Zmiana na szybkie Japońśkie coś

06 Paź 2016, 12:13

Witam wszystkich,

Po latach starań, w ciągu ostatniego roku udało mi się spełnić moje marzenie motoryzacyjne: zakupić Subaru WRX (GD).

Niestety nie jest mi tak różowo z nim. Samochód ten jest troszkę jak jajko, z każdej strony ostrzegają mnie ludzie przed: pałowaniem spod świateł (napędy), szybko paląca się wiskoza i problemami z serwisem (nikt, go nie chce robić, chyba, że specjalizuje się w Subaru.
Auto fajnie się zbiera, super trzyma drogi, ale nie mam z niego funnu zbytnio.

Wcześniej jeździłem SX200 S13, ze zmodyfikowanym CA18DET i tak każdy zakręt był okazją, żeby sobie polatać i to było fajne.

Dlatego myślę o sprzedaniu Subaru i dołożeniu kasy na:
- Lancer EVO 8,9 - jak tutaj jest z napędem? WIem, że o AWD trzeba dbać, wiem jak to robić, ale czy też umiera tak szybko jak w WRX?
- Supra Mk3, albo jak znajdę MK4 - strasznie mi się podoba.
- Skyline (przerobiony) z RB25.
- Sx 200 S14 już z SR20DET
Co jeszcze byście polecali z japońskich turbo zabawek? Może coś pominąłem, o czymś zapomniałem.

Koniecznie Manual i benzyna (diesel mam w służbowy). Orientuje się w cenach, więc nie mówcie mi, że ileś set tysięcy muszę dołożyć. Jak mi się spodoba to dołożę.

Dziękuje ślicznie za porady.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Paź 2016, 18:18

Lexus IS300 i dorzucić oryginalny kompresor od TTE albo coś innego zmodzić
Jest 2 ładne na sprzedaż:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Oraz od "Projekt 86" możesz znaleźć ich na FB mają swój FP,srebrny manual i sprzedaje go jak dobrze pamiętam "Ariel" nazwiska nie pamiętam.

Lub

Mitsubishi Outlander 2.0T
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeszcze Mazda RX8 z jakimś swapem.

Linki przykładowe.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

06 Paź 2016, 20:12

Jeszcze Mazda RX8 z jakimś swapem.



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Paź 2016, 21:02

Salgrim napisał(a):Subaru WRX (GD).

Niestety nie jest mi tak różowo z nim. Samochód ten jest troszkę jak jajko, z każdej strony ostrzegają mnie ludzie przed: pałowaniem spod świateł (napędy), szybko paląca się wiskoza i problemami z serwisem (nikt, go nie chce robić, chyba, że specjalizuje się w Subaru.
Auto fajnie się zbiera, super trzyma drogi, ale nie mam z niego funnu zbytnio.

Wcześniej jeździłem SX200 S13, ze zmodyfikowanym CA18DET i tak każdy zakręt był okazją, żeby sobie polatać i to było fajne.

Dlatego myślę o sprzedaniu Subaru i dołożeniu kasy na:
- Lancer EVO 8,9 - jak tutaj jest z napędem? WIem, że o AWD trzeba dbać, wiem jak to robić, ale czy też umiera tak szybko jak w WRX?
- Supra Mk3, albo jak znajdę MK4 - strasznie mi się podoba.
- Skyline (przerobiony) z RB25.
- Sx 200 S14 już z SR20DET
Co jeszcze byście polecali z japońskich turbo zabawek? Może coś pominąłem, o czymś zapomniałem.


