Akumulator w Yarisie - szybkie rozładowanie

23 Paź 2009, 11:52

Witam,

mam następujący problem akumulator (nowy kupiony pare miesięcy temu) rozładowuje się po 2-6 dniach, zarówno akumulator jak i alternator sprawdzane były amperomierzem wskaźnik przy włączonym samochodzie wskazywał coś koło 14, sprawdzane było również przy zapalonych światłach, itp. Już sam nie wiem co robić i gdzie szukać przyczyny.
piotrpiotr
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: krakow
  • 23 Paź 2009, 12:16

    Masz miernik?, jeżeli tak to zdejmij kleme z "-", potem miernik przełącz na amperomierz "A", wyłącz wszystkie odbiorniki, zamknij auto tak jak zwykle zamykasz (alarm,kluczyk), następnie jedną końcówke miernika przyłóż do zdjętej klemy a drugą do "-" na aku.
    średni pobór prądu to 0,1 A
    artj
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Miejscowość: Polska

    23 Paź 2009, 19:10

    Najpierw sprawdz napięcie akumulatora - po kilkugodzinnym postoju sprawdz co pokazuje miernik i zapisz sobie.Następnie zmierz gęstość elektrolitu - jak nie masz areometru,to sonie kup - kosztuje około 8 zł,zależy jaki i gdzie.Te dwie czynnośći musisz zrobić jak pisałem po kilkugodzinnym postoju(ja robię takie pomiary po najmniej 4 godz. postoju).
    Zmierz również jaki prąd jest pobierany z akumulatora - najpierw zmierz go przy wyłączonym alarmie.Pozamykaj wszystkie drzwi,bagażnik,tak,żeby nie świeciła się żadna lampka w samochodzie(jak masz alarm,to lampka może się świecić również po otwarcou klapy silnika,więc musisz to sprawdzić i ewentualnie odłaczyć krańcówkę z klapy).Prądpobierany z akumulatora nie może przekraczać 0,05A(50mA).To prąd maxymalny.
    artj - 0,1A to za dużo jak na średni prąd pobierany z akumulatora.
    Następnie włącz alarm i sprawdz ponownie jaki jest pobierany prąd.Wcześniej musisz sprawdzić jaki masz alarm i jaki prąd powinien on pobierać.
    Następnie uruchom silnik i sprawdz jakie jest napięcie ładowania przy wyłączonych wszystkich odbiornikach - światła,dmuchawa,radio itd.Następnie włącz światła mijania i sprwdz ponownie.Pozapisuj sobie to wszystko i wrzuć na forum.Będziemy patrzeć co jest nie tak.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2009, 10:53

    dzięki za rady i chęć pomocy :) zdecydowałem się podjechać do elektromechanika, sprawdził wszystko i powiedział ze jest ok i to musi być akumulator, naładowałem akumulator jeszcze raz zdziwiło mnie to że prostownik pokazał iż jest on już full po zaledwie 2 h, zamontowalem samochód odpalił, troche pojeździłem i wszystko było ok, jak przyjechałem zdjąłem kleme - z akumulatora i liczyłem ze rano pojade do pracy, akumulator rozładował się mimo to po zaledwie kilkunastu godzinach, teraz juz mam pewnosc ze to aku... pewność i strach przed wyjazdem do rodziny w weekend, ale w czasie trasy chyba się nie rozładuje :), najbardziej wkurzyli mnie ludzie z fauverta gdzie kupiłem ten aku, powiedzieli ze reklamacja trwa 2 tygodnie (sic!) czyli mam przytargac im aku 2 tygodnie bede bez samochodu po czym moge sie dowiedziec ze z jakiś powodów jej nie uwzględniają :/ teraz jestem zły że oddałem im mój stary byłby dobry by przynajmniej wrócić na nim do domu...

    [ Dodano: Czw Paź 29, 2009 10:14 ]
    http://www.feuvert.pl/pub/gallery/gazet ... nik-11.jpg

    od razu może zapytam się, które z powyższych przewodów rozruchowych będą się nadawały do yarisa 1,0 l , bo ze czegoś takiego będe się bał pojechać na groby z takim akumulatorem...
    piotrpiotr
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: krakow

    29 Paź 2009, 18:43

    dł. sam sobie dobierz, a co do przekroju żył niestety tego nie wiem jakie tam są, lecz jest zasada im grubsza tym lepsza ( oczywiście chodzi Mi o miedzianą linke )
    artj
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Miejscowość: Polska