jazdę? Rozumiem, że świateł nie będzie, systemy będą wariować ale wydawało mi się, że silnik powinien pracować.

A skąd świece będą miały iskrę? Skąd sterownik będzie miał napięcie zasilania żeby kontrolować pracę silnika poprzez system czujników? :wink:
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów
    Każdy przed zakupem auta będzie mógł sprawdzić jego historię, m.in. daty rejestracji oraz informację o tym, czy nie jest kradzione - przewiduje projekt noweli Prawa o ruchu drogowym, którym we wtorek ma zająć się rząd. Przyjęty ...

  • Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

    25 Maj 2014, 19:29

    Racja :)

    OK. Dobrałem się tam mniej więcej. Wydaje się, że nie jest to jakieś mega skomplikowane i jestem w stanie się tam dostać trochę od strony filtra powietrza, trochę od dołu. Jutro idę kupić pasek i postaram się go założyć samodzielnie bo szkoda mi kasy na lawetę i wymianę w warsztacie, a poza tym chciałbym spróbować się tym pobawić.
    Mam tylko jeden problem. Próbowałem już wstępnie poluzować napinacz ale nie jestem pewien którą śrubę: http://cl.ly/image/45032g0n1b2E/silnik1.jpg
    ta w czerwonym kółku, czy ta w polowie napinacza?
    Ostatnio edytowany przez cessna, 25 Maj 2014, 20:22, edytowano w sumie 1 raz
    cessna
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 25 Maj 2014, 08:44
    Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
    Silnik: 2.2
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Rok produkcji: 2001

    Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

    25 Maj 2014, 20:21

    Wygląda na samo napinacz paska.W niektórych silnikach napinacze są na sprężynie/mocnej/ i wystarczy odciągnąć do tyłu aby wymienić pasek.
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 694
    Rejestracja: 17 Lut 2011, 22:17
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Zerwany pasek klinowy. Brak alternatora, wspomagania. POMOCY

    25 Maj 2014, 20:31

    https://z22se.co.uk/resources/aux-belt- ... -guide.77/

    tutaj jest pokazane, że w środku ramienia jest dziurka do luzowania napinacza. Więc chyba tam nie ma żadnej śrubki tylko coś tam wepchnąć i odgiąć... no zobaczymy... będę jutro próbował może się uda. Mam nadzieję, bo już kupę kasy wsadziłem w remont zaworów po zerwanym łańcuchu rozrządu.

    Bardzo Wam dziękuję za pomoc! Serio!
    cessna
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 25 Maj 2014, 08:44
    Auto: Opel Astra G Coupe /Bertone
    Silnik: 2.2
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Rok produkcji: 2001
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006