1.8T czy 1.9 TDI

03 Sie 2022, 15:16

Cześć, chce was zapytać o silniki, będę przymierzał się do zakupu Leona 1 generacji i pytanie brzmi który silnik będzie lepiej wybrać, czy 1.8T czy 1.9 TDI, najlepiej ARL. Do 1.8T chcialbym kupic z LPG, które bardzo dobrze współpracuje z tym silnikiem przed jak i po modyfikacjach. Prawdopodobnie w przyszłości będę chciał coś sobie podłubać i zrobić 200+KM, po prostu żeby sie fajnie odpychało i wygodniej wyprzedzało :D Co będzie sie lepiej sprawować w jeździe miejskiej, bardzo małe miasteczko wiec korków prawie że nie ma i na weekendowe wyjazdy? Będzie to auto na prawdopobnie 2/3 lata i nie więcej. Nie chciałbym nowszych silników z TFSI, bo dużo drożej wychodzi za benzynę niż za LPG, ani 2.0 TDI, bo DPF i miasto to nienajlepszy pomysł.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 23

03 Sie 2022, 15:47

1.8T fajny silnik ale nie wiem czy znajdziesz taki zadowalający Cie stan, na pewno łatwiej będzie znaleźć 1.9 TDI. Tu bez DPF możesz też zrobić program i cieszyć się z wyższej mocy no spalanie o wiele niższe niż w tym pierwszym plus taki że to co byś chciał przeznaczyć na dołożenie LPG w benzynie możesz wykorzystać na podniesienie mocy w dieslu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6695
Zdjęcia: 23

03 Sie 2022, 16:16

Właśnie spalanie wychodzi nawet jak i by paliło 1.8T na LPG 15l to na 100 wychodzi o dyszkę mniej niż 1.9 palace 7-7.5 (oba w mieście), chyba ze pali mniej to moja pomykla :mrgreen: no i najchętniej znalazł bym już 1.8T które ma zamontowane LPG, ale nie wiem czy to dobry pomysł bo ta instalacja tez już może mieć swoje lata a potem przy modyfikacji to nowe wtryski + reduktor pewnie wiec większe koszta.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 23

03 Sie 2022, 19:21

Zwróć tylko uwagę że Leonów tych mocnych 1,9 jest w ogłoszeniach raptem 10 sztuk (otomoto), będziesz po całym kraju szukał Leona 1,9 tdi? :D
Ja bym rozszerzył zakres, bo golf 4 też miał ten silnik ponadto fiatowskie 1,9 też miało chyba 150 koni i dobre to były silniki albo coś z hdików.

Jak chcesz tego mocnego 1,9 tdi to weź sprawdź mu moc, podobno jak zdrowy to na luzie wypluje 165 koni, jak 150 parę to trup :)
Wafel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VW Golf
Silnik: TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Sie 2022, 19:53

Jasne, to wezmę to pod uwage. A czyste porównanie tych obu silników zdrowych co by bardziej pasowało do mojego stylu jazdy, czasem coś wyprzedzę w mieście jak ktoś się włóczy albo wystartuje szybciej, a na trasie to raczej stała prędkość wiec nie biorę tego aż tak bardzo pod uwagę.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 23

03 Sie 2022, 23:01

Jak wolisz zabawę na wysokich obrotach i kręcenie silnika to 1,8T
jak chcesz mieć cios z dołu i cały czas moc pod butem to 1,9 tdi.
Tdi ten mocny to ma 320 Nm już od 1900 obrotów, a wystarczy chip i masz już dobre 400 Nm.
Wafel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VW Golf
Silnik: TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oznaczenia tablic rejestracyjnych Policji
    Sprawdź, jak rozpoznać auto po numerze rejestracyjnym Policji. Poniżej przedstawiamy aktualne tablice rejestracyjne używane na terenie naszego kraju. HPA – Komenda Główna Policji HPL – Wyższa Szkoła Policji ...
    Samochód wyścigowy w kamuflażu rodzinnego sedana
    To jeden z najrzadziej spotykanych samochodów na świecie. Tak, chodzi o Corollę! A dokładnie o wyczynową Corollę TRD2000 z 1994 roku. Auto opracowała ekipa TRD (Toyota Racing Development), by uczcić starty Corolli ...

  • 04 Sie 2022, 08:29

    Wafel napisał(a):Jak wolisz zabawę na wysokich obrotach i kręcenie silnika to 1,8T
    jak chcesz mieć cios z dołu i cały czas moc pod butem to 1,9 tdi.
    Tdi ten mocny to ma 320 Nm już od 1900 obrotów, a wystarczy chip i masz już dobre 400 Nm.