Żeby może powiedzieć krótko zwięźle i na temat to evo9 fanem z jazdy, możliwościami personalizacji depcze pozostałe Twoje typy... na czele z subaru :D

Nie będe się rozpisywał bo wszystkimi autami jeździłem które wymieniłeś i... s14sr20det na tą chwilę nie warte ceny rynkowej w serii kupa, su mk3 będzie wymagać kupę kasy no i jej masa raczej nie pozwoli na dobrą zabawę już nie wspominając o upierdliwościach serwisowych dziadka 7mgte, sky rb25 kupa kasy żeby jechał w serii dosłowna kupa a do tego kilka wad dosyć mocno denerwujących, su mk4 fajna opcja ale cena z kosmosu... opcja fajna bo stosunkowo łatwo się serwisuje z powodu pokrewieństwa z lexusem no i możliwości silnika bez kucia+głowy są imponujące no ale $$$$$ :ok:

Evo9 jest to kwintesencja wariacji jak kochasz jazdę to musisz je mieć... autko stworzone do rajdowania przez producenta więc już w serii daje to czego nigdy zwykłe auta nie osiągną... no i możliwość budowy pod siebie np: zakup pasywnego dyfra czyli latam bokiem, robię ronda a mam awd...
Cena zakupu znośna, serwis drogawy ale też nośny tylko podaż kiepska.

Kieł napisał(a):Lexus IS300 i dorzucić oryginalny kompresor od TTE albo coś innego zmodzić

Is300 nie ma kompressorka :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Paź 2016, 10:40

Coś czułem, że EVO jednak. Od zawsze mnie jarał ten samochód. Ale w polsce znaleźć 8 czy 9 to cholernie ciężka sprawa.

A S14 swapować na RB25? Szukam też Sunny GTiR, ale to też cholernie ciężko namierzyć.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Paź 2016, 12:04

Salgrim napisał(a):A S14 swapować na RB25?

najn :D kupa kasy, jeszcze raz kupa kasy a efekty mizerne chyba że zrobisz typowy driftowóz do upalania ale też nie na rb25 tylko na JZ.
Salgrim napisał(a):Szukam też Sunny GTiR, ale to też cholernie ciężko namierzyć

GTiR jest białym krukiem a i tak przy evo8 wieje lipą a przy evo9 nawet nie stało.

Salgrim napisał(a):Ale w polsce znaleźć 8 czy 9 to cholernie ciężka sprawa.

Ciężko ale jak najbardziej wykonalnie.
Szukaj 9ki bo 8ka po modach daje to co w serii 9ka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 13B-REW - Mazda
    Na liście słynnych silników stosowanych w autach sportowych nie mogło zabraknąć jednostki Wankla. A skoro o silniku z wirującym tłokiem mowa, to na myśl od razu przychodzi Mazda i jej sportowy model RX-7. Prawdopodobnie ...

07 Paź 2016, 13:15

Evo 9. A warto poszukać za granicą? Bym sobie zrobił wycieczkę :)
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Paź 2016, 13:38

Salgrim napisał(a):Evo 9. A warto poszukać za granicą? Bym sobie zrobił wycieczkę :)

Prędzej z usa ze względu na wersje rs i mr a z EU+CH tylko ze względu na stan ale cena będzie dużo wyższa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Paź 2016, 11:28

szybki napisał(a):
Salgrim napisał(a):Evo 9. A warto poszukać za granicą? Bym sobie zrobił wycieczkę :)

Prędzej z usa ze względu na wersje rs i mr a z EU+CH tylko ze względu na stan ale cena będzie dużo wyższa.
A jak wygląda wyposażenie z USA? Bo np. WRX czy STI zostały wypatroszone mocno w USA (np. 4 tłokowe zaciski z UE zamieniono na 2 tłokowe).

Na evo też tak cięto?
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Paź 2016, 20:48

Salgrim napisał(a):Na evo też tak cięto?

W evo nic nie cięto a nawet dokładano np: pasywny dyfer za który w eu trzeba dać 8k razem z sankami i półośkami...
Generalnie nie porównuj mitsu do subaru nawet sti bo tam gdzie sti mówi papa tam e9 mówi witam :D

Ogólnie sti podobno wygrywa trwałością skrzynki 6b i lepiej jedzie na szutrach.
O skrzynce napisałem podobno no bo 1 na 100 sti ma parametry seryjnego e9 po programie i wydechu gdzie można przyjąć że w świecie evo9 1 na 100 nie ma tych modów :D...

