A4b7 3.0tdi tiptronic quattro PROBLEM! :)

A4b7 3.0tdi tiptronic quattro PROBLEM! :)

20 Lis 2017, 19:39

Siemka Chłopaki :) Mam problem, ogólnie to tak. Autko postało w oczekiwaniu na wymianę napinaczy i ślizgów (uwaga) 1,5 roku, potem naprawy dokonano, autem wyjechano z warsztatu zrobiono rundę i było wszystko ok. Teraz ja kupiłem samochód a tiptronic ani ruszy. Brałem je na podnośnik i p-r-n-d-s a żadne z kół ani drgnie. Żadnych niepokojących dźwięków, oleju w skrzyni tyle co trzeba, wycieków brak. piny w skrzyni jak nowe, brak uszkodzeń kabla. Po podpięciu auto coma takie błędy: 17120- załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka, bieg wsteczny, stały ;to samo tyczy się biegu 5. Obroty skrzyni szybko wędrują za obrotami silnika to identycznej wartości. Po sprawdzeniu kompem rzeczywiste położenie skrzyni na p-0, na r-r, na n-0, a na d i s- 3 bieg. Cuda :) Dodam jeszcze że na odpalonym silniku jak przełącze z P na D lub S, na wyświetlaczu biegi zmieniają się same od 1 do 6 po czym skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Liczę na odzew i przydatne info ;)
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Lis 2017, 19:13
Prawo jazdy od: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a4b7
Silnik: 3.0tdi BKN
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: A4b7 3.0tdi tiptronic quattro PROBLEM! :)

24 Lis 2017, 13:38

Wygląda to tak jak by to była wina sterownika.

Przy tak długim okresie przerwy rożne rzeczy mogą się później pojawiać. I pierwsze co to trzeba było wymienić olej i filtr w skrzyni. Serwis skrzyni był kiedyś robiony, wiesz coś o tym? Jak wygląda olej, nie jest czarny, nie śmierdzi spalenizną?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5952
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: A4b7 3.0tdi tiptronic quattro PROBLEM! :)

26 Lis 2017, 18:06

Olej ma ładny kolor. Śledziłem temat takiej samej a4 z takim samym problemem. Wymiana sterownika owemu panu pomogła. Myślę że u mnie będzie to samo. Pytanie tylko, to skrzynia o oznaczeniu GCX, a sterownik jest wewnątrz skrzyni. Jest ktoś w stanie znaleźć ori nr tego sterownika? Był u mnie majster ze specjalnym kompem i stwierdził że elektroniczny problem, bo jest błąd komunikacji a wszelkie połączenia itp są ok. Myślę że sterownik powiedział goodbye, tylko nie mogę go znaleźć w internecie. Dzięki za odzew :)
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Lis 2017, 19:13
Prawo jazdy od: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a4b7
Silnik: 3.0tdi BKN
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: A4b7 3.0tdi tiptronic quattro PROBLEM! :)

27 Lis 2017, 14:57

TomZiom napisał(a):Pytanie tylko, to skrzynia o oznaczeniu GCX, a sterownik jest wewnątrz skrzyni. Jest ktoś w stanie znaleźć ori nr tego sterownika
Będziesz miał to oznaczenie na sterowniku. Jak samochodem nie da się jeździć to najlepszym sposobem jest wyjęcie go i sprawdzenie numerów. Będziesz wtedy pewien że taki potrzebujesz.

Twoja skrzynia to 6HP19 i dodatkowe oznaczenie właśnie GCX. Sterownik do tej skrzyni z innym oznaczeniem powinien również działać ale to najlepiej potwierdzić w serwisie gdzie naprawiają skrzynie. Generalnie najlepiej by było wymontować ten sterownik i oddać do regeneracji to chyba by była najlepsza opcja.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5952
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: A4b7 3.0tdi tiptronic quattro PROBLEM! :)

27 Lis 2017, 20:27

W tej wersji jest on w skrzyni.. można go jakoś sprawdzić bez demontażu? Wczoraj pobawiłem się i wartości zaworów się zmieniają. Jeden mnie zaciekawił bo jak włączę np r lub pierwsze d to na chwilę zawor się włącza dodam gazu się wyłącza i tym samym wpada w tryb awaryjny na fisie. Może być że cięgno jest do regulacji lub jakaś wtyczka od srony skrzyni od wybieraka jest zawilgocona itp? Jeszcze jedno, w obwodach skrzyni jest przekażnik? Jeśli jest, to była taka akcja że pod komputerem były zalane przekaźniki, zaśniedziałe itp. nie wiedząc o tym zmieniłem regulacje cięgna skrzyni, a później spostrzegłem się że tam jest woda, wyczyściłem wszystko i zmieniłem przekaźniki. Silnik czasem chwilę utrzymuje jakieś 1500 rmp i opada jak by skrzynia chciała coś zrobić. Błędy jak wcześniej załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka i zależy co wrzucę, pozycji R lub biegu nr 1. Jak prawidłowo wyregulować cięgno?
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Lis 2017, 19:13
Prawo jazdy od: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a4b7
Silnik: 3.0tdi BKN
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prototyp Nowej Hondy Civic Type R na Tokyo Auto Salon Prototyp Nowej Hondy Civic Type R na Tokyo Auto Salon
    Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio, poświęconego samochodom o wysokich osiągach oraz konstrukcjom stuningowanym. Prototyp prezentuje elementy stylizacyjne, które znajdą się w Hondzie Civic Type R nowej ...
    Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy
    Toyota ProAce będzie odpowiedzią koncernu na rosnące zapotrzebowanie rynku europejskiego na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Nowy model będzie dostępny z możliwością wyboru dwóch długości i dwóch ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005