2.0 hdi 140 km dymi na czarno po dodaniu gazu

2.0 hdi 140 km dymi na czarno po dodaniu gazu

24 Cze 2017, 19:24

Witam ma problem z moim Peugeot 508 2.0 hdi 2011r, a mianowicie 3 tygodnie temu zaczął kopcić na czarno, praktycznie przez cały czas (tylko przy jeździe ze stałą prędkością nie dymił), na warsztacie sprawdzili turbo i wymienili mechanizm sterujący ale objawy nie ustąpiły (mechanicy wszystko gra - komp wiadomo) ale jak skoro kopci - posprawdzałem węże między turbo a intercoolerem oraz między intercoolerem a kolektorem dolotowym okazało się że są sparciałe wymieniłem poprawa jest ogromna ale przykapca po dodaniu gazu przez ok 1-2s.
CZY MOŻE TO BYĆ WINA ZABRUDZONEJ PRZEZ OLEJ TURBINY (WIADOMO NIESZCZELNY UKŁAD DOLOTOWY POWIETRZA TURBINA SIĘ NIE USZCZELNIA I PUSZCZA OLEJ NA ŁOPATKI/ ZMIENNA GEOMETRIA KTÓRE SĄ "PRZYKLEJONE" OLEJEM DO OBUDOWY, CZY MOŻE WINNY JEST ŹLE USTAWIONY MECHANIZM STERUJĄCY TURBO.
cymek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 23 Cze 2017, 22:03
Prawo jazdy od: 06 01 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: PEUGEOT 508
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2011

Re: 2.0 hdi 140 km dymi na czarno po dodaniu gazu

25 Cze 2017, 13:26

może kopcić przez wtryski tak samo przez egr jesli jest zasyfiony lub nieszczelny i tak samo przez turbo jesli masz dpf to tesz przy wypalaniu bedzę kopcił a jak krótke trasy to moment się zasyfia ja bym wyczyścił egr i przepustnice i co jakiś czas przeciągnoł to tak po 3.5tys -3.8 tys zeby zgubić sadzę bo dizle też potrzebują aby je czasem przegonić bo zmiena geometria łopatek musi prcować inaczej stanie jeśli ktoś jezdzi 1600-1900 obr to to turbo nie odycha
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 08 Kwi 2017, 20:32
Prawo jazdy od: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: 2.0 hdi 140 km dymi na czarno po dodaniu gazu

25 Cze 2017, 16:36

Dzięki za odpowiedź, egr zaślepiłem (przynajmniej na razie) ale masz racje może jeszcze filtr się oczyszcza bo trochę jeździłem tylko po mieście i muszę go przegonić na tresie, przepustnicę wyczyściłem oraz wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania, a co do wtrysków to dodałem do paliwa dodatek do ich czyszczenia (i chyba jak by lał któryś to by kopcił cały czas a tylko krótko po dodaniu gazu a wiem że nie powinien ma FAP, może muszę przedmuchać układ, dziwi mnie tylko że komp nie daje znać o jego zapchaniu i potrzebie czyszczeni).
cymek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 23 Cze 2017, 22:03
Prawo jazdy od: 06 01 1998
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: PEUGEOT 508
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2011

Re: 2.0 hdi 140 km dymi na czarno po dodaniu gazu

14 Maj 2019, 23:08

Kolego udało Ci się rozwiązać problem? U mnie to samo co u Ciebie. FAP sprawny wypalony, płyn do wypalania też jest, wtryski po regeneracji, a ta menda jak dymił tak dymi. Żadnych błędów.
MasterISO
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Maj 2019, 22:49
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
    Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...
    Autentyczny i komfortowy SUV na drogę i w teren Autentyczny i komfortowy SUV na drogę i w teren
    Duster zyskał wyposażenie, które ułatwia mu poruszanie się zarówno w mieście, jak i z dala od przetartych szlaków. Zachowuje doskonałą zdolność do pokonywania przeszkód terenowych, która ...

  •