Ogólnie fajną opcją jest e10 tylko bardziej cywilizowaną a co za tym idzie mniej hardcoru :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Paź 2016, 17:04

szybki napisał(a):
Salgrim napisał(a):Na evo też tak cięto?

W evo nic nie cięto a nawet dokładano np: pasywny dyfer za który w eu trzeba dać 8k razem z sankami i półośkami...
Generalnie nie porównuj mitsu do subaru nawet sti bo tam gdzie sti mówi papa tam e9 mówi witam :D

Ogólnie sti podobno wygrywa trwałością skrzynki 6b i lepiej jedzie na szutrach.
O skrzynce napisałem podobno no bo 1 na 100 sti ma parametry seryjnego e9 po programie i wydechu gdzie można przyjąć że w świecie evo9 1 na 100 nie ma tych modów :D...

Ogólnie fajną opcją jest e10 tylko bardziej cywilizowaną a co za tym idzie mniej hardcoru :D
Ale e10 jest ponoć ciężkie, już mniej łupane. Podoba mi się przód typu jet w e10, jednak czytam o nim bardziej jak sportowym cywilniaku niż o rajdówce zamienionej na cywila - nie wiem, czy jasno się wyiraziłem.

Głupszy pomysł to ściągnąć r33 lub r34 GTR V-Spec. Wyliczyłem że w 70-80 tyś. powinienem się zamknąć ze sprowadzeniem. Tj. zakup w Jap, kontener, tłumaczenia, akcyza i oplaty.

Niestety nie wiem ile kosztuje przerzucenie tego na naszą stronę. Ktoś, coś wie?
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Paź 2016, 17:26

R34 były tylko z kierownicami po złej stronie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Paź 2016, 17:45

Ostatnio edytowany przez Kieł, 22 Paź 2016, 18:00, edytowano w sumie 1 raz
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

22 Paź 2016, 17:49

Ale to nie gtr :naughty:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Paź 2016, 19:09

Salgrim napisał(a):Ale e10 jest ponoć ciężkie, już mniej łupane. Podoba mi się przód typu jet w e10, jednak czytam o nim bardziej jak sportowym cywilniaku niż o rajdówce zamienionej na cywila - nie wiem, czy jasno się wyiraziłem.

Jest tak jak mówisz ale są pewne plusy chociażby dostępność gratów która jest lepsza, łatwiej o sztukę nie zajechaną i nie zardzewiałą... masa jest na minus ale są to różnice rzędu 50-60kg. więc bidy nie ma. Jedzie po programie tak samo jak e9 jak nie lepiej. No ale jest to cywil do sportu a e9 jest to sportowiec z możliwością cywilowania :twisted: .
Salgrim napisał(a):Głupszy pomysł to ściągnąć r33 lub r34 GTR V-Spec. Wyliczyłem że w 70-80 tyś. powinienem się zamknąć ze sprowadzeniem. Tj. zakup w Jap, kontener, tłumaczenia, akcyza i oplaty.

Masz racje jest to na maxa głupi pomysł a ta kwota która wymieniłeś jest wstępem do tego żeby wsiąść do auta... ogólnie zamknąć gtr 33kę w 150k będzie problem (z przekładką) a 34 tak żeby coś pojeździć to 200k dopiero zaczynamy gadać.
Dochodzą jeszcze niuanse silnikowo napędowe a rb26 jest bardzo drogie w obsłudze + ma jeden temat którego nie przeskoczysz ... ale szkoda się rozwodzić tak na sucho :D

p.s.

w.w gtr luki nawet nie stały obok gtra ogólnie przekładkę gtra trzeba liczyć około dużżżżo... :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe