![[D] Accord VIII 2,0 / 6 II 2,0 / Exeo 1,8 T / SuperB II 1,8 TSI](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/galeria-samochodow-a2/porownanie-honda-accord-viii-mazda-6-ii-seat-exeo-skoda-superb-ii-m27624.jpg)
Podstawowe kryteria zestawienia:
- kombi segmentu D
- silnik benzynowy o mocy ok. 150KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2010r.
Wytypowane modele do zestawienia:
- Honda Accord VIII 2,0 - 156KM
- Mazda 6 II 2,0 - 147KM
- Seat Exeo 1,8T - 150KM
- Skoda SuperB II 1,8 TSI - 160KM
Zestawienie (kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na wysoki koszt amortyzatorów (KYB, Bilstein) w Hondzie, końcówki drążka kierowniczego (FEBI) i cewki zapłonowej (NGK) w Maździe oraz termostatu (Gates) w Seacie.
W przypadku Skody i Seata doliczono koszt koła dwumasowego (Sachs, LUK) oraz regeneracji turbosprężarki. W zestawieniu bierze udział Seat Exeo z silnikiem 1,8T stosowany do połowy 2010r. i nie należy go mylić z silnikiem, który jest w Skodzie (obarczony tymi samymi drogimi w usunięciu wadami). 1,8TSI stosowano w zastępstwie 1,8T w tym modelu od połowy 2010r.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.