22 tys na BMW lub...?

22 tys na BMW lub...?

16 Sty 2017, 02:10

Cześć. Myślę nad zmianą samochodu pod koniec lutego. Budżet jakim dysponuje to ok 22 tysięcy złotych.
W życiu nie miałem styczności ani z Audi ani z BMW ani z Mercedesem bo całe życie jeżdżę służbowymi. Teraz zmieniam pracę więc będę potrzebował auta na Wrocław i okolice.
Nie chce czystej benzyny. LPG lub diesel. Podobają mi się 3, 5 i 7 z BMW. Z Merca C i E klasa a z Audi to chyba niewielki wybór, jedynie A4.
Kryteria jakimi się kieruje to zdecydowanie nie moc, nie prędkość lecz
- Koszty utrzymania
- Wygoda
Auto na miasto. Co polecacie i dlaczego? Kiedyś dzięki wam kupiliśmy z tatą Peugeota 407, może teraz też pomożecie? :)
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 24 Kwi 2008, 17:12

Re: 22 tys na BMW lub...?

16 Sty 2017, 17:29

Dużo czytam o tych samochodach i wychodzi, że w moim budżecie przy e46 najlepiej 3 litry diesel, siódemka odpada bo koszty mnie zjedzą, a przy Mercu C klasa ale ruda go bierze. Przy Audi muszę doliczyć jeszcze AC. Nie znam się na motoryzacji ale wychodzi, że żeby jeździć markami to muszę mieć dużo więcej pieniędzy. A mi zależy na bezawaryjnej jeździe, dlatego też zastanawiałem się nad tymi markami a nie nad Skoda czy Kią. Łatwo też z ewentualną sprzedażą.
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 24 Kwi 2008, 17:12

Re: 22 tys na BMW lub...?

16 Sty 2017, 20:12

Koszty utrzymania i wygoda to troszkę trudna sprawa do połączenia, aby być w pełni szczęśliwy. Proste, że np. Octavia w 1.6 będzie tańsza w utrzymaniu, niż BMW z 3 litrowym dieslem i komfort będzie trochę inny. Chociaż jakby się tak zastanowić to E46 wcale nie jest jakieś komfortowe wg. mnie. Wracając do 3 litrowego diesla wnioskuję, że chcesz coś mocniejszego, niż zwykłe 120-130 km, ale z drugiej strony piszesz właśnie o markach jak Skoda czy Kia, gdzie tam 150 kunia to już jedne z mocniejszych wersji. Osobiście jako połączenie tego wszystkiego polecam jakiegoś Francuza. Przykładowo coś jak mój Lew 407 tylko parę latek młodszy i np. benzyna 2.2. W cenie np. Audi A4 B6 z 1.8T i ok. 2002 roku lub BMW E46 z 3.0d jak wspomniałeś z ok. 2002/2003 roku masz np. Pełgota z 3-4 lata młodszego i o wiele łatwiej będzie Ci trafić coś z pewniejszego źródła. Musisz sam się bardziej zdecydować czy wolisz wysoki komfort czy niskie koszty utrzymania ;)
Zwiadek
Nowicjusz
 
Posty: 49
Rejestracja: 13 Lis 2016, 17:13
Prawo jazdy od: 0- 0-2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 136
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: 22 tys na BMW lub...?

16 Sty 2017, 21:12

- Koszty utrzymania

Kilkunastoletni, sześciocylindrowy diesel raczej nie ma z tym nic wspólnego, szczególnie jeśli będziesz toczył się sporo po mieście
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1490
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Auto: firmowe

Re: 22 tys na BMW lub...?

17 Sty 2017, 16:32

Chodzi mi chyba bardziej o kompromis pomiędzy komfortem a niskimi kosztami. O 3 ludowym dieslu piszę ponieważ opinie o nim są najlepsze mały chodzi o ropę. A pisze o markach Audi Mercedes i Bmw bo kojarza się przeciętnemu Polakowi z solidnością. Peugeota ma mój tata. 407 2.0 Hdi. Juz wymienił w nim : sprzęgło, dwumasę, pol zawieszenia a teraz jakis filtr cząstek szwankuje z tego co mi mechanik mówił.
Reasumując - nie ma sensu się pchać w te marki które wymieniłem za 22 tys? To co byście polecili - żeby było " dość" komfortowe i w miarę możliwości niezbyt kosztowne w utrzymaniu?
Nie chce hatchbacka.
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 24 Kwi 2008, 17:12

Re: 22 tys na BMW lub...?

17 Sty 2017, 17:21

Loczek napisał(a):Peugeota ma mój tata. 407 2.0 Hdi. Juz wymienił w nim : sprzęgło, dwumasę, pol zawieszenia a teraz jakis filtr cząstek szwankuje
och to straszne :cry:
Także teraz pomyśl sobie, że kupujesz diesla marki premium w aucie starszym kilka lat, którego konstrukcja ( bardzo elastyczny diesel r6 + rwd ) prowokuje do szaleństw, a ktoś może mieć wywalone na serwis czy też nie mieć na niego kasy... No i zamęczysz ten silnik na krótkich trasach.
W e46 masz świetne benzyniaki r6, nie wiem skąd wziąłeś frazesy, że ropniak 3.0 jest najlepszy (najmniej awaryjny).

P.S Twój tato wymieniał tak naprawdę rzeczy eksploatacyjne, także nie ma co płakać i wieszać psów na francuskiej motoryzacji. Nawet w rowerze musisz czasami wymienić zawieszenie czy doprowadzić napęd do stanu używalności :yes:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 9572
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Mazda6 - produkcja w fabryce w Hofu Nowa Mazda6 - produkcja w fabryce w Hofu
    Mazda Motor Corporation oficjalnie uruchomiła produkcję najnowszej Mazdy6. Uroczystość odbyła się w Zakładzie nr 2 w Hofu, w prefekturze Yamaguchi. W uroczystości wzięło udział około 500 osób, w tym Prezes Zarządu ...
    Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro
    Napęd na cztery koła quattro opracowany przez Audi, to kamień milowy w historii motoryzacji. W roku 1980, żaden inny producent nie był w stanie zaproponować równie szybkiego i lekkiego napędu na cztery koła przeznaczonego ...

  • Re: 22 tys na BMW lub...?

    17 Sty 2017, 18:17

    To mi zmniejsza pole manewru, zatem już wiem, że nie chce diesla skoro w LPG tych rzeczy nie ma.
    Może Saab 9-3 lub 9-5? Podoba mi się też Octavia.
    Loczek
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Rejestracja: 24 Kwi 2008, 17:12
     
    • Mazda3 Facelift, Hatchback, 2011, przód
      Porównanie: Fiat Brava, Mazda 323F BJ, Opel Astra G, Peugeot 306, Rover 200 III
      DSC01246
      SCOT - Średni Kołowy Transporter Opancerzony