Accord - olej z inną normą ACEA

18 Lut 2018, 11:17

Witam, mam pytanie odnośnie oleju. Producent zaleca ( honda accord viii 2.0 vtec) olej 0w20, 0w30 lub 5w30 (5w30 był używany ostatnio) o normach acea a3 lub a5. Ostatnio przez pomyłkę został zalany "Shell helix ultra 5w30 ect" o normie API SN, acea C3 tj do aut z silnikiem diesla lub benzynowym z filtrem dpf lub katalizatorem Twc. Czy to nie zaszkodzi że jest ta inna norma?
Misiek1515
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 10 2011
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Honda accord viii
Silnik: 2.0 vtec
Paliwo: Benzyna

19 Lut 2018, 11:22

Misiek1515 napisał(a): (5w30 był używany ostatnio) o normach acea a3 lub a5. Ostatnio przez pomyłkę został zalany "Shell helix ultra 5w30 ect" o normie API SN, acea C3
Sam napisałeś że producent zaleca ACEA A3 więc ten olej Shella który został zalany nie spełnia tej normy. Olej spełniający normę ACEA C3 to stabilny olej o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach, przeznaczone do silników wyposażonych w filtry DPF, kataliatory oraz katalizatory trójdrożne czyli do silników wysokopreżnych. Wydłużają żywotnośc filtra DPF i katalizatora TWC. Nie mają wymogu HTHS. Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW). Czytaj więcej: oleje/klasyfikacja-europejska-acea/

Ale olej ten spełnia też normę API SN która oznacza że olej nadaje się do wszystkich obecnie używanych silników benzynowych więc i do twojego również. Mając to na uwadze nie powinno być problemu ale musisz wziąć pod uwagę to że nowsze oleje mają bardziej restrykcyjne normy i nie zawsze do starszych samochodów to jest dobre rozwiązanie. Przykładowo ograniczanie ilości siarki to słabsze właściwości smarne itd. są to oleje np. low SAPS specjalnie dla ochrony DPF itp.

Ja bym zrobił na tym oleju przebieg ok. 10tyś. km jak już jest zalany i zmienił go na bardziej odpowiedni do twojego silnika.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Mar 2018, 15:38

To prawda,paradoksalnie oleje Low Saps powinno sie wymieniac czesciej wlasnie przez brak dodatkow zwiekszajacych wlasnosci smarne oleju,natomiast t4by wymian zalecanych tzw.long life lepiej omijac szerokim lukiem i nie stosowac sie do zalecen producentow.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8564
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)