7 mechaników 7 innych teori

7 mechaników 7 innych teori

09 Lip 2011, 18:13

Witam.

Na wstępie przepraszam za błędy ale jestem laikiem w tych sprawach. Posiadam (a właściwie mój tata ) Volkswagena Passata Kombi 1.9 TDI 101KM chyba 2003 rocznik po liftingu i że tak powiem zaczęło się wszystko psuć ;/. Do wymiany idzie na pewno rozrząd ale nie o to się rozchodzi. "coś" w silniku świszczy podczas przyśpieszania (dodawania gazu), czasem z tyłu wypada sadza jak się da "z buta" i wydobywa się biały dym a do tego wzrosło spalanie auta oraz jest 2 stany oleju (za dużo). Byliśmy dziś u 6 (słownie sześciu!) mechaników a siódmego spotkaliśmy przypadkiem w supermarkecie. Co najdziwniejsze każdy miał inną teorię co wydaje mi się naprawdę śmieszne, przynajmniej niektórzy byli zgodni żeby tym autem nie jeździć. Większość z nich to dobrzy znajomy mojego taty.

Oto ich teorie:

Mechanik 1 - Mówił że trzeba wymienić koło bezwładnościowe (czy jakoś tak-znajduje się na samym przedzie i jest na tym jakiś pasek klinowy) które podobno się zacięło i przez to przecięło pasek klinowy, pojechaliśmy kupić to koło, wróciliśmy, mechanik pogmerał pogmerał upier*** wszystko smarem i powiedział że jednak jest dobre, tylko pasek trzeba wymienić (dobrze że w sklepie przyjęli z powrotem koło i zwrócili kasę). Powiedział że trzeba pod komputer podpiąć auto ale to na pewno będzie przepływomierz.

Mechanik 2 - "panie ku** gdzieś w przewodach ku** (nadużywał tego słowa) jest dziura i powiedział że trzeba wszystko rozebrać i posprawdzać przewody"

Mechanik 3 - to nie dziura to intercooler i dlatego tak świszczy.

mechanik 4 - turbo się kończy, do wymiany, zadzwońcie do Mielca tam regenerują dobrze turbo. Dlatego tak dymi i wyrzuca sadze i wylatuje biały dym bo się przepala olej. (Dla mnie prawdopodobne)

mechanik 5 - (z fachowej firmy) sprawdził na słuch pogmerał na szybciutko sprawdził olej i zauważył że jest dużo ponad stan oleju i powiedział że to zawory albo tłoki (nie pamiętam dokładnie) są nieszczelne i dlatego jest tyle oleju bo paliwo tam spływa i trzeba sprawdzić i uszczelnić wszystkie zawory. ( Dla mnie prawdopodobne)

mechanik 6 - to może być turbo, może łopatka być wygięta i ocierać jedna o drugą bo jest aluminiowa i dlatego wydaje taki dźwięk i popieprzył jeszcze jakieś smuty że trzeba rozebrać i sprawdzić turbo i coś tam jeszcze (dokładnie nie pamiętam)

Mechanik 7 - Podobno za silnikiem jest jakaś pompa z rurą co rozdziela paliwo do turba i do silnika, coś się musiało zepsuć i podaje za dużo paliwa do turba i dlatego wyrzuca czasem sadze bo turbo nie zdąży tego paliwa przerobić i dlatego też tak świszczy. (dla mnie prawdopodobne)

Moja prośba jest następująca, doradźcie do którego mechanika jechać bo sam już nie wiem, który może mieć rację i który to najlepiej naprawi? Wiecie że jak pojadę do złego to pieniądze będą wyrzucone w błoto bo problem dalej będzie istniał.

Może ktoś też miał podobny problem i tez miał takie problemy z "mechanikami :("

Ps: 7 mechaników od 7 boleści a podobno 7 jest szczęśliwa...
junos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Sie 2009, 18:51
Miejscowość: jasło

Re: 7 mechaników 7 innych teori

10 Lip 2011, 19:16

1. To nie przeplywka, jak auto ma moc. Zreszta chcesz to ja odlacz i zobaczysz ze nie bedzie mal wtedy mocy silnik.

2. Ta w d....

3. Moze byc gdzies faktycznie przytkany czy wygiety IC, dlatego swiszczy, przy przyspieszaniu.

4. Bardzo mozliwe ze to turbina, poki sie do konca nie rozleciala, warto podjechac do kogos kto sie specjalizuje w turbinach.

5. Nie wiem, a czasem oleju za duzo nie masz wlanego po prostu?

6. To samo co w 4.

7. Paliwo do Turbiny? W gwoli wyjasnienia: turbina jest napedzana spalinami, olej silnikowy sluzy do jej smarowania, a jej zadaniem jest wtlaczanie powietrza do komory spalania...

Swoja droga, silnik bierze olej czy nie? Kiedy byl ostatnio dolewany olej ze masz go ponad stan? Bialy dym to albo woda w komorze spalanie(uszkodzona glowica lub uszczelka pod glowica), albo wlasnie uszkodzona turbina, jak masz olej ponad stan, to moze wlasnie jest to wina glowicy lub uszczelki pod nia, i sie woda dostaje do oleju? Stad za wysoki jego stan?

Przy uszkodzonej glowicy, badz uszczelki, powinny wystepowac rowiez problemy z odpaleniem samochodu.

Bialy dym z wydechu, pojawia sie czasami na postoju lub bardzo niskich obrotach silnika czy tylko przyspieszaniu?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: 7 mechaników 7 innych teori

12 Lip 2011, 20:20

zdejmij wąz z turba i luknij na wirnik czy ma jakis luz i czy czasem łopatki nie pokrzywione :)
co do zbyd duzej ilosci oleju w silniku to moze byc tą przyczyna ze zaciaga olej i spala :D
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Rejestracja: 12 Lip 2011, 19:21
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobusy specjalne Autobusy specjalne
    Autobusy są stosunkowo rzadko poddawane adaptacjom i wykorzystywane do innych niż tradycyjne zastosowań. Niemniej jednak czasami, szczególnie ze względu na duże wymiary nadwozi oraz wyższy niż w samochodach ciężarowych ...
    XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja
    17 czerwca na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbyła się impreza XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012. Dla gości którzy jak co roku licznie odwiedzali tegoroczny Piknik przygotowano wiele atrakcji i konkursów można było ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda