A6 C6 2011 czy A6 C7 2012 - 3.0 TDI - czy...?

25 Wrz 2024, 20:06

Cześć, nie znalazłem podobnego wątku na forum więc postanowiłem zapytać.
Tak jak w tytule rozglądam się za czymś młodszym i większym niż dotychczas jeżdżę (Volvo V50). W oko wpadają mi jedynie dwie A6 - C6 i C7.
Mam już dość manuala więc chciałbym kupić coś w automacie, musi być to też wersja kombi. Często pokonuje autostradowe ~1000km, wybór padł na 3 litry w dieslu.
A6C7 zawsze mi się podobała i na pewno cieszyłaby bardziej niż A6C6, po której zwłaszcza w środku widać, że swój debiut miała lata temu.
Nigdy nie miałem Audi, baa, żadnej marki premium, więc nie wiem do końca jak z kosztami itd. Ale liczę się z tym, że na serwis po zakupowy przeznaczę z 10 tysięcy.
Jak to jest z tymi silnikami? Warto ładować się w tym budżecie w nowszą C7? Skrzynie też są inne i C6 ma tę podobno lepszą - Tiptronic. Jeśli serwis i utrzymanie mają kształtować się na podobnym poziomie to chyba nie warto zostawać w starej budzie? Czy może jednak pewniejsza będzie C6 z końca produkcji niż C7 z początku? Tak czy inaczej ma już 12 lat, więc większych niespodzianek nie powinno (chyba) być.
Im więcej myślę tym mam większy mętlik w głowie, tym bardziej że osobiście znam się słabo na autach. Do zakupu i tak brałbym dobrego, znajomego mechanika (jeszcze ewentualnie przed
wyjazdem skorzystałbym dodatkowo z jakiegoś autotesto czy innej takiej firmy, warto?).
Przesyłam linki do ogłoszeń które jako jedyne mnie zainteresowały. (Była też A4B8, ale jednak będzie za ciasna).

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a6-audi-a6-3-0tdi-204km-automat-xseno-ledscliy-stan-perfekcyjny-z-niemiec-ID6GCYEI.html
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a6-3-0-tdi-240koni-quattro-lift-nawi-bixenon-sprowadzony-oplacony-ID6GwWHJ.html

Wiem, że sprowadzone i mają pewnie cofnięte liczniki, nie spodziewam się przebiegów poniżej 500k.
Ewentualnie czy ma może ktoś jakąś inną, ciekawą alternatywę? :D
ojejukiero
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 04 1993
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: golf 4
Silnik: 1.9 tdi 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Wrz 2024, 20:19

ojejukiero napisał(a):Ale liczę się z tym, że na serwis po zakupowy przeznaczę z 10 tysięcy.

Wydasz albo nie wydasz. Bardziej bałbym się tego co będzie później.
ojejukiero napisał(a):Do zakupu i tak brałbym dobrego, znajomego mechanika

To najpierw z nim pogadaj ile kosztują wtryskiwacze, wymiana turbin, wyważanie wału napędowego, zrobienie klap kolektora, rozrząd, w razie czego zrobienie skrzyni, ile kosztuje zrobienie ledów szczególnie tył, ogarnięcie EGR, DPF z czujnikami.
Tylko wiesz tak konkretnie bez jeb...Ania o częściach w kiosku albo wtryskiwaczach używanych.
ojejukiero napisał(a):wyjazdem skorzystałbym dodatkowo z jakiegoś autotesto czy innej takiej firmy, warto?).

Zależy jak ma wyglądać ten zakup. Jak chcesz płacić za wstępną weryfikacji która ma na celu wytypowanie auta do tego żeby pojechać z mechanikiem to ok.
ojejukiero napisał(a):Wiem, że sprowadzone i mają pewnie cofnięte liczniki, nie spodziewam się przebiegów poniżej 500k

Skąd wiesz ? Cofałeś ?

P.s.

Pogadaj mechanikiem czy usuwa wady tych aut np.https://www.auto-krak.pl/auto-krak/prob ... e-bentley/
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10688
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Wrz 2024, 20:31

szybki napisał(a):To najpierw z nim pogadaj ile kosztują wtryskiwacze, wymiana turbin, wyważanie wału napędowego, zrobienie klap kolektora, rozrząd, w razie czego zrobienie skrzyni, ile kosztuje zrobienie ledów szczególnie tył, ogarnięcie EGR, DPF z czujnikami.
Tylko wiesz tak konkretnie bez jeb...Ania o częściach w kiosku albo wtryskiwaczach używanych.

W aktualnym V50 w ciągu roku wydałem na naprawy drugie tyle co kosztował sam samochód. W każdym aucie będzie coś się psuć - zwłaszcza w starym.
szybki napisał(a):Zależy jak ma wyglądać ten zakup. Jak chcesz płacić za wstępną weryfikacji która ma na celu wytypowanie auta do tego żeby pojechać z mechanikiem to ok.

Dokładnie tak by to wyglądało.
szybki napisał(a):Skąd wiesz ? Cofałeś ?

Nie cofałem i nie jestem jednym z tych których boli 5 z przodu. Wystarczy spojrzeć na auta 5cio letnie, gdzie przebiegi 150tys to norma. Lekko licząc jeśli auto 12 letnie zrobi co roku 20tys to wychodzi już 240. A wątpię w opłacalność zakupu diesla do takich bądź mniejszych przebiegów. Oczywiście można wierzyć, że Niemiec pod kocem trzymał, a prawda jest taka że przyjeżdżają te auta od Turka z autohandlu.
ojejukiero
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 04 1993
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: golf 4
Silnik: 1.9 tdi 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Wrz 2024, 21:37

ojejukiero napisał(a):W aktualnym V50 w ciągu roku wydałem na naprawy drugie tyle co kosztował sam samochód. W każdym aucie będzie coś się psuć - zwłaszcza w starym

To masz dobre podejście :D
Trochę mnie zmyliła kwota którą podałeś z zatroskaniem na start. :mrgreen:
ojejukiero napisał(a):Wystarczy spojrzeć na auta 5cio letnie, gdzie przebiegi 150tys to norma

Ja robię 70k.km.rocznie mój kolega max 10k.km.to do kogo spojrzysz żeby wiedzieć jakie są ogólnie przebiegi ? :D

Ogólnie głupotki :ok:

Jak pokaże Ci katastrofę lotniczą to oznacza że wszystkie samoloty spadają a my mamy nie latać :?:

Ogólnie:

Pewnie stosunek kasy wydanej do zainwestowanej będzie na plus względem C7. W C6 sądzę że prędzej przekroczysz jego wartość że względu na cenę w C7 jednak prędzej utrzymasz koszty nawet poniżej wartości auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10688
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2024, 01:11

Możesz iść tez w 2,0 TDI, nie trzeba od razu lecieć w 6 garowe diesle.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 738
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

26 Wrz 2024, 11:14

Olej 3.0. są to fajne silniki ale jak mają przebiegi do 200k a potem się zaczyna od pierdół i tak chłonie. Weź sobie 2.0 TDI ten mocniejszy i do takiej c7 spokojnie wystarczy te 200 koni i zaoszczędzisz bo wszystko będzie kosztowało mniej włącznie z paliwem.

Jeszcze dodam że warto dorzucić do c7 bez zastanowienia, pomimo że jest już wiekowa to wygląda na auto świeże, nie postarzało się mocno a c6... No widać że to już stary kapeć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16475
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy agresja na drodze może być zaraźliwa?
    Nieprzyjemne gesty, nadmierne używanie klaksonu, zajeżdżanie innym drogi czy naciskanie na innych kierowców przez jazdę zbyt blisko – to wszystko nie tylko stwarza zagrożenie i brak szacunku, ale może również ...

26 Wrz 2024, 20:00

szybki napisał(a):Ja robię 70k.km.rocznie mój kolega max 10k.km.to do kogo spojrzysz żeby wiedzieć jakie są ogólnie przebiegi ?
Chyba mi nie powiesz, że ma diesla by robić takie trasy :D
Trevor napisał(a):Możesz iść tez w 2,0 TDI, nie trzeba od razu lecieć w 6 garowe diesle.
Chce automat, ale na pewno nie multitronic, a chyba dwulitrówki wszystkie z nim wychodziły. Chociaż i ten stronic wcale nie słynie z bezawaryjności.
Kao napisał(a):Olej 3.0. są to fajne silniki ale jak mają przebiegi do 200k a potem się zaczyna od pierdół i tak chłonie. Weź sobie 2.0 TDI
Oprócz kosztowniejszej wymiany rozrządu, większej ilości wtryskiwaczy to coś je jeszcze bardzo różni? W kosztach serwisowania? Z tego co czytam to te 2.0TDI wcale nie jest jakieś oh i ah, a jakbym miał wydać rocznie 5k więcej na serwis to i tak mnie to nie przekona do tej kultury pracy silnika :no:
ojejukiero
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 04 1993
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: golf 4
Silnik: 1.9 tdi 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Wrz 2024, 07:50

A no to bierz 3.0, nie ma o czym dyskutować. Ja np kupując audi q5 szukałem długo konkretnej wersji ale przemawiały inne argumenty ale i tak najważniejszym był koszt obsługi no ale kto co lubi.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16475
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4