    Troszeczkę mylisz fakty. Ani w jednym ani w drugim nie będziesz miał mocy cały czas.
    W dieslu masz momentalnie strzał z niuta ale tylko na chwilę w Benie będzie trochę wolniej się rozwijał niut ale będzie o wiele dłużej trwał.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8643
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    04 Sie 2022, 09:27

    A jeszcze jedno pytanie, jak kupiłbym 1.8T z LPG zamontowanym ale obsługiwałoby tylko do 200KM, a chciałbym zrobić 230KM, ile mógłby kosztować takie korekty do gazu i jakie by to były, czy wtryski i reduktor tylko czy coś jeszcze, żeby wszystko bezawaryjnie działało.
    fruuksx
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    04 Sie 2022, 09:32

    szybki napisał(a):Troszeczkę mylisz fakty. Ani w jednym ani w drugim nie będziesz miał mocy cały czas.
    W dieslu masz momentalnie strzał z niuta ale tylko na chwilę w Benie będzie trochę wolniej się rozwijał niut ale będzie o wiele dłużej trwał.

    Tak zgadza się w dieslu przy 4500 nie będzie takiej dynamiki jak przy 2500 ale strzałem bym nie nazywał sytuacji gdzie masz okolice 300 Nm od 1900 do 3500 obrotów
    W benzynie dłużej będzie trwał ale zaczyna się od 2600 obrotów i jest o 100 Nm słabszy

    Z resztą co z tego że moment to jest strzał jak to nazywasz, przepinka biegu i dalej ciągnie ja wariat bo mówimy i tak wciąż o silnikach turbo a nie wolnossakach.

    Pamiętajmy że taki Leon 1,9 tdi 150 to nie jest Fabia 1,4 tdi 75 koni - tutaj to może faktycznie strzał i tyle.
    Wafel
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Auto: VW Golf
    Silnik: TDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    04 Sie 2022, 10:19

    Autorze, Ty najpierw znajdź dobry egzemplarz i doprowadź do serii, a potem sobie mokre sny o tuningach i wymianach podzespołów spełniaj... Istnieją lepsze sposoby na marnowanie gotówki.

    To już kolejny temat w przeciagu tygodnia gdzie marzy się tuning dinozaura w starym rupieciu.

    Odnośnie dyskusji o momencie obrotowym. Patrzcie na moc i przebieg, diesel uzyska szybciej, ale ma dłuzsze biegi. Benzyna ma niższy, ale więcej obrotów. Zależy co kto lubi ale 1.8T to stara jednostka i trzeba ją trzymać wysoko w obrotach. Dla przykładu wersja 150KM przy 3000 obrotów ma około 85-90KM, 1.4 TFSI 150 ma około 105 KM.

    Do tego znaleźć coś w dobrym stanie to sukces, pali dużo, osiągi w 2022 roku raczej przeciętne. Wolałbym TDI, albo dołożyć i nowszą turbobenzynę wziąć.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7934
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Sie 2022, 10:23

    Wafel napisał(a):Tdi ten mocny to ma 320 Nm już od 1900 obrotów


    Miał jak był nowy i miał sprawne turbo, 20 lat i 300kkm kilometrów temu. Teraz, kiedy prawdopodobnie było ono poddane polskiej regeneracji za 6 stów już to tak nie wygląda
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1399
    Przebieg/rok: >50tys. km

    04 Sie 2022, 14:41

    Niedawno pozbyłem się Octavii właśnie z silnikiem 1.8T AUM, miał niby przebiegu 202000km, ale jakoś w tą wątpię... Miałem z nim wiele problemów, bo non stop wychodziła tam jakaś nieszczelność. Znaleźć taki niezajechany silnik, którego ludzie raczej nie oszczędzali to będzie ciężko.
    Sly1005
    Początkujący
     
    Posty: 120
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Wadowice

    04 Sie 2022, 15:46

    Z tego co wiem to AUM to jest to samo co w Octavii RS 180 koni tylko producent ograniczył żeby miał 150 :)
    czyli w sumie to samo co kolega będzie szukał bo w Leonach tylko montowali 180tki.
    No cóż tutaj mowa o gazie jeszcze więc podwójna zabawa
    wg mnie przy dieslu będzie mniej takich problemów ale może naiwny jestem.
    Wafel
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Auto: VW Golf
    Silnik: TDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    04 Sie 2022, 15:50

    Ja miałem właśnie LPG w tym aucie, zatem ilość wężyków była porażająca, turbo na gazie :D Koniec końców dałem sobie z tym spokój. W tym AUM wgrałem wsad z AUQ i miał 180km.
    Sly1005
    Początkujący
     
    Posty: 120
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Wadowice

    05 Sie 2022, 14:15

    Osobiście wolałbym jakiekolwiek TSI niż 1,8T
    To tak jak stary jakiś digifan w golfie 2, dziś już inne czasy a sam najmłodszy Leon 1 ma za chwilę 18 lat. Znacie kogoś kto woli kupić golfa 2 zamiast 7 czy 8?
    Z resztą podejrzewam chociażby że takie Clio Sport pojedzie lepiej od Leona a koszty niższe bo wolnossący silnik.
    Rehman
    Nowicjusz
     
    Posty: 13