35 lat legendy - Toyota Celica

35 lat legendy - Toyota Celica

13 Lip 2015, 16:22

Toyota Celica zadebiutowała w latach 70. i od razu stała się benchmarkiem dla sportowych samochodów. Przez 35 lat na rynku pojawiło się 7 generacji modelu, które biły rekordy sprzedaży. Sportowa Toyota stała się ikoną w świecie motoryzacji i sportu motorowego.

35 lat legendy - Toyota CelicaPierwsza generacja
Lata 70. przyniosły ze sobą nowo odkryte poczucie wolności. Ludzie zaczęli dostrzegać zmiany w ich nowoczesnym społeczeństwie - mniej godzin spędzonych w pracy oznaczało więcej czasu na wypoczynek i rozrywki.
Czytaj więcej: Toyota Celica - pierwsza generacja

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Druga generacja
W czerwcu 1977 r. milionowy egzemplarz Celiki zjechał z linii produkcyjnej, a sprzedaż cały czas była na wysokim poziomie. Dlatego też analitycy zastanawiali się, po co następca Celiki pierwszej generacji został ujawniony już 3 miesiące później. Zarząd Toyoty postanowił wprowadzić nową, drugą generację auta, która miała wyprzedzać swoje pokolenie.
Czytaj więcej: Toyota Celica - druga generacja

Trzecia generacja
Kolejna Celica zawitała na japońskim rynku w lipcu 1981 r. ze świeżym, prostym, lecz aerodynamicznym projektem i otwieranymi reflektorami, które w tamtym czasie były ciągle popularne na rynku.
Czytaj więcej: Toyota Celica - trzecia generacja

Czwarta generacja
Debiutująca w sierpniu 1985 r. Celica czwartej generacji wyraźnie różniła się od poprzedników. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie przedniego napędu. Świeże podejście zaowocowało opływowym i aerodynamicznym kształtem pojazdu. Czwarta generacja otrzymała nowy układ mechaniczny, dzięki któremu nadchodząca Mk3 Supra mogła stać się niezależnym modelem w gamie samochodów sportowych Toyoty.
Czytaj więcej: Toyota Celica - czwarta generacja

Piąta generacja
Powstanie piątej generacji ogłoszono jednocześnie w Japonii i Europie we wrześniu 1989 r., kiedy czwarta generacja wciąż odnosiła sukcesy w świecie rajdowym. Nowy samochód miał ten sam rozstaw osi, co poprzedni, ale był wyraźnie wyższy i dłuższy. Auto miało łagodniejszy, bardziej aerodynamiczny kształt i było znacznie lżejsze oraz cichsze niż przedtem.
Czytaj więcej: Toyota Celica - piąta generacja

Szósta generacja
W latach 80. i na początku 90. Toyota utrzymywała 4-letni cykl produkcyjny z małym liftingiem w środku cyklu. Częsta zmiana oznaczała, że rozwój nowego modelu zaczynał się natychmiast po wprowadzeniu bieżącej generacji. Dlatego prace nad Celicą szóstej generacji rozpoczęły się już wiosną 1990 r. Celem było nadanie nowemu autu bardziej wyróżniającego się wyglądu.
Czytaj więcej: Toyota Celica - szósta generacja

Siódma generacja
Nowy samochód koncepcyjny Toyoty — XYR, pokazany na targach motoryzacyjnych Detroit Motor Show w 1999 r. podpowiedział, jak może wyglądać Celica siódmej generacji. Miała ona swój światowy debiut we wrześniu tego samego roku, chwilę przed tym, kiedy Toyota ogłosiła produkcję 100-milionowego pojazdu.
Czytaj więcej: Toyota Celica - siódma generacja

źródło: TMP
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3093
Zdjęcia: 11601
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ponad 800-konnym autem - drift na szutrze Ponad 800-konnym autem - drift na szutrze
    W minioną sobotę w Warszawie i okolicach odbyła się już 57. edycja słynnego Rajdu Barbórka. Wśród najnowszych rajdowych konstrukcji oraz klasyków znalazło się auto, jakiego na odcinkach specjalnych jeszcze ...
    Nadwozie i bezpieczeństwo BMW ActiveHybrid 3 Nadwozie i bezpieczeństwo BMW ActiveHybrid 3
    Struktura nadwozia BMW ActiveHybrid 3 spełnia najwyższe standardy w zakresie wytrzymałości i lekkości konstrukcji. Używając właściwych materiałów we właściwych miejscach uzyskano nie tylko świetną strukturę służącą ...

  •