1.8t vs 2.7bi turbo

19 Gru 2018, 11:50

Uuuu właśnie wsadziłeś kij w mrowisko :lol:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

19 Gru 2018, 12:05

hehe :) no pytam bo jestem ciekaw zdania kolegi na ten temat. :)
tomsal
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: BTW
0

19 Gru 2018, 15:19

Powiem wam, że coraz bardziej zakochuję się w astrze h opc. Każda jest piękna, ale niebieska z czarnymi felgami normalnie cud [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 07:06

wygląd wyglądem ale co Ci po 240 koniach jak auto jest niemiłosiernie podsterowne, czyli szybki na prostej, wolny w zakręcie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

20 Gru 2018, 07:25

I zaraz dojdziemy do wniosku, że lepiej kupić quattro albo rwd :)))) :lol:
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 11:49

Rwd tez ma wady, przejedz sie ta astra a pozniej leonem cupra najlepiej.

Kojarzysz droge 100 zakrerow na dolnym slasku? Jazda cupra po zakretach to czysta przyjemność
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

20 Gru 2018, 16:25

Nie kojarzę, na południu Polski nigdy autem nie byłem. No cóż, pozostaje mi przejechać się każdym z tych samochodów. Aktualnie jestem na etapie finalizacji budżetu, niby mogę poczekać dłużej, odłożyć więcej i kupić s3 8p, ale czy warto? :unsure: Odkładać jednocześnie zwiększając budżet mógłbym w nieskończoność, ale chcę w końcu coś kupić :lol:
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 17:17

Wg mnie bardzo warto, dobrze przyjmuje moc i te stage..różne to wcale nie pół silnika, sam downpipe 3 cale i masz ~ 320 koni, potem już FMIC, dolot i pewnie 350-360 KM pyknie
Sam soft bez niczego pewnie ~290-300 koni da.
To już fruwa nie jeździ.
A do tego masz upragnione 4x4 ;) myślę że przy 350 koniach, to nawet zdrowe S4 B5 bez konkretnych modów za grube$$ nie da rady, szczególnie przy takim S3 8P na automacie.

No ale kasa jest potrzebna bo kupić ulepa to bezsensu.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

20 Gru 2018, 17:50

Przeglądając olx wydatek na s3 8p + pakiet startowy to minimum 50k, co daje kolejny rok odkładania pieniążków. Nie wiem czy psychicznie bym to zniósł :no:
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 18:00

Wumba napisał(a):odłożyć więcej i kupić s3 8p, ale czy warto?

Musialbys duzo dozbierac, jak juz wspominalem za ok 35tys kupisz A3 8P 2.0 TFSI 200 koni, samym programem bez problemu zrobisz 40-50km
pamietaj o serwisie startowym ktory kosztuje ok 5 tys.

Do S3 musialbys dozbierac conajmniej 25tys liczac sam koszt zakupu. Niestety Audi jest drogie i roznica w cenie jest b.duza, duzo wieksza niz np w Seacie miedzy FR a Cupra
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

20 Gru 2018, 18:39

To s3 8p odpuszczę.

Już zamiast wydawać 35k na a3 2.0tfsi wolę kupić za 5k mniej golfa 5 gti na wypasie z tym samym silnikiem, który to chociaż wyróżnia się z tłumu.

No nic, będę celował w już wcześniej wspomniane auta tj. astra h opc, focus st, golf 5 gti, leon cupra, audi s3 8l. Może są jeszcze podobne do tych auta warte uwagi? Ostatnio myślałem też nad saabem 9-3 2.0T
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 18:46

Wumba napisał(a):Ostatnio myślałem też nad saabem 9-3 2.0T


Też spoko ale musiałbyś wsiąść do niego i zdecydować bo jakość wykonania wnętrza szału nie robi. Nooo ale saab'a się nie kupuje z rozsądku
Jeśli wchodzisz na sedany to zobacz s40 2.4/2.5T

Wumba napisał(a):golfa 5 gti na wypasie z tym samym silnikiem, który to chociaż wyróżnia się z tłumu.


Aż ciekawy jestem czym tak się wyróżnia;P
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

20 Gru 2018, 18:54

Invi napisał(a):Aż ciekawy jestem czym tak się wyróżnia;P


Grill mi się strasznie podoba :D

s40 jest strasznie mało, w dodatku połowa jest w automacie

Invi napisał(a):Nooo ale saab'a się nie kupuje z rozsądku

Co masz na myśli? :D
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 19:14

Że to nie jest auto, które będzie chciał naprawiać pierwszy lepszy staszek z szopy w smardzewicach. Do tego masz kilka oryginalnych rozwiązań technicznych - np. radio na światłowodzie.
IMO nie ma się czego bać ale koszty na pewno będą wyższe niż w takiej vectrze c 2.0T (ma z saab'em tę samą płytę podłogową)
Dużym plusem dla tych aut jest to, że o wiele łatwiej kupić coś w dobrym stanie/"od fana marki" niż jakieś pospolite ałdi, golfa czy bmw. Z volvo zresztą będzie podobnie - odsetek szrotów w stosunku do aut w dobrym stanie będzie niski. Ot, taki target tych aut.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

20 Gru 2018, 19:41

Kao napisał(a):Uuuu właśnie wsadziłeś kij w mrowisko :lol:

EEtam w mrowisko :happy:

Wiesz co jest dziwne w przypadku bmw 3,0d ? A no to...że już na pierwszej stronie bmw club jest wymienione podstawowych usterek tego silnika za około 10-15k w zależności od rocznika a tu dalej piejemy z radości jak jest fajnie.
W dzidy lexusku nie działało cd, skrzynka miałczy głośniej albo ciszej i to jest pewnik a w bmw tych pewników jest x20 no ale tam to jest serwis i taka norma...

To tyle z ogółów 3,0d. :ok:

Co do samej idei diesla i auta do zapitalania to jedno z drugim sie gryzie bo diesel jest do skutecznej jazdy autostradowej a nie do zabawy. I możemy sobie filozofować tak czy srak jak na tą chwilę wszystko kończy się na charakterystyce tego silnika która jest nie do ominięcia i nie zmienią tego ani odczucia z walenia w plecy z Nm ani zacne czasy.

Pewnie autor pomysłu zapyta o konkrety hm... a konkrety to znowu moje próby czyli najmocniejsza 5ka w dieslu z 2018r. oraz x5 m50d po programie... W obu przypadkach fajne szybkie dd i... nic więcej.

Zresztą sytuacja z x5ką była bardzo zabawna bo dotyczyła próby z o wiele słabszym autem...a skończyła się poszukiwaniem u mnie butli z NoSem bo okazało się że jeden z Panów mnie zna z dziwnych pomysłów.
NoSa nie znaleźli więc jest uczciwie :ok:

Wumba podziel sobie auta na fwd, rwd, awd (lub coś podobnego) ale nie zapominaj o tym że cupra da Ci frajdę i prędzej spełni Twoje oczekiwania niż zwykłe fwd z taką samą mocą. Auta typu saab turbo, a3, gti itp.mogą być szybszymi dd. Przy zwykłym fwd zapomnij o walnięciu w plecy, zapomnij o sprawnym przyśpieszaniu w koleinach itp., zapomnij o zakrętach i to nie mówię o wielkim ściganiu, do tego zazwyczaj trzeba zająć się heblami, zawiasem. Jak ma być fwd to już firmowo dostosowane do zapitalania chociaż to też nie jest klucz do sukcesu szczególnie jak użyjesz awd.

I jak chcesz możemy się założyć że po przejechaniu każdym z wymienionych aut powiesz to ja szukam s4b5 albo zbieram na s3 8p.
Np. Dziś jeździłem autem w serii mającym 140km i ten mój ma dołożone trochę i ma 240km oczywiście fwd.no i ... potem wsiadłem do słabszego auta o 40km, rwd, manual, szpera, super skręt...i fun z jazdy x1000...do tego stopnia że nawet nie chciało mi się wracać do szybkiego fwd. I co ciekawe to fwd cena x2 w stosunku do opisanego rwd.

Podsumowując jak chcesz zwykłe turbo to bierz co popadnie od octavi 1,8t do opc opla przez saaby i inne tapczany. Ale jak chcesz coś z jajem to dozbietaj kase na w/w s3kę, cupre, rozważ 2,7bit... oczywiście obstawiłbym s3 8p.

Bo fajna jazda to jest zespół jakiś czynników a nie tylko moc, moc i moc.
Dlatego trzeba tego spróbować żeby się przekonać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1