525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

13 Cze 2011, 16:35

Docelowa moc ok 180 koni. Kombi. Z komfortu wystarczy żeby dało się zabrać 4 duże osoby ok 1,85m w dobrych warunkach. Koszty ubezpieczenia, eksploatacja, dynamika i awaryjność. Ile wynosi zużycie paliwa. I jeszcze raz dynamika. To tyle co chce wiedzieć o tych autach. Egzemplarze ok 4-5lat. Co poradzicie? Który wybrać?
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 13 Cze 2011, 16:21
Miejscowość: pod warszawy

Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

13 Cze 2011, 19:41

2.5 d (bmw) i 2.0 Tdi (audi) Porażka.. koszty utrzymania drogie rozrząd *przy audi* prawie 2,500zł. wiec odradzam. 2,5 szału nie ma i ten klekot.. too juz lepiej kupic 3.0d. lpsza dynamika spalanie ok 9-11L. Co do 2,7 tdi i 2,cdi nie mam zastrzezeń.. polecam :)
x5pawel5x
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 09 Cze 2011, 20:27
Miejscowość: gostyn

Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

15 Cze 2011, 10:03

x5pawel5x napisał(a):2.5 d (bmw) i 2.0 Tdi (audi) Porażka.. koszty utrzymania drogie rozrząd *przy audi* prawie 2,500zł. wiec odradzam. 2,5 szału nie ma i ten klekot.. too juz lepiej kupic 3.0d. lpsza dynamika spalanie ok 9-11L. Co do 2,7 tdi i 2,cdi nie mam zastrzezeń.. polecam :)


Co za bzdury!! 2.5d od BMW to porażka ?? Przecież od e60 w górę to silnik 3.0d jest!!

Stary 2.5d był gorszy niż 3.0d, ale tylko gorszy, nie miał więcej wad niż inne silniki tej samej klasy.
3.0d był w E39/E46/E38 silnikiem idealnym, któremu ciężko było coś zarzucić, chyba jedynym felerem były klapki dolotowe, które i tak zdarzały się wyłącznie w automatach, a koszt wymiany był kwestią groszową i jednorazową.

W przypadku e60 oznaczenia silnika 525D, 530D i 535D to jest ciągle silnik 3.0d! Różniący się pomiędzy wersjami nie pojemnością, a mocą i momentem - różne trubiny, programy i pozostały osprzęt silnika.
Silniki, wszystkie wersje są bardzo, bardzo dobrymi jednostkami. W przypadku Audi droższy jest serwis zawieszenia(po prostu mniej wytrzymuje) i niestety najwięcej będzie palić, chociaż różnica to ok 1l. Jeżeli zależy ci na ekonomii i to 530D lub 525D i skrzynia manualna.
Wszystko zależy od tego ile zamierzasz przeznaczyć na zakup, najważniejsze to sprawdzić w serwisie przed zakupem i tyle.

W e60 to ok 7.5l w mieście przy normalnej nodze, plus 1l jeżeli deptamy(skrzynia manualna). Audi to 0,7+ więcej niestety(pomijam żółwi tryb jazdy, bo i w e60, czy w211 można zejść).
W211 to ok. 0,5 więcej.

Awaryjność, czy koszty eksploatacji to te same koszta (minimalne różnice), filtru DPF się bać nie trzeba tylko przeczytać instrukcje i już przestaje być problemem.

Dynamika we wszystkich autach porównywalna, bez znaczących różnic.
Komfort to rzecz gustu przejedź się wszystkimi trzema i wszystko będzie jasne.
Koszty OC/AC są duże w przypadku wszystkich trzech aut - marka i silnik, zależy od zniżek w większości, aczkolwiek to są te same koszta dla wszystkich, czasami minimalne różnice między ubezpieczalniami.

