A3 8p vs a4 b7?

05 Lut 2019, 14:42

Wczoraj zrobiłem Leonem 1.6 MPI trase 1000km, 2x po 500 i poza tym ze moim zdaniem nie jest to wygodne auto na trase to do samego silnika nie moge miec zastrzezen i wyprzedzac tez sie da.

tempomat na 160 i bez kompleksow mozna jechac

jesli autor zamierza robic 40tys km rocznie to nie polecam ogolnie tego auta ale tez nie moge sie zgodzic ze slowami ze ten silnik sie nie nadaje
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lut 2019, 14:56

Nie wiem jak Leon, ale Golf ma wygodne, półkubełkowe fotele z podparciem odcinka lędźwiowego. Mi trasa Waw - Zakopane nie sprawiała problemów. Irytuje tylko piąte przełożenie, ale silnik i auto są na tyle wyciszone, że nie przeszkadza to w jeździe.
No i nadal mówimy o LPG, które w eksploatacji będzie tańsze niż jakikolwiek kręcony dizelek od Niemca.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

05 Lut 2019, 14:58

Leon ma identyczne fotele, w kazdym razie to jedyny minus tego auta.

Edit: moze ja po prostu nie jestem przyzwyczajony do takich tras ;p
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lut 2019, 20:16

1.6/102 idealny do miasta
1.6/102 idealny na trasę (nie zapomnijcie stoperów do uszu)
1.6/102 idealny na podmiejskie wycieczki
1.6/102 dynamiczny
1.6/102 oszczędny
1.6/102 bezawaryjny
1.6/102 idealny do ibizy
1.6/102 idealny do golfa i leona
1.6/102 idealny do passata
1.6/102, achhh, szkoda, że go do A8 nie montowali

Raziel11 napisał(a):tempomat na 160 i bez kompleksow mozna jechac


Taaaa, prędkość maksymalna 184 a do 160 rozpędza się "tylko dotknąć". I wcale nie ma wtedy 3500rpm. I wcale nie trzeba dolać oleju po takiej jeździe.
Raczej bez kompleksów powinieneś zamienić na "bez kompromisów".
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lut 2019, 20:49

Oj nie znasz się, bo to idealny silnik. Następca tdi vp dla cebulandii :D
Tylko "bardziej dynamiczny"
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

05 Lut 2019, 20:52

Invi napisał(a):Taaaa, prędkość maksymalna 184 a do 160 rozpędza się "tylko dotknąć".
? jakie to ma znaczenie? rozpedzasz sie raz i jedziesz, całe 200km S8 tyle przejechałem

Invi napisał(a): I wcale nie ma wtedy 3500rpm
no ma jakieś 5500 i co? głośniejszy jest szum powietrza niz praca silnika

Invi napisał(a): I wcale nie trzeba dolać oleju po takiej jeździe.
No wyobraz sobie ze nawet 50ml nie wzial, bo akurat mam bagnet z podzialka co 50
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG
    Volkswagen Caddy dzięki wielu wersjom nadwozia, szerokiej gamie silników i dwóm rozstawom osi, jest niezwykle uniwersalnym samochodem. Świetnie sprawdzi się jako auto użytkowe w pracy, jak i jako samochód ...

05 Lut 2019, 21:52

Nikt jeszcze nie wspomniał o 2,0 150 konnym, rozrząd taki sam jak w 1,6, jedynie wtrysk FSI przez co z lpg kłopot i zaleca się lać Pb98 co by komp nie zwariował.
No i swoje spali ale pojedzie fajnie.

1,6 - 102 koni jest opcją dla tych którzy cenią minimalizm za to mega niskie koszty eksploatacji, bo jak jest 2 litrowe turbo no to fajnie się przyspiesza ale płacz podczas serwisowania to standard :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lut 2019, 22:09

A jeśli jakaś b7 to jaki silnik do gazu? ewentualnie jakieś 25k mógłbym wydać? To samo jaki silnik w dieslu w 8p i b7?
KONDEK535
Nowicjusz
 
Posty: 8

05 Lut 2019, 22:13

Dziś znalazłem takie ogłoszenie na fb tylko ciekawi mnie ta strasznie niska cena... :|
Witam.
Sprzedam audi a4 b7 avant 1.9 tdi 115 konny z rocznika 2005r. Sprowadzony z Włoch do opłat.
Przebieg 210 tyś.
Wyposażenie:
-klimatyzacja(sprawna)
-alufelgi 19tki na oponach letnich
-radio CD JVC (aux,bluetooth,usb)
-ABS, wspomaganie itp.
Więcej info priv. Cena 13.500 zł
Na zdjęciach wszystko ok
KONDEK535
Nowicjusz
 
Posty: 8

05 Lut 2019, 22:25

Auta z Włoch często są styrane, poza tym jak do opłat to trzeba jeszcze nieco kasy wywalić żeby to wszystko dociągnąć do końca.
A co to znaczy że na zdjęciach wszystko ok? Na fotach nie zobaczysz cieknącej turbiny, czy opon z 2005, ani luzów w zawieszeniu...
W tej kasie to B6 albo nawet B5 na wypasie a nie B7..

w A3 8P szukaj 1,9 tdi tylko uważaj na BXE czyli omijaj roczniki 2006-2007, z tym że jak budżet 20 tys..to raczej na młodsze niż 2005 nie masz co liczyć. Unikaj 2,0 tdi pd

W A4 B7 z benzyn to 1,8T albo 2,0 - tutaj trzeba uważać bo znika olej, no i na pewno też 1,6 mpi - ale tutaj to będzie porażka i jak za karę jeśli chodzi o dynamikę to kwestia ciekawostki, nie ma sensu tego szukać.
Oczywiście te kobyły 4-litrowe z S4 czy RS4 też są na pośrednim wtrysku i dobre do lpg ale nie ten budżet i nie te wymogi ;)

Wg mnie powinieneś się raczej skupić na a4 B6 jeśli rozważasz Audi A4.
A nie myślałeś o Passacie B5 lift na wypasie? Bo generalnie te audice A4 to taka sama konstrukcja ale Audi trzyma cenę.
W Passacie masz np 130 konne 1,9 tdi
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lut 2019, 07:37

Pasek b5 fl 1.9tdi 130km dobra opcja. Tak samo jak i a4 b6 1.9tdi. Mozesz szukac tych silnikow, auta w dobrym stanie spokojnie znajdziesz w tej cenie i jeszcze zostanie.
B7 za 20k to bedzie strup. A3 8p pewnie kupisz z poczatku produkcji.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Lut 2019, 10:48

Ja też jestem za dieselkiem przy takich przebiegach, pakiet startowy po zakupie moż być drogi, ale później masz spokój. Ewentualnie coś z LPG, ale w grupie VAG masz skromny wybór silników.
Jeśli diesel to poza VW/Audi:
Volvo S60/V70/S80 2.4 D5
Opel Vectra C/Signum 1.9 CDTI
Fiat Croma 1.9 JTD
Honda Accord 2.2
Peugeot 407 2.0 HDI
Citroen C5 2.0 HDI

Pod LPG:
Hyundai Sonata 2.4
Mazda 6 2.0
Accord 2.0
Vectra C 1.8
Peugeot 407 2.0
Citroen C5 2.0
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2019, 13:52

A zaciekawiła mnie jeszcze jetta co sądzicie o niej może ona będzie lepszym rozwiązaniem i w mojej kwocie się chyba zmieszczę. Tylko jakie silnik są w niej polecane.
KONDEK535
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lut 2019, 15:18

Jetta V to Golf V, wszystko to samo (czasem też zwana VW Borą II), jakie silniki?
no pod gaz to zostaje 1,6 mpi, a bez lpg można rozważyć 2,0 fsi 150 aleewentualnie

diesle to 1,9 tdi (uwaga na bxe) albo 1,6 lub 2,0 tdi cr ale raczej budżet nie pozwoli chyba..

A nie myślałeś o Golfie VI 1,6/102? jak już patrzysz na to wnętrze to Golf VI jest odświeżoną "piątką" za tę kasę znajdziesz niezniszczalne 1,6 pod lpg
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2019, 15:32

za golfa VI z ogarniętym wyposażeniem trzeba dać o wiele więcej niż 20 tyś.
KONDEK535
Nowicjusz
 
Posty: 8