1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

16 Lut 2015, 18:08

Witam mój problem, jak w temacie dotyczy wyłączającej się turbiny. Kiedyś problem pojawiał się wyłącznie na 4 biegu powyżej 2500 lub 3000 obrotów. Ostatnio ten sam problem pojawia się na 3 i 5 biegu. wymieniony został przepływomierz i czujnik temperatury...nie pomogło. Nie wiem czy może mieć to związek z niedogrzanym silnikiem...w temperaturach poniżej 0 C dochodzi do 70 w trasie. Dziękuje za wszelką pomoc.
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 16 Lut 2015, 16:24
Prawo jazdy od: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

17 Lut 2015, 00:24

Temperatura powinna być ~90stopni. Musisz podłączyć auto pod komputer, zczytać błędy i wrzucić tutaj. Co do temperatury to pewnie termostat.
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2946
Zdjęcia: 239
Rejestracja: 04 Lip 2007, 23:40
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy od: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

17 Lut 2015, 10:44

Na moje temperatura nie ma tu za dużo wspólnego z turbem.
Co do samego problemu wyłączającego się turba, to ja obstawiam zawór EGR. Warto go przed wymianą wyczyścić dobrze, ponieważ to często pomaga, a do tego pozwala zaoszczędzić pieniądze, które miałyby być wydane :)
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

17 Lut 2015, 18:20

Dziękuje za odpowiedzi. No właśnie egr tez czyściłem i nie pomogło...
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 16 Lut 2015, 16:24
Prawo jazdy od: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

17 Lut 2015, 19:00

Co do turbiny - generalnie turbina się nie wyłącza - to sterownik wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. A jeżeli chodzi o to, że silnik traci przy tych obrotach moc, to obstawiam zapieczone łoptaki turbiny - jak dobrze kojarzę masz tam zmienną geometrię. Plus wiele innych przyczyn oczywiście. Najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie się pod komputer.
Co do temp. płynu chłodzącego silnik, to może to byc poprostu termostat. Mam nadzieję, że poziom płynu sprawdzałeś?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

17 Lut 2015, 19:17

Z tym płynem różnie bywało... ogólnie w lecie musiałem dolewać i jakby systematycznie trochę ubywało.... ogólnie w ciągu roku dolałem niecały litr.
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 16 Lut 2015, 16:24
Prawo jazdy od: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co może zamarznąć w naszym samochodzie? Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...
    IONITY – ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy IONITY – ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy
    IONITY to ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy która umożliwi wykorzystywanie mobilności elektrycznej w długich podróżach na terenie całej Europy. Powstanie sieć stacji ładowania wysokiej mocy ...

  • Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

    17 Lut 2015, 19:23

    Więc sprawdz poziom płynu teraz. Skoro musiałeś tyle dolewać, to może być to przyczyną.
    A tak wogóle, to powinieneś dostać ostrzeżenie na dzień dobry za zakładanie tego samego tematu w dwóch działach. Tym bardziej, że w tym drugim dziale temat nie powinien się wogóle znaleść... :evil:
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

    17 Lut 2015, 19:33

    jest trochę powyżej minimum
    mcmarek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 16 Lut 2015, 16:24
    Prawo jazdy od: 10 01 2008
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.9 TDI 110KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

    17 Lut 2015, 19:35

    Tak wiem...przez pomyłkę nie świadomie...z resztą jak widać jestem nowicjuszem
    mcmarek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 16 Lut 2015, 16:24
    Prawo jazdy od: 10 01 2008
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.9 TDI 110KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

    18 Lut 2015, 12:27

    Najlepiej zrobić diagnostykę, spisać kody błędów i wrzucić do oceny lub poszukać spokojnie na necie - myślę, że przyczynę 90% usterek znajdziesz "od ręki".
    Requiem for a Dream.
    Piter
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2946
    Zdjęcia: 239
    Rejestracja: 04 Lip 2007, 23:40
    Miejscowość: Kłodzko
    Prawo jazdy od: 15 03 2007
    Auto: Audi A6 C5
    Silnik: 1.9 TDI 131KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: 1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

    22 Lut 2015, 11:59

    Problem rozwiązany. Temperatura- termostat, turbina- urwany kabel od n 75.
    mcmarek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 16 Lut 2015, 16:24
    Prawo jazdy od: 10 01 2008
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.9 TDI 110KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50