Wszystkie auta są po liftingowe, więc większość usterek już została usunięta.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Rejestracja: 23 Wrz 2009, 02:01
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

15 Cze 2011, 11:05

Generalnie to auto do jazdy w trasie, założenie takie żeby zabrać 4 dorosłe osoby i ok 100-150 kg bagażu. A jak do jazdy w trasie to żeby się dobrze przy takim załadowaniu wyprzedzało. Nie zależy mi na ciśnięciu po oporach ale na możliwości poradzenia sobie w trudniejszych warunkach. Kto jeździ po kraju ten wie :) Czytałem że BMW z całej trójki jest najlżejsze. Interesuje mnie jeszcze kwestia oszczędności. Jeśli w audi leci zawias to nie fajnie. Co do bmw to jak wygląda różnica w spalaniu pomiędzy wariatnami tego 3.0 silnika? Czy jeżdżąc spokojnie nie ma może takowej? Silnik o poj 2500ccm pali tyle samo co poliftowe 3.0? A komfort dla 4 osób do 1,85m. Nie każdy lubi uderzać głową w sufit.
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 13 Cze 2011, 16:21
Miejscowość: pod warszawy

Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

15 Cze 2011, 14:49

Po liftingowe E60 nie ma silnika 2.5d, a trzy warianty silnika 3.0d - najekonomiczniejszy jest oczywiście 525d, aczkolwiek różnica między nim, a 530d jest minimalna. 535D Jest tylko w automacie i z dwoma turbinami - pali najwięcej. Ja polecam 530d i skrzynie manualną ponieważ różnica w spalaniu jest niezauważalna, a dynamika jest. Różnica jest natomiast przy cenie zakupu.

Z wszystkich aut BMW oferuje najmniej miejsca dla osób siedzących z tyłu, głową haczyć nie będą, ale jest po prostu mniej miejsca za fotelami. Nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś narzekał siedząc z tyłu.
Polecam udać się do jakiegoś komisu i zobaczyć na żywo auta, na pewno to bardzo pomoże.
Z awaryjności, paliwożerności, komfortu i osiągów - dynamiki auta na pewno będziesz zadowolony. Pytanie, czy samo auto się tobie spodoba. Zaznaczam, żeby sprawdzić auto przed kupnem i odżałować na ten przegląd, można uniknąć skarbonki, a takich trochę jest.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Rejestracja: 23 Wrz 2009, 02:01
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

16 Cze 2011, 12:50

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Słyszałem, które z aut ma go najwięcej?

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Przede wszystkim żeby załadowany pojazd przyspieszał konkretnie, a nie się rozpędzał. Przy tym chcę wybrać samochód z najlepiej zoptymalizowany spalaniem. Generalnie BMW ma zacięcie sportowe, i mi to odpowiada, trochę gorzej ze świadomością, że za parę lat takim autem będą wozić się dresy ;] Najgorzej będzie jak na naszych dziurach zawias wybije mi plomby, ale myślę w tym modelu to nie powinno mieć miejsca. Jeśli jest inaczej wyprowadźcie mnie z błędu.

A na merca czuję się za młody. Generacja z tych lat wygląda za poważnie jak dla mnie, coś w stylu "bez graniaka nie podchodź". Jeśli jednak będzie lepszym wyborem to będę rozważał. Mimo wszystko widzę że najwięcej punktów zbiera BMW 530d. Jeśli osoby takie jak pisałem mieszczą się i nie zostawią plomb, to więcej mi nie trzeba.

Ogółem co do kupna to w komisach w PL wiadomo jakie samochody są, albo bite albo kręcone. Ile 3.0d może wyjeździć kkm? Czy może konkurencja ma lepsze silniki ?
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 13 Cze 2011, 16:21
Miejscowość: pod warszawy
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy obwodnice miast powinny być płatne? Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.
    Północ - Południe SKYACTIV, wielki finał wyprawy Mazdy Północ - Południe SKYACTIV, wielki finał wyprawy Mazdy
    Wyprawa Mazdy "Północ-Południe SKYACTIV" dotarła do mety. Właśnie zakończyła się dwutygodniowa podróż Haliny Mlynkovej i Łukasza Nowickiego w ramach projektu Północ-Południe SKYACTIV, realizowanego przez ...

  • Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

    16 Cze 2011, 16:00

    Nie chodziło mi o kupno samochodu w komisie, a o sprawdzenie, czy wymiary i komfort odpowiada twoim zapotrzebowaniom. Czy auto kupisz w komisie, czy od handlarza, czy sprowadzisz, czy od prywatnego właściciela sprawdź je w serwisie ASO to zaoszczędzisz sobie wielu kłopotów, zbijesz z ceny, albo będziesz wiedział, że zaraz coś kosztownego może się sypnąć jeżeli nie wymienisz jakiejś pierdółki.

    Silnik w 530d zbiera najwięcej pochwał wśród swojej klasy. Skrzynie automatyczne ok 220kkm są do wymiany, ale wystarczy, że wcześniej był zmieniany olej(wbrew zaleceniom ASO!) i do 500kk można dojechać bez większych usterek. Samo auto najgorszy etap mają ok 200kkm i dobrze, jak już jest po serwisie z tego okresu. Czyli pełna książka serwisowa z np. 250kkm powinna oznaczać, że większość rzeczy już została wymieniona i można swobodnie i bez obaw jeździć dalej. Nie wiem z jakim przebiegiem planujesz auto kupić, spokojnie można znaleźć e60 530d z prawdziwym przebiegiem poniżej 100kkm, ale nie powinno się bać przebiegów ok 200kkm+, po sprawdzeniu na serwisie wszystko wyjdzie, a samo auto należy do nieawaryjnych.

    Jeżeli uważasz, że autem za 70tyś jeździ dress, to jesteś w błędzie, chyba, że auto będziesz miał, aż ceny spadną do poziomu obecnego E36(co szybko nie nastąpi). Jak przesiądziesz się do BMW, to zobaczysz dlaczego opinia o ich kierowcach jest taka, a nie inna. Nie czuć prędkości, minimalne depnięcie i wyprzedzasz większość spotkanych po drodze aut, przy czym deptanie nie kosztuje wiele więcej od normalnej jazdy, a sprawia przyjemność.
    Co do zawieszenia to odpuść sobie po prostu wersje obniżane i ze stałym sportowym zawieszeniem oraz zastanów się nad profilem felg.
    Nie znam przypadku, gdzie ktoś narzekał na e60, pod warunkiem, że nie kupił go za 80%wartości(patrz ceny od najniższych na allegro), czy zwykłego szrotu składanego z przynajmniej 2 innych(nie sprawdzonego wcześniej w ASO np.).

    Najwięcej miejsca ma W211. Aczkolwiek, warto jest się przejść i zobaczyć auto na żywo, różnica nie jest wielka.
    Soundbar
    Nowicjusz
     
    Posty: 37
    Rejestracja: 23 Wrz 2009, 02:01
    Miejscowość: Polska
    Auto: BMW E39 530D 194KM

    Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

    16 Cze 2011, 16:31

    Co do dresów to żart i po to emot był w moim poście.

    A BMW zainteresowało mnie dobrym spalaniem jak na takie gabaryty pojazdu i co tu dużo gadać, spory silnik. Mam w domu kompakta 1.6 dizel i w mieście potrafi wciągnąć 8L ! W trasie 5L, więc nie jest to spora różnica a jednak samochód bardziej praktyczny a przy okazji całkiem oszczędny.
    W przebieg celuję taki jaki napisałeś. A zakup to jeszcze nie wiem skąd dokładnie, ważne żeby pojazd był sprawny i nie bity. No i oczywiście nie skatowany silnik, ale sądzę że jak ktoś wykłada kasę na taki samochód to raczej się umie z nimi obchodzić.
    Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
    jj44
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 13 Cze 2011, 16:21
    Miejscowość: pod warszawy

    Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

    20 Cze 2011, 09:06

    Mam jeszcze pytanie co do BMW Jak wygląda sprawa naprawy zawieszenia na naszych polskich dziurach? Czy runflaty w standardzie są czy jest to opcja i czy jak są to można zmienić na inne?
    Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
    jj44
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 13 Cze 2011, 16:21
    Miejscowość: pod warszawy

    Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

    20 Cze 2011, 15:40

    Runflaty się nie sprawdzają i ich nie polecam, nie są w standardzie we wszystkich modelach. Oczywiście można zmienić na inne, to tylko opony:)
    Soundbar
    Nowicjusz
     
    Posty: 37
    Rejestracja: 23 Wrz 2009, 02:01
    Miejscowość: Polska
    Auto: BMW E39 530D 194KM

    Re: 525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

    28 Cze 2011, 18:02

    A ew koszta naprawy zawiasu? Co może paść na naszych drogawych dziurach ?
    Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
    jj44
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 13 Cze 2011, 16:21
    Miejscowość: pod warszawy
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI