4.2 i lepszy dźwięk? Ma ktoś radę?

26 Mar 2020, 22:21

Siemka, cześć, witam, dzień dobry. Jestem nowy na tym forum, dosłownie przed kilkoma minutami założyłem konto. Jeśli w zły dział trafiłem z pytaniem to z góry przepraszam :D .

Od lipca 2019 jestem właścicielem Audi A8 D2 4.2 + LPG , 97r. No nie powiem, na autko na ten moment trochę wydałem, ale fakt że jest to auto marzeń + chwilowo pracowałem za granicą i nie mam dziewczyny, to chciałem sobie pozwolić na trochę szaleństwa w młodości (23 lata).

Co pewnie wszyscy wiedzą, że dźwięk silnika V8 w 4.2 jest piękny, to co nakręca nas do kupna tego samochodu między innymi. Tyle, że może wśród Was jest ktoś taki jak ja.. Młody i głupi :D , któremu po krótkim czasie jazdy w standardzie wydechu (nie jest fabryczny, jest inny, ale dźwięk wciąż jest taki sam) zaczęło się już powoli nudzić i dodałby jakiś fajny dźwięk bardziej bassowy.

Stąd moje pytanie : Ma ktoś fajną radę na podgłośnienie nieco wydechu?
- nie mówię o przelocie, bo podobno jest tragedia
- może coś bliżej podobnego do silników V8 amerykańskich, jak np. Mustang 5.0GT.. miodek dla uszu..
- nie potrafię tak organoleptycznie tego napisać, ale wiecie.. fajny dźwięk bassowy nawet i na wolnych obrotach.. ale też nie dźwięk jak z dziurawego tłumika :P

Za wszystkie odpowiedzi dziękuje i w zaistniałej sytuacji zdrówka!
Matelin
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 03 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 300KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997

26 Mar 2020, 23:15

Wybebeszyc wnętrzności z tłumików, tanio i z efektem :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10610
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

26 Mar 2020, 23:30

"Wybebeszyć wnętrzności".. Co mam rozumieć? Niestety nie kumam do końca jakie wnętrzności mam wybebeszyć :D
Matelin
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 03 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 300KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997

27 Mar 2020, 08:56

Wnętrzności z tłumików, zacząć od końcowego, jak będzie mało to środkowy.

Wycinasz w nim dziurę i wyciagasz wszystko co tam jest. Następnie zaspawujesz i po robicie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10610
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

27 Mar 2020, 15:58

Do gulgotu amerykańców nie zbliżysz się bo na ten dźwięk składa się kilka spraw technicznych samego silnika.
Co do Twojej syt.możesz pójść na skróty czyli tak jak Kao napisał chociaż jakość będzie mizerna. Natomiast jak chcesz coś fajnego to kup sobie wydech dedykowany albo zamów sobie tylne puchy tylko w dobrym warsztacie. Będzie to koszt ale głos V8 jest wizytówka tego silnika więc lepiej żeby była konkretna jakość dźwięku.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2020, 00:04

Czy ktoś jest może praktykantem takich urozmaiceń do 4.2 V8 ? Jakieś wydechy sportowe, albo jak tutaj w/w szybki mówi o tylnych puchach?

Jeśli tak to też chętnie poczytam o kwestiach pieniężnych. Wiem, że mogę sprawdzić na stronach typu allegro, olx, ale też jestem ciekaw waszych osobistych opinii. :ok:
Matelin
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 03 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 300KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Demontaż klamki Porsche Cayenne Demontaż klamki Porsche Cayenne
    Jak wymontować klamkę/wkładkę kierowcy w Porsche Cayenne II gen. Może wydawać się to proste a jednak wielu ma z tym problem. Należy zdemontować zaślepkę wewnątrz drzwi. Należy przygotować torx 20 i w pierwszej kolejności ...
    Audi Urban Concept Spyder - samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder - samochód studyjny
    Samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder, gwiazda Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w 2011 r. we Frankfurcie, stanowi konkretną propozycję dla mobilności jutra. W swoich założeniach przeznaczony jest dla nowoczesnego ...

