Żwawy samochód do 15k

02 Lut 2016, 13:30

Witam,
Poszukuję samochodu, szczególnie interesuje mnie nadwozie typu coupe.
Budżet: 15 tyś
Rejon: woj mazowieckie
Użytkowanie: miasto: 70%, trasa 30% (weekendy)
Zastanawiam się na chwilę obecną nad kilkoma modelami:

-Ford Fiesta Mk6 ST
-Mazda RX-8
-jakaś E46 ?

Byłoby miło gdyby przyspieszenie do 100 wynosiło chociaż te 8 sekund.
Może macie jakieś swoje propozycje? Interesował mnie również Mustang 99-04, ale koszty napraw mogą być duuuże, wydaje mi się że może być podobnie z RX-8. Może wypowie się ktoś bardziej zorienowany w temacie? :idea: :D
Z góry dziękuję :roll:
nonameno
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

02 Lut 2016, 14:21

RX-8 jest drogi w utrzymaniu, do tego silnik uchodzi za dość awaryjny, wymaga sporo opieki (a byle mechanik się tego nie podejmie) i pali w opór. Nie bez przyczyny 2 sugestią w google po wpisaniu rx-8 jest hasło swap :)

Ja bym się zainteresował BMW ale nie E46 a E36 - za takie pieniądze kupisz w świetnym stanie, z silnikiem 2.8 i bogatym wyposażeniem, jak [link do oferty na Allegro wygasł] na przykład. E46 w tej cenie raczej z mniejszym silnikiem, biedniej wyposażony.

Fiesta za to to zupełnie inny typ auta - napęd na przód powoduje, że jazda jest zupełnie inna niż w BMW, to bardziej królestwo prostej niż dobra zabawa w zakrętach. Do tego auto o dwa segmenty mniejsze.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Lut 2016, 14:27

O rexie zapomnij, o e46 raczej też. Może jakaś celica czy preludka?
Coś więcej o wymaganiach?(wielkość, rodzaj napędu, itd)
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lut 2016, 15:59

Sprawdź sobie: Hyundaia Coupe 2.0.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

02 Lut 2016, 18:27

Co do wielkości to minimum taka Fiesta, zazwyczaj będę jeździł sam lub z pasażerem :D
Jeśli chodzi o wymagania to zależy mi na przyjemności z jazdy, żeby auto dawało też troszkę frajdy. Ostatnio miałem okazję przejechać się z kolegą RS3, to dopiero była zabawa. Niecałe 4 sec do setki, ładnie wciska w fotel i można poczuć dreszczyk emocji :D O czymś takim mogę pomarzyć :(
Szkoda, bo E46 uważam za bardzo ładne. E36 już niekoniecznie, chociaż te z linku niżej nie jest aż takie brzydkie. Na kwestii wizualnej też mi zależy, ważne żeby mi się podobał.
RX-8 w takim razie odpuszczam. :(
Celica, Prelude itd. obawiam się że będzie mocno zajechane, a Hyundai Coupe jakoś mnie nie przekonuje :bored:
W takim razie zostaje tylko Fiesta ST i E36 (ewentualnie słabsze E46)?
Może macie jeszcze jakąś ciekawą propozycję lub rady? :D
nonameno
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

02 Lut 2016, 18:49

Odłożyć więcej gotówki na zakup czegoś młodszego co Cię bardziej interesuje.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Night Vision - dynamiczne oświetlenie punktowe
    BMW Night Vision, system wspomagania kierowcy z programu BMW ConnectedDrive znacząco przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wypadku w czasie jazdy po zmroku. Dzięki dynamicznemu oświetleniu punktowemu (BMW Dynamic Light Spot), ...

02 Lut 2016, 18:53

Volvo C70
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Rover/MG
[link do oferty na Allegro wygasł]
MB C-klasa
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Linki przykładowe.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

02 Lut 2016, 19:25

nonameno napisał(a):Celica, Prelude itd. obawiam się że będzie mocno zajechane, a Hyundai Coupe jakoś mnie nie przekonuje :bored:

Celica i prelude będą zajechane w podobnym stopniu co e36 :P
Ale do zabawy z tej trójki to e36, zdecydowanie.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lut 2016, 20:48

Audi A3 1,8T :ok:
Za te pieniądze można wyrwać dobry egzemplarz a po kuracji wzmacniające typu chiptuning dojść w okolice 200 koni i spokojnie 7,3 do setki..
Auto nie będzie kłopotliwe, jednostka fajna ale może mieć bolączki bo to stare auta przecież.
Spalanie tragiczne nie jest w stosunku do tego co oferuje..
Dla mnie chyba jedna z lepszych opcji za te pieniądze.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2016, 21:04

Lovato34 napisał(a):Dla mnie chyba jedna z lepszych opcji za te pieniądze.

