Zwinne auto do 25 tyś VAG!

23 Paź 2014, 18:37

Witam.

Zamierzam kupić samochód z fajnymi osiągami, który da frajdę z jazdy. Na oku mam GOLF'a V GTI 2.0 TFSI z początku produkcji (nowsze są za drogie), AUDI TT 225hp quatro, AUDI S3 225 hp quatro lub AUDI A4 B6 1.8T 163 - 190 hp plus jakiś program. Nie wiem który wybór będzie najrozsądniejszy, w sumie ciężko dorwać te modele na polskich ogłoszeniach. Autko ma być głównie dla frajdy, nocne latanie po trójmieście, weekendowe wypady itd :) Na zakup samochodu mam zamiar przeznaczyć 20 do 25 tysięcy maksymalnie! Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam
bartoszp
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1989
Auto: nie mam

23 Paź 2014, 18:47

Nie dość, że Golf GTI ma beznadziejny silnik to za 25k to będzie trup. TT to auto dla pederastów i facetów lubiących solarium. S3 jest diametralnie inne jeśli porównany je z a3 więc tanio nie będzie jeśli przyjdzie coś zrobić, a na pewno taka potrzeba zajdzie bo to kilkunastoletnie auto
O gurtach się wprawdzie nie dyskutuje, ale czemu mierzysz tak nisko i tylko VAG :?:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Paź 2014, 18:52

Bo VAG to szpan na dzielni :)

A na poważnie, jeżeli ma to być autko dla szpanu za 25 k to naprawdę, nie ograniczaj się do aut z tego koncernu, jest mnóstwo aut innych producentów, które dają równie dużo frajdy i zabawy :)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Paź 2014, 19:13

Ogólnie nie ograniczam się tylko do VAG ale podobają mi się golfy czy audi bardzo wgl w pakietach GTI czy S. Zastanawiałem się tez nad Saabem 9-3 2.0t 210 koni czy też oplem astrą III OPC. Ale jakość i stylistyka ich wnętrz mnie odrzuca tani plastik trzeszczy wszędzie w dodatku nie wiem, też jak z korozją w tej generacji opla. Chodzi też o to żeby silnik był rozwojowy, żeby w przyszłości modzić auto czyli teoretycznie turbo musi być i tylko benzyna. Nie rozumiem, czemu tak wszyscy się uczepili, że tt to gejowskie auto :?: Osobiście mi się podoba i mojej dziewczynie, tylko ogromny minus za minimalną przestrzeń dla tylnych pasażerów. mike1735 możesz powiedzieć, dlaczego silniki 2.0 tfsi są beznadziejne, osiągi ma bardzo fajne chyba najlepsze z tego zestawienia czytałem opinie i większość chwali ten silnik, wydaję mi się że rocznik 2004 - 2005 można wyłapać za te ok 25k chociaż mogę się mylić podpieram się tylko ogłoszeniami z oto i olx. Może coś polecicie do 25 tyś.
bartoszp
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1989
Auto: nie mam

23 Paź 2014, 19:38

Na tym forum napisano już 10 tomów o najnowszych silnikach VAG. Silnik lubi brać olej, nie trzyma fabrycznej mocy ( czasami ma więcej niż podaje fabryka ale to rzadko), odkładający się nagar na zaworach (następstwo wtrysku bezpośredniego), spalanie nie małe a niektóre źródła mówią o Pb98. Generalnie syf i kiła, nie wziął bym za darmo :mrgreen:
Możesz jeszcze rozejrzeć się za Volvo S60 2.5t, Renault Megane II RS, Lex IS/GS (mimo braku turbo podatne na mody zresztą jak inne jdm). Za 25k to możesz się rozejrzeć za Astra 2.0t a nie OPC :yes: ceny z alledrogo są wyimaginowane
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Paź 2014, 20:08

Dzięki za odpowiedz, możesz powiedzieć coś o silnikach 2.0t od opla? Trwale jednostki? Jak osprzęt silnika podatny na usterki? I jak z korozją w takim oplu? I fajnie by było zobaczyć takie małe porównanie 2.0t 200hp od opla i 1.8t 180/210/225 hp od audi chodzi o koszty eksploatacji, podatność na mody, spalanie, bolączki itd.:) dzięki wielkie. Pozdrawiam
bartoszp
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1989
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajd Finlandii 2017 wygrywa młody fiński kierowca
    Tegoroczny Rajd Finlandii wygrał niespodziewanie młody fiński kierowca Esapekka Lappi, zdobywając najwyższe miejsce na podium dla zespołu Toyota GAZOO Racing. To jednak nie przypadek – mimo zaledwie 26 lat, młody Fin ...
    Trzymaj się odpowiedniego pasa ruchu
    Kierowcy często zapominają o zasadach ruchu drogowego i na drodze dwupasmowej jeżdżą lewym pasem, a na drodze trzypasmowej środkowym i lewym. Tymczasem w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, co w praktyce zobowiązuje kierowców ...

23 Paź 2014, 21:30

Generalnie 2.0t Opla jest udanym silnikiem. z eksploatacyjnego punku widzenia trzeba pamiętać o tym, że pompa wody napędzana jest oddzielnym łańcuchem. Jeśli o tym zapomnisz można się niemiło zaskoczyć pewnego dnia. Wadą jest ciężki dostęp do niego. Silnik podatny na tuning ale na ten temat wolę się zbytnio nie wypowiadać bo się na tym zbytnio nie znam :wink: Najlepiej przejrzeć strony klubowe Opla a zwłaszcza takie typu "nasze auta" czy "tuning"
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Paź 2014, 18:59

Te same silniki siedzą w Saabach i poszukaj na ich forum co z nich można wycisnąć :) Ogólnie są mega podatne na modyfikacje, podstawowy Stage 1 dodaj ok 30 koni do mocy :) Więc jak najbardziej jest to godny uwagi wybór jeżeli Saab Ci nie leży, to właśnie Opelek :) Nie wiem jak w Oplach, ale w Saabie jedyną w sumie usterką tych motorów jest kaseta zapłonowa czy jak to się nazywa ;)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003