Akumulator typu "CYCLING", technologia typu "GEL" i "ORBITALNA"

Akumulator typu "CYCLING", technologia typu "GEL" i "ORBITALNA"

28 Paź 2007, 17:48

Obecnie prawie każdy z produkowanych pojazdów wyposażony jest w wiele rozwiązań i urządzeń zużywających energię elektryczną. Klimatyzacja, ogrzewanie i nawiew, elektrycznie sterowane szyby, GPS, system car audio oraz podgrzewane siedzenia to najpopularniejsze z nich. Oznacza to konieczność zastosowania akumulatora, który można w znacznym stopniu rozładowywać i doładowywać.

Akumulator typu "CYCLING"
Jednym z przedstawicieli tak zwanych akumulatorów cyklicznych na polskim rynku jest EXIDE X-treme. Zaprojektowany specjalnie po to, by sprostać coraz większym wymaganiom współczesnych pojazdów odnośnie zapotrzebowania na optymalną moc energii.

Rozwiązaniem na zapotrzebowania rynku okazała się technologia "cycling", która zapewnia zwiększony czas trwania cykli (25% test wytrzymałości DOD). Taki akumulator mógł powstać dzięki zastosowaniu kopertowego separatora PolyFX – jest to technologia z powodzeniem stosowana w samochodach ciężarowych.

Separator PolyFX składa się ze specjalnie opracowanych splotów włókien poliestrowych wywierających mechaniczny nacisk, dzięki któremu materiał aktywny pasty całkowicie obejmuje płytkę, zmniejszając ryzyko powstania spięć.

Technologia "GEL"
Akumulatory z technologią żelową przeznaczone są głównie do profesjonalnych zastosowań systemów, które wymagają dłuższego okresu eksploatacji przy nierównym ładowaniu i rozładowywaniu (np. przy korzystaniu z energii słonecznej). Z uwagi na nadzwyczajnie niski poziom samorozładowania akumulatory żelowe mają ponad 80% nominalnej pojemności po przechowywaniu ich przez okres 6 miesięcy, a po okresie 2 lat potrafią zachować nawet i 60% pojemności. Bez doładowywania! Stąd też akumulatory te często swoje zastosowanie znajdują w pojazdach stosowanych np. tylko sezonowo.

Akumulatory z technologią żelową przeznaczone są głównie do profesjonalnych zastosowań systemów, które wymagają dłuższego okresu eksploatacji przy nierównym ładowaniu i rozładowywaniu (np. przy korzystaniu z energii słonecznej). Z uwagi na nadzwyczajnie niski poziom samorozładowania akumulatory żelowe mają ponad 80% nominalnej pojemności po przechowywaniu ich przez okres 6 miesięcy, a po okresie 2 lat potrafią zachować nawet i 60% pojemności. Bez doładowywania! Stąd też akumulatory te często swoje zastosowanie znajdują w pojazdach stosowanych np. tylko sezonowo.

Tajemnica działania tych akumulatorów tkwi w elektrolicie, który nie występuję w postaci płynnej, a jest zamknięty w żelu. Konsystencja żelowa powoduje, iż elektrolit nie rozlewa się przy ewentualnym przebiciu obudowy i potrafi działać nawet w najbardziej ekstremalnych pozycjach.

Stosowany głównie w: pojazdach terenowych, łodziach, w instalacjach wykorzystujących energię słoneczną

Technologia "ORBITALNA"
Akumulatory z technologią orbitalną zyskały miano baterii wysokoprądowych. Ich główną zaletą jest bowiem to, iż potrafią pokryć zapotrzebowanie na wysoką moc rozruchową nawet kiedy pracują w środowisku gdzie występują duże wstrząsy.

W konstrukcji akumulatora zastosowano zoptymalizowaną koncepcję technologii orbitalnej (inaczej zwaną technologią okrągłych cel - widoczną na zdjęciu), która w znacznej mierze polega na powiększeniu aktywnej powierzchni. Rezultatem takiej konstrukcji jest wyjątkowo niski opór wewnętrzny, który umożliwia szybkie przyjmowanie ładunku elektrycznego o znacznie większej wartości. Tym samym jest on doskonałym rozwiązaniem do zastosowania w pojazdach przeznaczonych do jazdy na krótkich dystansach.

Stosowane głownie w: silnikach z utrudnionym rozruchem, maszynach rolniczych, pojazdach serwisowych, które muszą udzielać niezawodnej pomocy przy rozruchu, pojazdy budowlane oraz sportowe i terenowe.
daedalus
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 28 Paź 2007, 17:42

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bugatti Chiron Bugatti Chiron
    Ponad 350 km/h w samochodzie ze zdjętym dachem? To brzmi jak koszmar laryngologów. Ale Bugatti Veyron z dachem targa pozwalało na osiągnie takich prędkości. Jednak w przypadku jego następcy nie ma co mówić o ...
    Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
    Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe ...

  •