2-4 letni samochód dający jak najwięcej frajdy.

28 Sie 2020, 09:39

Cześć, szukam kilkuletniego samochodu do wzięcia w leasing. Do tej pory jeździłem e46 330i, które bym zostawił na dłużej, gdyby nie awaryjność. Najważniejszym wymaganiem jest to, aby auto miało przyzwoite osiągi i dobrze się prowadziło. Wolałbym też, żeby auto było nie większe niż e46 touring. Cena maksymalna w okolicach 75k brutto. Do tej pory moim faworytem było bmw 228i, ale zastanawiam się, co jeszcze w tym budżecie można znaleźć.
matiw11
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Sie 2020, 12:09

Jaka moc samochodu będzie według ciebie zadowalająca? Czy spalanie ma znaczenie? Przesiadka z jednego BMW na drugie to dobre dla fanów marki :)
Piszesz że
matiw11 napisał(a):Wolałbym też, żeby auto było nie większe niż e46 touring.
, a dalej podajesz serię 2 w której nie uświadczysz więcej miejsca.

Fajnych samochodów można już trochę znaleźć które dają frajdę z jazdy:
- Forda Focusa ST 2.0 turbo 250KM https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focu ... f0986732c8
- Kia Ceed GT https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed- ... d0ac3711fd
- Opel Insignia w wersji OPC Line https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 1fedaff406

Musisz pamiętać, że samochody mające zazwyczaj większa moc ogólnie wychodzą drożej w serwisowaniu. Ogłoszenia podałem przykładowe i pierwsze dwa wielkością podobne do wnętrza twojego BMW natomiast Insignia jest trochę większa. Poza tym to auta przednio napędowe, a to różnica w stosunku do tego którym jeździłeś :)

Ciekawe auto ale mniejsze trochę masz tu https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... 1fedaff406 Mini Cooper S z mocą 300KM ale nie wiem czy takie auta Ciebie interesują.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1169
Zdjęcia: 1

28 Sie 2020, 12:35

Osiągi lepsze, niż w obecnym 330i, czyli 0-100 poniżej 6,5s będą jak najbardziej okej, a poniżej 6s to już idealnie. Napisałem nie większe, czyli podobnych rozmiarów lub mniejsze :D
Rocznie robię około 10kkm i to głównie na trasie studia-dom, gdzie mam ze sobą tylko plecak, także duże auto nie będzie do niczego potrzebne. Nie poczuwam się do bycia wielkim fanem bmw, ale bardzo spodobał mi się napęd na tył, a mało samochodów to oferuje. Oczywiście jeżeli znajdzie się coś ciekawego z innym napędem, to też będzie okej.
Na mini nigdy nie patrzyłem, ale 300km w takim małym autku robi wrażenie, to też wezmę pod uwagę :)
matiw11
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Sie 2020, 13:07

Ja bym może jeszcze raz się zastanowił i rozłożył pewne fakty na czynniki pierwsze bo będzie nam się tu mieszać wiedza forumowo auto światowa z domieszką znajomości tych aut tylko z plakatu.

Na początek e46 330 ma r6 silnik więc czasami do setki nie ma co się za bardzo sugerować bo 2,0 t albo V8 albo V6 bez specjalnie wielkich liczb w tabeli 0-100 km/h i tak będą odczuwalnie fajniej jechać.

Następna sprawa to awaryjność. Narzekałeś na e46 bo pewnie poleciała Ci nagrzewnica, jeż, sanki odfrunęły, brał olej, szyby opadały, zbiorniczek wody walnął, cewki pykły itp a to niestety w nowszych modelach trzeba pomnożyć x2 + koszty.
E46 był uznawany jako ostatni normalne bmw przez "fanów" marki.

Kolejna sprawa napęd fwd/rwd/awd automat/manual bo to mocno definiuje auto.

Więc trza pomyśleć :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7191
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sie 2020, 13:22

A musi być 2-4 letni?
Ja bym popatrzał na Golfa R, tylko na mk7 za mało kasy, to może mk6?
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... e0fd688f2d

ogólnie automat i napęd 4x4 będą robiły robotę więc na osiągi na pewno nie będziesz narzekać, pytanie czy będzie Ci odpowiadać taki styl auta.
demirbiras
Początkujący
 
Posty: 140
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2020, 18:52

Nic starszego, niż te 4 lata raczej nie chcę. Najlepiej by było, gdyby samochód miał napęd na tył i automatyczną skrzynię z dodatkowymi łopatkami. A co do osiągów, to moment najlepiej od 300 w górę, moc powyżej 200koni. Ale wymagania co do napędu i skrzyni nie są tak ważne. Ten Focus st też wydaje się w miarę fajny.
matiw11
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Type B - 120 lat modelu
    Sztywny dach nadawał samochodowi zaskakujący wygląd jak na dzisiejsze normy. Był prawie równie wysoki co długi. Nadwozie miało długość 1,9 metra (czyli o 50 cm mniej niż nowoczesne Renault Twizy) i imponującą wysokość ...
    MOTO Session 2013 / relacja
    Moto Session 2013 to wielkie lubelskie święto motoryzacji, na którym zaprezentowały się aż 22 marki. Najnowsze modele wielu marek samochodów kusiły wielbicieli nowinek motoryzacyjnych. Dzięki motocyklom i samochodom ...

  • 28 Sie 2020, 20:26

    Tylko że focus to jest fwd i manual, jak dla mnie to tak średnio, tzn fajne podaje ale napęd może być przeszkodą.
    demirbiras
    Początkujący
     
    Posty: 140
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    28 Sie 2020, 20:38

    matiw11 napisał(a):Nic starszego, niż te 4 lata raczej nie chcę


    Przy Twoim budżecie oraz wymogu rocznika tytuł tematu jest mylący.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7191
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać