7 mechaników 7 innych teori

7 mechaników 7 innych teori

09 Lip 2011, 18:13

Witam.

Na wstępie przepraszam za błędy ale jestem laikiem w tych sprawach. Posiadam (a właściwie mój tata ) Volkswagena Passata Kombi 1.9 TDI 101KM chyba 2003 rocznik po liftingu i że tak powiem zaczęło się wszystko psuć ;/. Do wymiany idzie na pewno rozrząd ale nie o to się rozchodzi. "coś" w silniku świszczy podczas przyśpieszania (dodawania gazu), czasem z tyłu wypada sadza jak się da "z buta" i wydobywa się biały dym a do tego wzrosło spalanie auta oraz jest 2 stany oleju (za dużo). Byliśmy dziś u 6 (słownie sześciu!) mechaników a siódmego spotkaliśmy przypadkiem w supermarkecie. Co najdziwniejsze każdy miał inną teorię co wydaje mi się naprawdę śmieszne, przynajmniej niektórzy byli zgodni żeby tym autem nie jeździć. Większość z nich to dobrzy znajomy mojego taty.

Oto ich teorie:

Mechanik 1 - Mówił że trzeba wymienić koło bezwładnościowe (czy jakoś tak-znajduje się na samym przedzie i jest na tym jakiś pasek klinowy) które podobno się zacięło i przez to przecięło pasek klinowy, pojechaliśmy kupić to koło, wróciliśmy, mechanik pogmerał pogmerał upier*** wszystko smarem i powiedział że jednak jest dobre, tylko pasek trzeba wymienić (dobrze że w sklepie przyjęli z powrotem koło i zwrócili kasę). Powiedział że trzeba pod komputer podpiąć auto ale to na pewno będzie przepływomierz.

Mechanik 2 - "panie ku** gdzieś w przewodach ku** (nadużywał tego słowa) jest dziura i powiedział że trzeba wszystko rozebrać i posprawdzać przewody"

Mechanik 3 - to nie dziura to intercooler i dlatego tak świszczy.

mechanik 4 - turbo się kończy, do wymiany, zadzwońcie do Mielca tam regenerują dobrze turbo. Dlatego tak dymi i wyrzuca sadze i wylatuje biały dym bo się przepala olej. (Dla mnie prawdopodobne)