Zjawisko turbodziury

Zjawisko turbodziury

11 Maj 2016, 13:52

Witam, na wstępie prosze moderatorów o umieszczenie tego tematu w odpowiednim dziale, bo sam już nie wiem gdzie go dać.

Nurtuje mnie zjawisko turbodziury, bo mówi się że jest to chwila gdzie silnik na o wiele mniejsza moc,bo turbosprężarka jeszcze się nie rozbujala. Ale weźmy taka sytuacje mamy dwa bliźniacze silniki z czego jeden ma turbosprezarke drugi jest wolnossacy. Teraz gdy wcisniemy gwałtownie gaz w silniku doładowanym wystąpi turbodziura i silnik będzie słabszy, ale właśnie będzie pracował przez ten moment jak jego wolnossacy brat? Jeżeli będzie jeszcze słabszy to dlaczego? Powietrza w silniku wolnossacym jest więcej niż w doładowanym podczas turbodziury?
RozzyJames
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 11 Maj 2016, 13:35
Prawo jazdy od: 01 11 2015
Auto: BMW E39
Silnik: 2.2 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Zjawisko turbodziury

07 Cze 2016, 14:39

RozzyJames napisał(a):Teraz gdy wciśniemy gwałtownie gaz w silniku doładowanym wystąpi turbodziura i silnik będzie słabszy, ale właśnie będzie pracował przez ten moment jak jego wolnossacy brat?

Opóźnienie reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu wielu kierowców nazywa turbodziurą czyli Turbodziura to czas, jaki upływa od wciśnięcia pedału gazu to wkręcenia się turbosprężarki w pełne obroty.

Nie bardzo da się to porównać, oba nawet takie same silniki będą miały całkiem inne układy dolotowe.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3421
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Zjawisko turbodziury

09 Lip 2016, 21:02

Wystarczy jedynie trochę przesunąć zakres obrotów silnika, aby ominąć to zjawisko przy silniku turbodoładowanym. Ogólnie przy obu konstrukcjach silnikowych w dolnym zakresie zawsze będzie występować tzw. bezwładność momentu obrotowego silnika. Dotyczy to jedynie silników o mniejszej pojemności. Dla mnie ważniejsza jest elastyczność silnika, ale zależy ona w dużym stopniu od zaawansowanej konstrukcji silnika.

Pozdrawiam
denwer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 11 Maj 2007, 18:44
Miejscowość: mazowieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia? Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia?
    Wjazd na ośnieżone i oblodzone wzniesienie może być niebezpieczny. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana, ale wielu kierowców rozumie to jako wolne podjeżdżanie pod górę. Jednak w tym przypadku przy zbyt ...
    Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie? Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie?
    Obecnie rośnie zainteresowanie kierowców samochodami o dużej mocy i małym zużyciu paliwa. Aby sprostać tym oczekiwaniom rynku, wiodący producenci samochodów więcej uwagi poświęcają projektowaniu modeli wyposażonych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili