20-30 tys. tani automat

25 Lut 2020, 23:10

Astra J :ok:
Focus też nie miał problemów z rudą?

Wreszcie ktoś kto nie jest Hondziarzem :ok: Co byś polecił Bartolekk? :)
PoltekDriver
Nowicjusz
 
Posty: 23

25 Lut 2020, 23:16

Ja bym szukał kompaktu na turbinie:
- Astra 1,4T
- Golf VI 1,4/122 lub ewentualnie diesel 2,0 tdi 110?
- Bravo 1,4 t-jet
- Renault Megane III
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 417
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lut 2020, 23:20

Ale przecież w astrze j jest skrzynia m32, która się sypie. To nie przeszkadza?

Bartolek, to?
[link do Allegro wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5410
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Lut 2020, 23:23

Czyli zostaje tylko meganka i Golf VI 1,4/122 :(
PoltekDriver
Nowicjusz
 
Posty: 23

25 Lut 2020, 23:29

Golf z tsi :happy:

Mówiłem, że w każdym aucie coś Ci nie będzie pasować. Ideałów nie ma, każdy model ma mniejsze lub większe wady i zawsze jest jakiś kompromis.

Zarówno civic jak i astra, focus czy megane to udane auta, które można z czystym sumieniem polecać. Nooo chyba, że ktoś na siłę szuka wad.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5410
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Lut 2020, 23:32

Invi napisał(a):Bartolek, to? [link do Allegro wygasł]

Tak ale nowe a nie uszkodzone używane, poza tym używane części to kupuje "Janusz do Passata TDI" no bez jaj?
Ja mówiłem o nowej części.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 417
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator jednostek prędkości
    Najdzęściej używaną jednostką w samochodach do określenia prędkości jest kilometr na godzinę "km/h" lub mila na godzinę "mph". Obiekt poruszający się z prędkością 1 km/h w ciągu 1 godziny przebędzie drogę 1 kilometra - tak ...
    Strefa zamieszkania i ograniczenie do 30km/h - bezpieczniej?
    Badania przeprowadzone w Holandii pokazały, że zamiana obszaru zabudowanego, w którym obowiązuje limit prędkości do 50 km/h na strefę zamieszkania (30 km/h) zmniejsza liczbę wypadków średnio o 25%. Niezbędne ...

  • 25 Lut 2020, 23:41

    Bartolekk napisał(a):Tak ale nowe a nie uszkodzone używane, poza tym używane części to kupuje "Janusz do Passata TDI" no bez jaj?
    Ja mówiłem o nowej części.


    Człowieku, mówimy o czujniku do pietnastoletniego auta za 10 tysięcy! Nikt nie biega po takie rzeczy do aso, to idiotyzm. Zresztą lepiej kupić używany, oryginalny czujnik (kupujesz od firmy więc jeśli nie bangla możesz zwrócić) czy jeździć bez ESP i absu? Januszowaniem to można nazwać nie naprawienie elementu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo "bo jest za drogi".
    Januszowaniem jest szukanie używanych tarcz hamulcowych czy amortyzatorów a nie czujników. Kiedy padnie Ci w golfie rozrusznik to biegniesz do aso po nowy? Kiedy padnie turbo to zregenerujesz je za tysiaka czy kupisz nowe, oemowe za cztery?
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5410
    Przebieg/rok: >50tys. km

    25 Lut 2020, 23:52

    Bartolekk i Invi, uspokójcie się, bo temat nie dotyczy części do Hondy Jazz...
    Invi napisał(a):Ale przecież w astrze j jest skrzynia m32, która się sypie. To nie przeszkadza?
    wątek dotyczy automatu, więc problem z m32 odpada :ok: ale nadal mamy wątpliwej jakości TSI z DSG, na którym można popłynąć.
    PoltekDriver napisał(a):Focus też nie miał problemów z rudą?
    nie
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12985
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    26 Lut 2020, 00:16

    Co do tych aut to się pogubiłem, które kupić bez turbo? Serio, średnio jestem przekonany do takich elementów w aucie :/
    PoltekDriver
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    26 Lut 2020, 00:17

    Invi napisał(a):Człowieku, mówimy o czujniku do pietnastoletniego auta za 10 tysięcy! Nikt nie biega po takie rzeczy do aso, to idiotyzm. Zresztą lepiej kupić używany, oryginalny czujnik (kupujesz od firmy więc jeśli nie bangla możesz zwrócić) czy jeździć bez ESP i absu? Januszowaniem to można nazwać nie naprawienie elementu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo "bo jest za drogi".
    Januszowaniem jest szukanie używanych tarcz hamulcowych czy amortyzatorów a nie czujników. Kiedy padnie Ci w golfie rozrusznik to biegniesz do aso po nowy? Kiedy padnie turbo to zregenerujesz je za tysiaka czy kupisz nowe, oemowe za cztery?

    Jaką masz pewność że to będzie działać i ile czasu?
    Kto zapłaci za ponowny montaż/demontaż?
    Nigdy w życiu żadnego czujnika do auta nie kupowałem ze szrotu.
    Regeneracja turbiny = naprawa a nie kupowanie części ze szrotu
    Rozrusznik daje do regeneracji = naprawiam

    I pytałem o nową część, a poza tym ile jest takich używanych czujników? jeden? a to spoko, nie no ok.

    Invi napisał(a):Kiedy padnie Ci w golfie rozrusznik to biegniesz do aso po nowy?
    Nie rozmawiamy o golfie i nie rozmawiamy o rozruszniku, to jest ten problem i ta różnica, w przypadku takiej Hondy, zamienniki nie działają więc pozostaje lecieć do ASO
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 417
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    26 Lut 2020, 00:29

    PoltekDriver napisał(a):Co do tych aut to się pogubiłem, które kupić bez turbo? Serio, średnio jestem przekonany do takich elementów w aucie
    samo turbo nie sprawia, że auto jest bardziej awaryjne. Owszem, zawsze jest to potencjalny koszt, ale przy umiejętnym użytkowaniu takiego auta, 1000-1500zł raz na 150-200k to chyba niezbyt wiele? Podstawa to dbanie o wymiany oleju i odpowiedni styl jazdy.
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12985
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    26 Lut 2020, 00:42

    PoltekDriver napisał(a):Co do tych aut to się pogubiłem, które kupić bez turbo? Serio, średnio jestem przekonany do takich elementów w aucie


    Najpierw sprawdź co w ogóle da się kupić. Wklepałem przed chwilą w otomoto opel astra z benzyniakiem w przedziale 25-30k, wyników prawie 600. Po dodaniu automatu zostało 25 sztuk, szału nie ma

    E: Focusów jest 16 z czego sporo USA natomiast megane równe 2, obydwa coupe
    Ostatnio edytowany przez mike 26 Lut 2020, 01:05, edytowano w sumie 2 razy
    Powód: Niepotrzebne zaczepki
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5410
    Przebieg/rok: >50tys. km

    26 Lut 2020, 00:50

    jak ktos ma problem ze turbo kosztuje 4tys a auto warte 10 to jest jedno wyjscie, nie kupowac aut za 10tys bo ich naprawy nie sa oplacalne
    Ostatnio edytowany przez mike, 26 Lut 2020, 01:06, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Niepotrzebny off top
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1175
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Lut 2020, 00:54

    1500 zł. to chyba regeneracja, a nie nowa turbina. Poza tym powiedzmy, że mamy nieco wolniejsze auto bez turbiny to jest się tysiak do przodu :shock: No i nie musisz tak bardzo pilnować stylu jazdy. To trochę tak jakbyś wciskał dwumasę czy różnicówkę, może auto lepiej się sprawuje, ale po co jak u mechanika drożej.

    Chłopaki to co wy polecacie, że tego w ogóle na rynku nie ma, przecież nie daję tysiaka tylko 30 tys. i niby za to nie ma nawet starocia? Dobre.
    PoltekDriver
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    26 Lut 2020, 01:03

    Wg mnie szukasz problemu tam gdzie go nie ma i zamiast brać pod uwagę również udane turbo benzyny. Bo nadal wałkujemy temat silnika, a nie poruszyliśmy jeszcze kwestii skrzyń biegów...

    Z Twoim podejściem wg mnie powinieneś sobie wziąć jakiś abonament/wynajem długoterminowy - po tym roku czy dwóch nie masz ani auta, ani pieniędzy, ale nie musisz się martwić naprawami i serwisem :ok:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12985
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
     
    • Warto przeczytać