Zużycie paliwa na biegu jałowym

07 Lut 2011, 19:17

Witam, wie ktoś może ile spala przeciętnie osobowe auto podczas pracy silnika na wolnych obrotach :?: Wiadomo że różnice między ciepłym a zimnym silnikiem są spore, więc przyjmijmy że silnik nagrzany jest do 90 stopni.
Czasami lubię zostawić silnik na kilka minut przed domem uruchomiony i ciekaw jestem ile wtedy on może spalić paliwa... szczególnie w chłodne dni.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

07 Lut 2011, 20:31

Polecam ten artykuł:

"Czy możemy oszczedzać na paliwie?
Czy rosnące ceny paliw na stacjach nie doprowadzają się do szału? Zapewne tak ile można podnosić cenne paliwa, a rząd planuje kolejne podwyżki!. Doprowadziło mnie do takiego stanu, że postanowiłem oszczędzać na paliwie. Oczywiście nie przestałem jeździć, ale zastosowałem kilka udanych technik.


Rower:
Używam teraz do większości krótkich wyjazdu takich jak sklep, do przyjaciół, nie raz do pracy, ale tylko wtedy gdy jest słonecznie. Przy okazji poprawiam swoją kondycje, która jest kiepska. Ile miesięcznie możemy zaoszczędzić, jeżeli wprowadzimy jazdę rowerem na krótkie dystansy? Od 30 do 100 zł, w zależności ile jeździmy.

Klimatyzacja:
Nie włączam klimatyzacji, często jadę z otwartym oknem. Staram się parkować na nienasłonecznionych miejscach. Myślę, że do kilku zł miesięcznie idzie oszczędzić.

Paliwa Premium:
Są zawsze droższe od zwykłych paliw, ale podobno różnicy nie ma. Nie kupuje takiego paliwa bo po co przepłacać. Oszczędność do 15 zł.

Opony:
Sprawdzaj ciśnienie i zadbaj, żeby było właściwe, w przeciwnym razie spalisz więcej paliwa i szybciej zużyjesz opony. Oszczędność kilka zł.

Prędkość:
Jedź ze stałą prędkością, nie dodawaj nagle gazu. Powoduje to podwójne zużycie paliwa.
Oszczędność od 5 do 10 zł.

Czerwone światło:
Gdy widzisz czerwone światło puść pedał gazu i włącz bieg na luz.

Korki:
Wystrzegaj się korków, jedź nawet trochę dłuższą trasą, ale omiń korek. Pozwala to naprawdę na duże oszczędności.

Ile można miesięcznie zaoszczędzić? Od 80zł do 300zł, wszytko zależy jakie zmiany wprowadzimy i jakie dystansy pokonujemy. Liczmy, że oszczędzamy 130 zł miesięcznie x 12 daje 1560 zł rocznie. Odkładajmy to na jakąś lokatę i po 20 latach powinna być ładna sumka.

Czy jednak jestśmy w stanie wprowadzić te zmiany w natłoku spraw i ciągłym pospiechu?"
Ostatnio edytowany przez atis700, 12 Lut 2011, 07:35, edytowano w sumie 1 raz
atis700
 

07 Lut 2011, 20:57

Robię bardzo podobnie, jak zostało podane w artykule. Często jeżdżę na luzie gdy np zjeżdżam z górki lub widzę czerwone światło. Jakoś mi już w krew to weszło :wink:

Zużycie paliwa wynosi od 0,5 do 1 litra na godzinę :wink:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Lut 2011, 08:23

W "Uwaga Pirat" na TVN Turbo w Vectrach jak kogoś złapią widać komputer i przeważnie mają ustawiony na spalanie chwilowe. Pokazuje 0.5l/1h.

Co do artykułu:
Czerwone światło:
Gdy widzisz czerwone światło puść pedał gazu i włącz bieg na luz.


A nie lepiej puścić pedał gazu i pozostawić na biegu? Wtedy silnik odcina dopływ paliwa i nie pali nic.
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2011, 09:15

KonradMB napisał(a):
A nie lepiej puścić pedał gazu i pozostawić na biegu? Wtedy silnik odcina dopływ paliwa i nie pali nic.
wszystko zależy od sposobu zasilania silnika, za tzw "darmo" jedziesz tylko z elektronicznym wtryskiem i to tylko powyżej 1500-1700rpm :wink:
a co do spalania godzinowego to te 0,5-1 litra jest baaardzo optymistyczne :mrgreen:
średnie realne spalanie jest w granicach 1,5-2 litry lub więcej zależy od pojemności silnika prędkości obrotowej biegu jałowego, ilości cylindrów, układu silnika
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2011, 09:34

Nie wiem tylko, dlaczego miałbym wrzucać na luz,nigdy tego nie robię,czy to jadąc z górki,czy dojeżdżając do świateł.Nie powinno się tak robić,pierwsze to silnik na luzie więcej spali,następuje gwałtowny spadek smarowania silnika i skrzyni biegów,trzeba mocniej hamować przed światłami(zużycie klocków).Jadąc z góry na luzie ,tak jak wspomniałem silnik więcej pali ale jest jeszcze jedna rzecz,mianowicie,zjeżdżając na luzie ,po nagłym włączeniu biegu,może dojść do uszkodzenia głowicy(szok termiczny),gdyż pompa nagle intensywniej podaje schłodzony płyn chłodniczy.Potem ,po jakimś czasie okazuje się,że głowica nadaje się do remontu pomimo tego,że silnik nigdy nie był przegrzany.Nie wrzucajcie na luz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Moto Show - Skaryszew 2011 / relacja
    Impreza Auto Moto Show w Skaryszewie już za nami! Gorący i pełen wysokiego ciśnienia dźwięku weekend minął nam szybko i również w tym roku okazał się dużym sukcesem. W sobotę można było zobaczyć przymiarki do konkurencji ...
    Honda HR-V - kompaktowy SUV
    Consumer Reports przetestował kompaktowego SUV-a Hondy z niedostępnym w Polsce benzynowym silnikiem 1,8 l. Tak skonfigurowane auto uzyskało średni wynik 29 mpg. W miejskich warunkach było to 20 mpg, zaś na szybkiej trasie ...

08 Lut 2011, 10:45

jest ważniejsza przyczyna jazdy na biegu z góry,
wydajność układu hamulcowego zależy w dużej mierze od wspomagania generowanego przez podciśnienie które jest większe na wyższych obrotach :wink:
poza tym autko "na biegu" ma naprężony układ napędowy więc hamowanie nie spowoduje myszkowania czy poślizgu, o co na luzie bardzo łatwo
z górki nigdy się na luzie nie jeździ, zwłaszcza z większych, częste hamowanie doprowadza do zagotowania hamulców i braku ich działania a jadąc z górki możemy już nie być w stanie wrzucić biegu,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2011, 22:13

Spalanie powinno w tej sytuacji wynosić od 0,5 do 1 litra na godzinę pracy silnika.
samochodzik88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Katowice

09 Lut 2011, 17:28

Ja również nie zgodzę się z tym włączaniem skrzyni na luz podczas zbliżania się do czerwonego świała czy jazdy z górki. Podczas jazdy na biegu i z puszczonym pedałem gazu silnik spala 0 paliwa. A podczas jazdy na luzie silnik jednak spala paliwo no i sprawa tych hamulcy. Chyba, że wiemy, że pojedziemy z górki przez dłuższy czas, że nie będziemy musieli hamować w połowie czy na końcu tej górki ( np. z powodu świateł ) i wiemy, że jak z tej górki zjedziemy na luzie, to będziemy mogli właczyć bieg, to jak najbardziej można jechac na luzie, bo i dalej zajedziemy ( a mając autko na biegu hamujemy silnikiem i jednak ono zwalnia, w zależności od pochylenia oczywiście ) a co za tym idzie będziemy musieli wcześniej dodać gazu. Tak więc to, czy jechać na luzie czy na biegu to trzeba mieć pod uwagą to, czy będziemy hamować czy nie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Lut 2011, 07:24

Już lepiej wrzucić najwyższy bieg w samochodzie i dać kołom napędzać silnik niż jechać na luzie. W razie nagłego wydarzenia możemy nie zdążyć wrzucić biegu. Tak mi zawsze mówił instruktor nauki jazdy :)
elmo
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: KR/RZ/SG

21 Lut 2011, 20:19

osobiście z górki jadę na biegu a nawet przy małej prędkości rzędu 50km/h wrzucam 5 bieg żeby dojechać jak najdalej i się to sprawdza zawsze to 100m za free. A tak jak ja wjeżdżając do mojej miejscowości jadę górki pod kątem ok 30 stopni i puszczając gaz na biegu jadę nawet 500m i muszę ostro hamować bo zakręt i teren zabudowany tak że w ciągu roku jadąc tak 200 razy mam ok 100km za free czyli ok 50zł w kieszeni może nie wiele ale to tylko przykład na niewielkim odcinku
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Lut 2011, 21:28

mirko50, jesteś w mylnym błędzie tak zwanym, jeśli przy 50 wrzucasz 5 to obroty silnika masz w granicach 1400-1500rpm a wtedy komputer podaje paliwo w ilościach podobnych jak na biegu jałowym ;)
jeśli wyhamujesz na 3 to ok ;) zgodze sie z oszczędnością bo obroty będa rzędu 2000-2200 :wink:
a jeśli toczysz się na 5 w granicach 1100 to silnik zużywa więcej paliwa niż jak byś dodawał gazu na 2 i utrzymywał obroty w granicach 1700-1800 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 23:25

mam skróconą skrzynię tak że u mnie 100km/h jest przy 3000rpm a w toledzie mam 100 przy 2500rpm tak że te obroty są troszkę wyższe niż podałeś ale mimo to przy 1100 to już się nie toczę bo to jest chyba z 30km/h:D ale w granicach 1700-1800 do 1500 jak naj bardziej. Dzięki za info niestety nie nam w aucie spalania w danej chwili tylko okresowe tak że nie wiedziałem o tym.
A przy jakich obrotach najmniej się spala? Oczywiście zależy jaki silnik ale myślę że większość będzie mieć w granicach 2000 do 3000rpm
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Lut 2011, 23:56

jeśli mówimy o benzynie wolnossącej niskoobrotowej to w granicach 2000-2700
oczywiście dużo zależy od silnika i przebiegu krzywej momentu obrotowego
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lut 2011, 16:57

Właśnie - kolega pocieszny przypomniał mi o dośc ważnej sprawie przy hamowaniu silnikiem, czyli jadąć na biegu bez gazu - jeżeli obroty silnika spadną poniżej 1500 ( tak jest w wiekszości samochodów, nie wiem, czy we wszystkich ), to stewrownik silnika włącza kropelkowanie, żeby silnik się nie dusił. Tak więc jak hamować silnikiem, to pilnować, aby obroty było powyżej 1500. Najbezpieczniej to myslę, że 2000 obr/min będzie ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000