2.0 hdi 140 km dymi na czarno po dodaniu gazu

24 Cze 2017, 18:24

Witam ma problem z moim Peugeot 508 2.0 hdi 2011r, a mianowicie 3 tygodnie temu zaczął kopcić na czarno, praktycznie przez cały czas (tylko przy jeździe ze stałą prędkością nie dymił), na warsztacie sprawdzili turbo i wymienili mechanizm sterujący ale objawy nie ustąpiły (mechanicy wszystko gra - komp wiadomo) ale jak skoro kopci - posprawdzałem węże między turbo a intercoolerem oraz między intercoolerem a kolektorem dolotowym okazało się że są sparciałe wymieniłem poprawa jest ogromna ale przykapca po dodaniu gazu przez ok 1-2s.
CZY MOŻE TO BYĆ WINA ZABRUDZONEJ PRZEZ OLEJ TURBINY (WIADOMO NIESZCZELNY UKŁAD DOLOTOWY POWIETRZA TURBINA SIĘ NIE USZCZELNIA I PUSZCZA OLEJ NA ŁOPATKI/ ZMIENNA GEOMETRIA KTÓRE SĄ "PRZYKLEJONE" OLEJEM DO OBUDOWY, CZY MOŻE WINNY JEST ŹLE USTAWIONY MECHANIZM STERUJĄCY TURBO.
cymek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 01 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: PEUGEOT 508
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2011

25 Cze 2017, 12:26

może kopcić przez wtryski tak samo przez egr jesli jest zasyfiony lub nieszczelny i tak samo przez turbo jesli masz dpf to tesz przy wypalaniu bedzę kopcił a jak krótke trasy to moment się zasyfia ja bym wyczyścił egr i przepustnice i co jakiś czas przeciągnoł to tak po 3.5tys -3.8 tys zeby zgubić sadzę bo dizle też potrzebują aby je czasem przegonić bo zmiena geometria łopatek musi prcować inaczej stanie jeśli ktoś jezdzi 1600-1900 obr to to turbo nie odycha
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Cze 2017, 15:36

Dzięki za odpowiedź, egr zaślepiłem (przynajmniej na razie) ale masz racje może jeszcze filtr się oczyszcza bo trochę jeździłem tylko po mieście i muszę go przegonić na tresie, przepustnicę wyczyściłem oraz wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania, a co do wtrysków to dodałem do paliwa dodatek do ich czyszczenia (i chyba jak by lał któryś to by kopcił cały czas a tylko krótko po dodaniu gazu a wiem że nie powinien ma FAP, może muszę przedmuchać układ, dziwi mnie tylko że komp nie daje znać o jego zapchaniu i potrzebie czyszczeni).
cymek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 01 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: PEUGEOT 508
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2011

14 Maj 2019, 22:08

Kolego udało Ci się rozwiązać problem? U mnie to samo co u Ciebie. FAP sprawny wypalony, płyn do wypalania też jest, wtryski po regeneracji, a ta menda jak dymił tak dymi. Żadnych błędów.
MasterISO
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...