2.0 tdi bmm vs 1.9 dci

27 Kwi 2020, 13:39

Podkladki to problem praktycznie kazdego wspolczesnego diesla
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Kwi 2020, 13:54

Kao napisał(a):to ciekawostki bo pierwszy raz o takim czymś w tdi słyszę
to a propos 1.6 HDI :ok:

Raziel masz rację, ale chciałem być precyzyjny, bo bo niektórzy wybitnie chorobliwie patrzą mi na ręce :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13792
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Kwi 2020, 14:28

Za 20 tysięcy w dieselku (moc 130 koni+):
Ford Focus MK2 2.0
Volvo S40/V50 2.0
Opel Astra H 1.9 CDTI
Fiat Bravo 1.9 JTD
A z VAG-a jakieś 1.9 TDI + chip
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7007
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Kwi 2020, 16:20

Dzięki Panowie za wszystkie opinie, ale chyba zaryzykuję i spróbuje znaleźć zadbana meganke z 1.9 dci. Obym się na niej nie przejechał;) pozdrawiam
XxRafalRT
Nowicjusz
 
Posty: 12

27 Kwi 2020, 17:47

Kao napisał(a):A na czas to czyli ile? Bo znam ludzi którzy zmieniają co 10k a i tak efekt jest ten sam

Druga sprawa co z tego że ty będziesz zmieniał olej co 5 tyś jak pierwszy właściciel przez 100k zmieniał co 30?


Ten sam 1.9 dCi co w Lagunie II był w Volvo S40/V40 I-generacji i tam jest jako silnik, który nie sprawia problemów. Jedyna różnica to była właśnie taka, że Renault na gwarancji miało zmieniane olej co 30 tys.km, a w Volvo co 15 tys.

No i ten 1.9dCi co jest w Megance III to już nie to samo co w Lagunie z 2001 roku. Tu więcej o tym silniku:
http://www.motodiesel.pl/silniki/3138-s ... 03870.html
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7007
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Kwi 2020, 18:41

Wlasnie obawialem się że duża część osób nie miała z tym silnikiem styczności, a ocenia go na podstawie wcześniejszej wersji tego silnika ;)
XxRafalRT
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...
    Ryzykowne rozmowy podczas jazdy
    Rozmowa przez telefon, pisanie SMS-ów podczas jazdy czy manipulowanie przy innych urządzeniach elektronicznych sprzyja dekoncentracji i roztargnieniu kierowców. Kiedy kierowca pisze SMS-a w trakcie jazdy, ryzyko ...

  • 27 Kwi 2020, 19:08

    Ossy napisał(a):en sam 1.9 dCi co w Lagunie II był w Volvo S40/V40 I-generacji i tam jest jako silnik, który nie sprawia problemów. Jedyna różnica to była właśnie taka, że Renault na gwarancji miało zmieniane olej co 30 tys.km, a w Volvo co 15 tys.

    Kolega mial Cliowke z 1,5dCi ktora nastukal od nowosci 390tys km zanim sprzedal, olej co 10tys i nie bylo problemu z panewkami
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    27 Kwi 2020, 22:08

    w 1.6 hdi faktycznie raz na 200 tys trzeba zmienić podkładki miedziane pod wtryskami ...koszt jakiś śmieszny nie-wiem płaciłem może 2 zł/szt ale warto to zrobić :ok:
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2135
    Miejscowość: małopolskie