  • 28 Mar 2020, 09:58

    Jest taki problem że głosu nie ma jak opisać. Dobry fachura sam robi puchy i wtedy auto jest kozak. Tańszy szpeniu kupi puchy co jak masz dryg do spawania to sam to zrobisz ale...trzeba wiedzieć jakie puchy. Do tego możesz dołożyć przepustnice i x pipa.
    Skąd jesteś? Mogę Ci kogoś polecić w kategorii mega kozak i kogoś w kategorii dobry szpeniu.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6779
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    28 Mar 2020, 14:00

    szybki, z małej wioski na dolnymśląsku, najbliższe większe miasto koło mnie to Bolesławiec. Ewentualnie Zgorzelec, czy Jelenia Góra.

    A co sądzisz o końcówkach wydechu, typu sławny Akrapovic ?
    Matelin
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 25 03 2015
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Audi A8 D2
    Silnik: 4.2 Quattro 300KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1997

    29 Mar 2020, 11:18

    Matelin napisał(a):co sądzisz o końcówkach wydechu, typu sławny Akrapovic ?


    Co mam sądzić? Jeżeli myślisz o końcówkach czyli te rureczki za puchami to są ładne i tyle w temacie. Dźwięk akrapa też jest ok.ale jak masz minimum puchy.

    Pytałem się skąd jesteś bo oba kontakty mam spod Wawy. Z tym że jedna z firm o której pisze jest droga ale bije na głowę gotowe produkty nawet najbardziej renomowanych firm.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6779
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Mar 2020, 00:32

    Mam znajomego co pracuje w Szwajcarii na warsztacie, też między innymi robi wydechy. Rozmawiałem z nim ostatnio i wypytywałem o ten wydech. Powiedział, że sama końcówka sportowa może być dobra (w sensie sportowy wydech). Wspominał właśnie, że nie daje do końca tej frajdy, ale podgłaśnia.. no i wspominał o strumiennicy, że to daje lepszy efekt, ale jest to kosztowniejsze
    Matelin
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 25 03 2015
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Audi A8 D2
    Silnik: 4.2 Quattro 300KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1997

    31 Mar 2020, 11:17

    Strumienica pewnie będzie sypać błędami. Co do ogółu to zabiegi typu strumienica, wybebeszanie tłumików są półśrodkami i trudno jednoznacznie powiedzieć jak będzie bo to jest dzieło przypadku i Twój gust.
    Czyli Twój kolega w ch ma nie końcówki tylko cat-back-i. Jeżeli są ok i tej firmy której mówisz to spokojnie kupuj. Strumienice odpuść niech lepiej ktoś Ci wyspawa jakiegoś x-pipa. Zresztą już ten sam tył może ładnie grać.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6779
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Mar 2020, 12:43

    Nawet x-pipe z różnych firm brzmi inaczej i nawet ten sam X w różnych autach o tej samej pojemności brzmi inaczej. U nas na forum jest chłopak który w S500 budżetowo robił wydech, załączał filmiki możesz poszukać
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10610
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    31 Mar 2020, 12:51

    Kao napisał(a):Nawet x-pipe z różnych firm brzmi inaczej i nawet ten sam X w różnych autach o tej samej pojemności brzmi inaczej. U nas na forum jest chłopak który w S500 budżetowo robił wydech, załączał filmiki możesz poszukać


    Dlatego wspominałem jest to improwizacja... dobry wydechowiec oblicza wydech pod wieloma względami + jest jeszcze sam silnik czyli dobrze jak miałby doświadczenie z samym silnikiem w danej konfiguracji.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6779
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    02 Kwi 2020, 20:36

    To w mojej sytuacji został tylko gościu, który robi automatyczne skrzynie, 50km ode mnie, ale chwalił się, że gustuje w klasykach, między innymi w D2 właśnie i te skrzynie zna lepiej niż swoją kieszeń. Na wydechach się zna. Tylko to co powinno każdego zniechęcić to 2 msc czekania na termin, a później 1,5 msc czekania na odbiór, bo (*tutaj umieść dowolną wymówkę*) i tak w kółko.

    Chyba póki co zostanę przy oryginale. Poczekam na koniec wirusa :) i jak kumpel wróci ze Szwajcarii to mówił, że można "jakimś śrubokrętem zrobić dziurę w tłumiku ;)" Dzięki chłopaki za odpowiedzi, pomogły mi!
    Matelin
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 25 03 2015
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Audi A8 D2
    Silnik: 4.2 Quattro 300KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1997

    02 Kwi 2020, 22:07

    Jak masz sprzęt lub ma znajomy to drutuj sam, zawsze potem możesz zmienić na dedykowany jak Ci nie będzie pasowało, każdy manewr tylko poprawi dźwięk więc nie masz nic do stracenia
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10610
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km