308 GTi by PEUGEOT SPORT

308 GTi by PEUGEOT SPORT

17 Lis 2015, 00:06

Peugeot na Fleet Market 2015 przedpremierowo zaprezentuje najszybszy samochód w gamie marki - Nowego Peugeot 308 GTi, który dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen.

ImageW PEUGEOT SPORT, dysponującym ogromnym doświadczeniem w zakresie wyścigów samochodowych, powołano zespół zajmujący się wyłącznie opracowywaniem najbardziej wyczynowych wersji w gamie modeli osobowych Peugeot. Konstruktorzy z tego zespołu użyli całego swojego doświadczenia w celu zapewnienia ekstremalnych doznań za kierownicą 308 GTi by PEUGEOT SPORT.

Model jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 200 kW (270 KM). Jednostka jest przystosowana do zasilania benzyną o liczbie oktanowej RON 95 lub RON 98 i osiąga moment obrotowy 330 Nm. Niezależnie od tych parametrów silnik charakteryzuje żywiołowość dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku do 200 barów. To zapewnia błyskawiczną reakcję silnika w każdej chwili i w pełnym zakresie obrotów. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900 do 5000 obr/min.

Ponadto moc i moment obrotowy dają się precyzyjnie dozować, nawet w najwyższym zakresie obrotów, dzięki specjalnej konstrukcji modułu sterowania pracą zaworu upustowego wastegate układu doładowania.

Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy.
Przy konstruowaniu nowego 308 GTi, PEUGEOT SPORT opierał się na jasno określonych założeniach technicznych - chodziło o stworzenie kompaktowego, żywiołowego i bezpiecznego auta zapewniającego maksimum przyjemności z jazdy. Zmiany objęły wszystkie podzespoły: układ jezdny, silnik, układ hamulcowy, elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia.

Nowy PEUGEOT 308 GTi doskonale trzyma się drogi dzięki poszerzonemu rozstawowi kół (1570 mm z przodu i 1554 mm z tyłu) oraz oponom Michelin Super SPORT w rozmiarze 235/35 R19. Dzięki swoim optymalnym parametrom zapewniają one ekstremalną przyczepność wzdłużną i poprzeczną. Dziewiętnastocalowe obręcze kół typu Reverse są o 2 kg lżejsze w porównaniu do aluminiowych obręczy 18’’ Diamant.

ImagePrzednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm zapewniają skuteczne hamowanie w każdej sytuacji. Zamontowane na aluminiowych kielichach, są hamowane za pomocą klocków dociskanych czterema tłoczkami (o średnicy 38 i 41 mm) pracującymi w stałych zaciskach. Średnica tylnych tarcz hamulcowych wynosi 268 mm. Konstrukcja ta wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, skutecznością i stabilnością parametrów działania.

Nastawy układu jezdnego umożliwiają dynamiczną i dającą poczucie pełnego bezpieczeństwa jazdę. Przednie zawieszenie typu McPherson zapewnia wyjątkową precyzję toru jazdy, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te mają również swój wkład w obniżanie masy pojazdu - stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium.
Auto precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty, optymalnie wykorzystując przyczepność opon dzięki starannie dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm.

Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów została odpowiednio wzmocniona, aby sprostać 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obydwa wałki skrzyni są obecnie poddawane kulkowaniu, a koła zębate obrabiane powierzchniowo przez głębokie węgloazotowanie. Dzięki temu cieplno-chemicznemu procesowi zwiększono wytrzymałość elementów zarówno pod względem zużycia jak i zmęczenia materiałowego, poprzez wzbogacenie metalu w węgiel i azot. Ponadto „skrócono” przełożenie mostu na wyjściu ze skrzyni biegów w celu poprawy przyspieszenia.

#PEUGEOT308GTi

źródło: Peugeot Polska
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny Nissan Resonance Koncepcyjny Nissan Resonance
    Śmiała wizja Nissana dotycząca przyszłości crossoverów staje się rzeczywistością za sprawą europejskiego debiutu innowacyjnego samochodu koncepcyjnego Resonance. Model Resonance, który został stworzony przez ...
    Lexus LFA - nieznana historia legendy Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      Subaru Impreza STI