Zmiana na szybkie Japońśkie coś

Zmiana na szybkie Japońśkie coś

06 Paź 2016, 13:13

Witam wszystkich,

Po latach starań, w ciągu ostatniego roku udało mi się spełnić moje marzenie motoryzacyjne: zakupić Subaru WRX (GD).

Niestety nie jest mi tak różowo z nim. Samochód ten jest troszkę jak jajko, z każdej strony ostrzegają mnie ludzie przed: pałowaniem spod świateł (napędy), szybko paląca się wiskoza i problemami z serwisem (nikt, go nie chce robić, chyba, że specjalizuje się w Subaru.
Auto fajnie się zbiera, super trzyma drogi, ale nie mam z niego funnu zbytnio.

Wcześniej jeździłem SX200 S13, ze zmodyfikowanym CA18DET i tak każdy zakręt był okazją, żeby sobie polatać i to było fajne.

Dlatego myślę o sprzedaniu Subaru i dołożeniu kasy na:
- Lancer EVO 8,9 - jak tutaj jest z napędem? WIem, że o AWD trzeba dbać, wiem jak to robić, ale czy też umiera tak szybko jak w WRX?
- Supra Mk3, albo jak znajdę MK4 - strasznie mi się podoba.
- Skyline (przerobiony) z RB25.
- Sx 200 S14 już z SR20DET
Co jeszcze byście polecali z japońskich turbo zabawek? Może coś pominąłem, o czymś zapomniałem.

Koniecznie Manual i benzyna (diesel mam w służbowy). Orientuje się w cenach, więc nie mówcie mi, że ileś set tysięcy muszę dołożyć. Jak mi się spodoba to dołożę.

Dziękuje ślicznie za porady.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Rejestracja: 17 Sie 2014, 16:17
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

06 Paź 2016, 19:18

Lexus IS300 i dorzucić oryginalny kompresor od TTE albo coś innego zmodzić
Jest 2 ładne na sprzedaż:
[link wygasł]
Oraz od "Projekt 86" możesz znaleźć ich na FB mają swój FP,srebrny manual i sprzedaje go jak dobrze pamiętam "Ariel" nazwiska nie pamiętam.

Lub

Mitsubishi Outlander 2.0T
[link wygasł]

Jeszcze Mazda RX8 z jakimś swapem.

Linki przykładowe.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2301
Rejestracja: 08 Lis 2013, 19:22
Auto: Nie mam

Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

06 Paź 2016, 21:12

Jeszcze Mazda RX8 z jakimś swapem.



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Stały forumowicz
 
Posty: 1189
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Prawo jazdy od: 04 03 1924
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: volvo_s60
Silnik: 2.5T
Typ: Sedan/Limuzyna

Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

06 Paź 2016, 22:02

Salgrim napisał(a):Subaru WRX (GD).

Niestety nie jest mi tak różowo z nim. Samochód ten jest troszkę jak jajko, z każdej strony ostrzegają mnie ludzie przed: pałowaniem spod świateł (napędy), szybko paląca się wiskoza i problemami z serwisem (nikt, go nie chce robić, chyba, że specjalizuje się w Subaru.
Auto fajnie się zbiera, super trzyma drogi, ale nie mam z niego funnu zbytnio.

Wcześniej jeździłem SX200 S13, ze zmodyfikowanym CA18DET i tak każdy zakręt był okazją, żeby sobie polatać i to było fajne.

Dlatego myślę o sprzedaniu Subaru i dołożeniu kasy na:
- Lancer EVO 8,9 - jak tutaj jest z napędem? WIem, że o AWD trzeba dbać, wiem jak to robić, ale czy też umiera tak szybko jak w WRX?
- Supra Mk3, albo jak znajdę MK4 - strasznie mi się podoba.
- Skyline (przerobiony) z RB25.
- Sx 200 S14 już z SR20DET
Co jeszcze byście polecali z japońskich turbo zabawek? Może coś pominąłem, o czymś zapomniałem.


Żeby może powiedzieć krótko zwięźle i na temat to evo9 fanem z jazdy, możliwościami personalizacji depcze pozostałe Twoje typy... na czele z subaru :D

Nie będe się rozpisywał bo wszystkimi autami jeździłem które wymieniłeś i... s14sr20det na tą chwilę nie warte ceny rynkowej w serii kupa, su mk3 będzie wymagać kupę kasy no i jej masa raczej nie pozwoli na dobrą zabawę już nie wspominając o upierdliwościach serwisowych dziadka 7mgte, sky rb25 kupa kasy żeby jechał w serii dosłowna kupa a do tego kilka wad dosyć mocno denerwujących, su mk4 fajna opcja ale cena z kosmosu... opcja fajna bo stosunkowo łatwo się serwisuje z powodu pokrewieństwa z lexusem no i możliwości silnika bez kucia+głowy są imponujące no ale $$$$$ :ok:

Evo9 jest to kwintesencja wariacji jak kochasz jazdę to musisz je mieć... autko stworzone do rajdowania przez producenta więc już w serii daje to czego nigdy zwykłe auta nie osiągną... no i możliwość budowy pod siebie np: zakup pasywnego dyfra czyli latam bokiem, robię ronda a mam awd...
Cena zakupu znośna, serwis drogawy ale też nośny tylko podaż kiepska.

Kieł napisał(a):Lexus IS300 i dorzucić oryginalny kompresor od TTE albo coś innego zmodzić

Is300 nie ma kompressorka :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4150
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

07 Paź 2016, 11:40

Coś czułem, że EVO jednak. Od zawsze mnie jarał ten samochód. Ale w polsce znaleźć 8 czy 9 to cholernie ciężka sprawa.

A S14 swapować na RB25? Szukam też Sunny GTiR, ale to też cholernie ciężko namierzyć.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Rejestracja: 17 Sie 2014, 16:17
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

07 Paź 2016, 13:04

Salgrim napisał(a):A S14 swapować na RB25?

najn :D kupa kasy, jeszcze raz kupa kasy a efekty mizerne chyba że zrobisz typowy driftowóz do upalania ale też nie na rb25 tylko na JZ.
Salgrim napisał(a):Szukam też Sunny GTiR, ale to też cholernie ciężko namierzyć

GTiR jest białym krukiem a i tak przy evo8 wieje lipą a przy evo9 nawet nie stało.

Salgrim napisał(a):Ale w polsce znaleźć 8 czy 9 to cholernie ciężka sprawa.

Ciężko ale jak najbardziej wykonalnie.
Szukaj 9ki bo 8ka po modach daje to co w serii 9ka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4150
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Tiguan GTE Active Concept Volkswagen Tiguan GTE Active Concept
    Stany Zjednoczone są największym rynkiem SUV-ów na świecie. Auta te, odznaczające się wszechstronnym zastosowaniem, bardzo dobrze pasują do amerykańskiego stylu życia. Podczas North American International Auto Show ...
    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało! Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

  • Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    07 Paź 2016, 14:15

    Evo 9. A warto poszukać za granicą? Bym sobie zrobił wycieczkę :)
    Salgrim
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 17 Sie 2014, 16:17
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Subaru GD WRX
    Silnik: 2.0 255 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    07 Paź 2016, 14:38

    Salgrim napisał(a):Evo 9. A warto poszukać za granicą? Bym sobie zrobił wycieczkę :)

    Prędzej z usa ze względu na wersje rs i mr a z EU+CH tylko ze względu na stan ale cena będzie dużo wyższa.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4150
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    21 Paź 2016, 12:28

    szybki napisał(a):
    Salgrim napisał(a):Evo 9. A warto poszukać za granicą? Bym sobie zrobił wycieczkę :)

    Prędzej z usa ze względu na wersje rs i mr a z EU+CH tylko ze względu na stan ale cena będzie dużo wyższa.
    A jak wygląda wyposażenie z USA? Bo np. WRX czy STI zostały wypatroszone mocno w USA (np. 4 tłokowe zaciski z UE zamieniono na 2 tłokowe).

    Na evo też tak cięto?
    Salgrim
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 17 Sie 2014, 16:17
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Subaru GD WRX
    Silnik: 2.0 255 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    21 Paź 2016, 21:48

    Salgrim napisał(a):Na evo też tak cięto?

    W evo nic nie cięto a nawet dokładano np: pasywny dyfer za który w eu trzeba dać 8k razem z sankami i półośkami...
    Generalnie nie porównuj mitsu do subaru nawet sti bo tam gdzie sti mówi papa tam e9 mówi witam :D

    Ogólnie sti podobno wygrywa trwałością skrzynki 6b i lepiej jedzie na szutrach.
    O skrzynce napisałem podobno no bo 1 na 100 sti ma parametry seryjnego e9 po programie i wydechu gdzie można przyjąć że w świecie evo9 1 na 100 nie ma tych modów :D...

