REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Sam napisałeś że producent zaleca ACEA A3 więc ten olej Shella który został zalany nie spełnia tej normy. Olej spełniający normę ACEA C3 to stabilny olej o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach, przeznaczone do silników wyposażonych w filtry DPF, kataliatory oraz katalizatory trójdrożne czyli do silników wysokopreżnych. Wydłużają żywotnośc filtra DPF i katalizatora TWC. Nie mają wymogu HTHS. Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW). Czytaj więcej: oleje/klasyfikacja-europejska-acea/Misiek1515 napisał(a): (5w30 był używany ostatnio) o normach acea a3 lub a5. Ostatnio przez pomyłkę został zalany "Shell helix ultra 5w30 ect" o normie API SN, acea C3