Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

Re: Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

12 Wrz 2016, 11:42

Kurdę, Marian, nie mogłeś dopisać który rocznik był tego Espace? - a tak to się jeszcze zastanawiam czy piszemy o tym samym ;)
Sprawdź sobie auto z Danii (szkody, przebieg) na stronce:
http://www.samochodyzdanii.pl - poradnik.
tomekdk
Zaawansowany
 
Posty: 730
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998
Auto: Mazda 3, 2010 r.

Re: Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

12 Wrz 2016, 11:44

Espace IV 2004-2013 podajże?
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 217
Rejestracja: 08 Lip 2016, 15:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

12 Wrz 2016, 12:07

Espace IV jest od 2002 roku, a mnie chodziło o konkretny rocznik o którym mówisz, bo możesz mówić o 2.0 o oznaczeniu nissanowskim QR (na co wskazują wymienione przez Ciebie usterki), który to w tym Espace mógł siedzieć ... a o którym to ja nie mówię, mówiąc, że wolnossący 2.0 z Laguny III ma dobre opinie, bo ja mówię o silniku o oznaczeniu MR - oznaczenie nissanowskie, który pojawił się w roku 2007.
Sprawdź sobie auto z Danii (szkody, przebieg) na stronce:
http://www.samochodyzdanii.pl - poradnik.
tomekdk
Zaawansowany
 
Posty: 730
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998
Auto: Mazda 3, 2010 r.

Re: Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

12 Wrz 2016, 12:53

Espace o którym mowa jest z pełnego przekroju produkcji 2002-2014 - już odrobiłem lekcję. O konkretnym egzemplarzu o którym mówię był z 2008r i poszedł w cholerę. Z oznaczeniami Nissana się nie spotkałem lecz z tego co patrzę po katalogu to był jeden ten sam od 2002-2014r w Espace.

Nie mniej jednak szczerze wątpię aby to było coś innego w Lagunie. Aczkolwiek upierać się nie będę, bo nie miałem kontaktu z Laguną z tym silnikiem, a po katalogach nie mam teraz czasu patrzeć.

I czemu uparłeś się na ten silnik w tym samochodzie skoro Twoich podstawowych założeń nie spełnia. Po pierwsze tego mało, po drugie spali tyle samo co 2.0T (F4RT - który jest tańszy w częściach i trwały jak diabli), a w trasy i tak brałbym spokojnie 1,5/2.0 DCI <- i tutaj wybór masz największy.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 217
Rejestracja: 08 Lip 2016, 15:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

12 Wrz 2016, 12:58

Jeśli chodzi o mnie - to właśnie od 2007 roku jest inny silnik 2.0 140 koni, który siedzi w Lagunie III i on ma dobre opinie, dlatego się uaktywniłem, żeby wyprostować sprawę.
Poprzednik - rzeczywiście - do najlepszych nie należał.
Sprawdź sobie auto z Danii (szkody, przebieg) na stronce:
http://www.samochodyzdanii.pl - poradnik.
tomekdk
Zaawansowany
 
Posty: 730
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998
Auto: Mazda 3, 2010 r.

Re: Zmiana samochodu na nowszy i większy, na długie trasy - do 30.000

02 Mar 2017, 21:02

Witajcie Panowie ponownie!

"Odgrzewam starego kotleta" by dowiedzieć się o jedną rzecz, ponieważ zaniepokoiły mnie opinie o wysokiej awaryjności silnika benzynowego 2.0 140 KM w Lagunie III. Tymczasem na portalach, gdzie użytkownicy oceniają dane autko zbiera on całkiem pozytywne opinie a w zestawieniu dzidy , który oszacował koszty utrzymania wybranych modeli - jest on (samochód) jednym z najtańszych w klasie D. Wnioskuję więc po tym, że silnik i samo auto należy do udanych i trwałych konstrukcji.

Punkt drugi dotyczy tego, że po przeczytaniu tematu "diesel czy benzyna" doszedłem do wniosku, iż nie chcę diesla. Rezygnuję głównie ze względu na przebiegi, które robię (albo będę robił) w ciągu roku - nie przekroczę 20.000 km, więc diesel odpada. Poza tym - koszty osprzętu, całej obsługi są dość wysokie, co na moje obecne warunki finansowe jest zbyt dużym wydatkiem.

Budżet mogę ewentualnie zwiększyć do 40.000 zł z małym haczykiem, by dostać autko młodsze i lepiej utrzymane ("nie jeździ się przebiegiem a stanem").

Reasumując: poszukując komfortu w trasie, sensownych kosztów utrzymania autka z silnikiem benzynowym powinienem celować w:
- Citroen C5 II (albo jak kto woli - I FL) z silnikiem 2.0i 140 KM;
- Citroen C5 III (albo jak kto woli II) z tym samym silnikiem;
- Renault Laguna III z silnikiem 2.0T 170 KM albo wolnossącym 2.0 140 KM;

Dziękuję za uwagę i ewentualne dodatkowe sugestie :)
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 32
Rejestracja: 27 Sie 2016, 15:53
Auto: Seat Ibiza
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    PEUGEOT - serie specjalne 208 Active Pack, 3008 Style i 5008 PEUGEOT - serie specjalne 208 Active Pack, 3008 Style i 5008
    Peugeot poszerza swoją gamę w najpopularniejszych segmentach, wprowadzając do sprzedaży serie specjalne modeli 208, 3008 i 5008. Powstały one na bazie cieszącego się największą popularnością drugiego poziomu wyposażenia, ...
    [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T [D] Accord VI 2,0 / 406 2,0 / 75 2,0 / Passat B5 1,8T
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik benzynowy do 2l - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Accord VI 2,0 - 147KM - Peugeot 406 2,0 - 136KM ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Men's Day 2010
      Summer Cars Party 2009
      Mercedes-Benz GLS
      Nowy Nissan Note, 2013, 2