1.9 TDI 110 Tryb awaryjny, niedogrzany silnik

16 Lut 2015, 19:08

Witam mój problem, jak w temacie dotyczy wyłączającej się turbiny. Kiedyś problem pojawiał się wyłącznie na 4 biegu powyżej 2500 lub 3000 obrotów. Ostatnio ten sam problem pojawia się na 3 i 5 biegu. wymieniony został przepływomierz i czujnik temperatury...nie pomogło. Nie wiem czy może mieć to związek z niedogrzanym silnikiem...w temperaturach poniżej 0 C dochodzi do 70 w trasie. Dziękuje za wszelką pomoc.
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Lut 2015, 01:24

Temperatura powinna być ~90stopni. Musisz podłączyć auto pod komputer, zczytać błędy i wrzucić tutaj. Co do temperatury to pewnie termostat.
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lut 2015, 11:44

Na moje temperatura nie ma tu za dużo wspólnego z turbem.
Co do samego problemu wyłączającego się turba, to ja obstawiam zawór EGR. Warto go przed wymianą wyczyścić dobrze, ponieważ to często pomaga, a do tego pozwala zaoszczędzić pieniądze, które miałyby być wydane :)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2015, 19:20

Dziękuje za odpowiedzi. No właśnie egr tez czyściłem i nie pomogło...
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Lut 2015, 20:00

Co do turbiny - generalnie turbina się nie wyłącza - to sterownik wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. A jeżeli chodzi o to, że silnik traci przy tych obrotach moc, to obstawiam zapieczone łoptaki turbiny - jak dobrze kojarzę masz tam zmienną geometrię. Plus wiele innych przyczyn oczywiście. Najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie się pod komputer.
Co do temp. płynu chłodzącego silnik, to może to byc poprostu termostat. Mam nadzieję, że poziom płynu sprawdzałeś?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2015, 20:17

Z tym płynem różnie bywało... ogólnie w lecie musiałem dolewać i jakby systematycznie trochę ubywało.... ogólnie w ciągu roku dolałem niecały litr.
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Lut 2015, 20:23

Więc sprawdz poziom płynu teraz. Skoro musiałeś tyle dolewać, to może być to przyczyną.
A tak wogóle, to powinieneś dostać ostrzeżenie na dzień dobry za zakładanie tego samego tematu w dwóch działach. Tym bardziej, że w tym drugim dziale temat nie powinien się wogóle znaleść... :evil:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2015, 20:33

jest trochę powyżej minimum
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Lut 2015, 20:35

Tak wiem...przez pomyłkę nie świadomie...z resztą jak widać jestem nowicjuszem
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Lut 2015, 13:27

Najlepiej zrobić diagnostykę, spisać kody błędów i wrzucić do oceny lub poszukać spokojnie na necie - myślę, że przyczynę 90% usterek znajdziesz "od ręki".
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Lut 2015, 12:59

Problem rozwiązany. Temperatura- termostat, turbina- urwany kabel od n 75.
mcmarek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003