    Ogólnie fajną opcją jest e10 tylko bardziej cywilizowaną a co za tym idzie mniej hardcoru :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4150
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    22 Paź 2016, 18:04

    szybki napisał(a):
    Salgrim napisał(a):Na evo też tak cięto?

    W evo nic nie cięto a nawet dokładano np: pasywny dyfer za który w eu trzeba dać 8k razem z sankami i półośkami...
    Generalnie nie porównuj mitsu do subaru nawet sti bo tam gdzie sti mówi papa tam e9 mówi witam :D

    Ogólnie sti podobno wygrywa trwałością skrzynki 6b i lepiej jedzie na szutrach.
    O skrzynce napisałem podobno no bo 1 na 100 sti ma parametry seryjnego e9 po programie i wydechu gdzie można przyjąć że w świecie evo9 1 na 100 nie ma tych modów :D...

    Ogólnie fajną opcją jest e10 tylko bardziej cywilizowaną a co za tym idzie mniej hardcoru :D
    Ale e10 jest ponoć ciężkie, już mniej łupane. Podoba mi się przód typu jet w e10, jednak czytam o nim bardziej jak sportowym cywilniaku niż o rajdówce zamienionej na cywila - nie wiem, czy jasno się wyiraziłem.

    Głupszy pomysł to ściągnąć r33 lub r34 GTR V-Spec. Wyliczyłem że w 70-80 tyś. powinienem się zamknąć ze sprowadzeniem. Tj. zakup w Jap, kontener, tłumaczenia, akcyza i oplaty.

    Niestety nie wiem ile kosztuje przerzucenie tego na naszą stronę. Ktoś, coś wie?
    Salgrim
    Nowicjusz
     
    Posty: 47
    Rejestracja: 17 Sie 2014, 16:17
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Subaru GD WRX
    Silnik: 2.0 255 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    22 Paź 2016, 18:26

    R34 były tylko z kierownicami po złej stronie
    Invi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1189
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
    Prawo jazdy od: 04 03 1924
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: volvo_s60
    Silnik: 2.5T
    Typ: Sedan/Limuzyna

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    22 Paź 2016, 18:45

    Ostatnio edytowany przez Kieł, 22 Paź 2016, 19:00, edytowano w sumie 1 raz
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2301
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 19:22
    Auto: Nie mam

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    22 Paź 2016, 18:49

    Ale to nie gtr :naughty:
    Invi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1189
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
    Prawo jazdy od: 04 03 1924
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: volvo_s60
    Silnik: 2.5T
    Typ: Sedan/Limuzyna

    Re: Zmiana na szybkie Japońśkie coś

    22 Paź 2016, 20:09

    Salgrim napisał(a):Ale e10 jest ponoć ciężkie, już mniej łupane. Podoba mi się przód typu jet w e10, jednak czytam o nim bardziej jak sportowym cywilniaku niż o rajdówce zamienionej na cywila - nie wiem, czy jasno się wyiraziłem.

    Jest tak jak mówisz ale są pewne plusy chociażby dostępność gratów która jest lepsza, łatwiej o sztukę nie zajechaną i nie zardzewiałą... masa jest na minus ale są to różnice rzędu 50-60kg. więc bidy nie ma. Jedzie po programie tak samo jak e9 jak nie lepiej. No ale jest to cywil do sportu a e9 jest to sportowiec z możliwością cywilowania :twisted: .
    Salgrim napisał(a):Głupszy pomysł to ściągnąć r33 lub r34 GTR V-Spec. Wyliczyłem że w 70-80 tyś. powinienem się zamknąć ze sprowadzeniem. Tj. zakup w Jap, kontener, tłumaczenia, akcyza i oplaty.

    Masz racje jest to na maxa głupi pomysł a ta kwota która wymieniłeś jest wstępem do tego żeby wsiąść do auta... ogólnie zamknąć gtr 33kę w 150k będzie problem (z przekładką) a 34 tak żeby coś pojeździć to 200k dopiero zaczynamy gadać.
    Dochodzą jeszcze niuanse silnikowo napędowe a rb26 jest bardzo drogie w obsłudze + ma jeden temat którego nie przeskoczysz ... ale szkoda się rozwodzić tak na sucho :D

    p.s.

    w.w gtr luki nawet nie stały obok gtra ogólnie przekładkę gtra trzeba liczyć około dużżżżo... :evil:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4150
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać
    • Z ulicy na tor - Poznań
      Dodge Brothers typ SIX, 1928 rok, bok
      Fiat coupe
      Silnik Brabus 6.3 biturbo