Oj nie każdy chce tuningować auto i podnosić moc jakbyś zauważył :mrgreen: Ale 1,8 Turbo fajna opcja muszę przyznać :D
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lut 2016, 21:36

Jeśli chodzi o 1.8 T to myślałem nad tym, ale czytałem że w tym silniku coś pęka i cały do wymiany..
Na chwilę obecną najbardziej przekonuje mnie Fiesta ST, MB C200 i nadal E46.
Do MG może być niedługo problem z częściami.
Nie chcę się bujać z żadnym tuningiem :)
nonameno
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

02 Lut 2016, 21:41

Akurat podniesienie mocy do tych 190/200km w A3, to nie jest jakiś wielki problem, więc to całkiem dobra opcja. Silnik jest wytrzymały o ile ktoś odpowiednio o niego dbał i przesadnie nie katował.
W E46 spokojnie styknie na wersje 323i, przy odrobinie szczęścia może jakieś przyzwoite 328i się trafi z podstawowym wypasem.
E36 dobra opcja, ale znalezienie sensownego egzemplarza to ciężka sprawa. No i samochód jest bardziej bezkompromisowy niż E46.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

02 Lut 2016, 21:59

Jak rozważasz fiestę to proponuję czt który naprawdę daje dużo frajdy :mrgreen:

- masa poniżej 1t (bez tylnej kanapy)
- silnik mivec jeszcze starej dobrej szkoły JDM
- praktycznie bezawaryjny i w serii z małym dłubnięciem można go zrobić na konkretnego wariatruncia 220/300nm szybszego niż większość już szybkich aut n/a
- hamulce, zawieszenie, usztywnienie budy wszystko w seryjne i podoła podniesieniu pałera
- małe spalanie

Wada to kontrowersyjny wygląd chociaż w wersji 3d nie ma bidy i ceny niektórych części ale tylko niektórych :ok: .

Ogólnie auto więcej niż żwawe które zaskoczy rywali na torze i na ulicy. :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10322
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lut 2016, 00:53

Taki Colt CZT Waszym zdaniem jest lepszy od Fiesty ST?

Mógłbyś troszkę bardziej rozwinąć rozwinąć? :naughty: :roll:

- praktycznie bezawaryjny i w serii z małym dłubnięciem można go zrobić na konkretnego wariatruncia 220/300nm szybszego niż większość już szybkich aut n/a
nonameno
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

03 Lut 2016, 09:22

nonameno napisał(a):Taki Colt CZT Waszym zdaniem jest lepszy od Fiesty ST?


Dużo osób rozważających nad czt vs fiesta za wyznacznik bierze ceny części bo czt jest droższy pod tym względem... Ale jest to dla mnie trochę dziwne ponieważ jak kupujemy auto dla frajdy to staramy się dążyć do tej frajdy a nie podniecamy się że przejechanie 50tyś.km. w ciągu 3ech lat wyjdzie 1500zł taniej. Tym bardziej że zestawiamy auto n/a z turbo więc doznania idące z połączenia miveca z turbiną dają mega frajdę... którą trudno uchwycić w niewysilonym n/a.

nonameno napisał(a):Mógłbyś troszkę bardziej rozwinąć rozwinąć? :naughty: :roll:

- praktycznie bezawaryjny i w serii z małym dłubnięciem można go zrobić na konkretnego wariatruncia 220/300nm szybszego niż większość już szybkich aut n/a


CZT w większości przypadków w serii posiada ponad 163km (seria katalogowo 150) i 220Nm programem bez dotykania techniki robisz 180-190km i 250Nm a podrabiając technikę czyli wywalenie zwężek wydechu, większy cooler, dolot możesz przekroczyć i to sporo 200km i zbliżyć się do 300Nm...

Oczywiście kluczem jest strojenie które wykonuje milion firm tylko jak przychodzi co do czego to jedynym ich atutem jest cena niższa 1k. :no:

Jak zainteresujesz się bliżej tematem to mogę Ci coś dokładniej naskrobać ...

p.s

W opcji po dobrym programie nawet szybkie V8ki miały problem z objechaniem czt... w zakresie prędkości 0-150km/h :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10322
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe