Alfa Romeo 156 1.9JTD(2002-2005) vs Audi a4 1.9TDI(2001-2004

Alfa Romeo 156 1.9JTD(2002-2005) vs Audi a4 1.9TDI(2001-2004

18 Sie 2011, 17:42

Witam . Prosze o pomoc w wyborze samochodu, dużo czytałem na temat alfa romeo i sie dowiedziałem ze zawieszenie wielowachaczowe sprzodu i jak i z tyłu jest w tych samochodach, audi ma belkę z tyłu a z przodu jedynie wachacze. Chodzi mi o wersje kombi w obu samochodach, Samochód ten będzie przeznaczony na wyjazdy rodzinne, imprezy itd. Audi ma swoja cene /alfa jest dużo tańsza, Co myślicie o tych dwóch samochodach ? W alfie jest CR a w audi PD takze nie wiem które lepsze będzie. czytam zatem wiele opini i chciałbym sie jeszcze was poradzić z góry dziękuję za odpowiedź :)
dominixon1300
Nowicjusz
 
Posty: 46
Rejestracja: 22 Lut 2009, 18:36
Miejscowość: Jasło

Re: Alfa Romeo 156 1.9JTD(2002-2005) vs Audi a4 1.9TDI(2001-

18 Sie 2011, 17:58

no cóż...Alfa na pewno jest ładniejsza ale jej utrzymanie jest zdecydowanie droższe niż audi ( utrzymanie)Jeżeli zależy ci na szybkiej jeździe i stylu to polecam Alfę romeo a jeżeli na bezstresowej jeździe to audi
blaszak
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 18 Sie 2011, 17:49

Re: Alfa Romeo 156 1.9JTD(2002-2005) vs Audi a4 1.9TDI(2001-

18 Sie 2011, 18:56

Na twoim miejscu szukał bym Alfy z Fiatowskim silnikiem M-Jet 150 km 1.9 jest bardzo dynamiczny, osprzęt silnika BOSCH :D jest trwały, o wyglądzie nie będę rozmawiał bo to kwestia gustu, zawieszenie w alfie jest może delikatnie rzecz ujmując bardziej podatne na awarie, pod warunkiem że urządzimy sobie tor testowy na naszych pięknych drogach wpadając w każdą dziurę. Żadne zawieszenie tego nie wytrzyma w dłuższym okresie czasu. W A4 B6 najlepiej polować na ASZ 130km, patrząc obiektywnie na konstrukcje obu silników, silniki korzystające z systemu zasilania PDS mają skłonność do rozbijania gniazd PD przy czym po średnio 400-600tys km należy je regenerować bądź zaopatrzyć się w głowice w lepszym stanie(używka). Pompo wtryskiwacze firmy BOSCH pracujące w tych silnikach znakują się wysoką trwałością a ich mechaniczna usterka jest bardzo rzadka. Fiat jako pierwszy wprowadził system CR w 1996roku przez jego ciągłą ewolucje stał się wystarczająco trwały do bezstresowej eksploatacji, konstrukcja prostsza niż VP lub PDS, pompy wysokiego ciśnienia są bardzo trwałe, same wtryskiwacze jeżdżąc na paliwie spełniającym normy, (czyli teoretycznie najzwyczajniejszy ON powinien być OK) nie powinny występować komplikacje.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Rejestracja: 01 Sty 2011, 15:04
Miejscowość: Złoty Stok

Re: Alfa Romeo 156 1.9JTD(2002-2005) vs Audi a4 1.9TDI(2001-

18 Sie 2011, 21:48

Zdecydowanie Alfa... A wszystkie argumenty właściwie chciałem przedstawić, przedstawił kolega wyżej.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: Alfa Romeo 156 1.9JTD(2002-2005) vs Audi a4 1.9TDI(2001-

19 Sie 2011, 14:34

Też bym Alfę polecał.Auto ma dużą moc obojętne w jakiej wersji.Jeżeli znajdziesz audi z przebiegiem ponizej 200000 km to wiedz o tym że cofany licznik miało na 100 %
blaszak
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 18 Sie 2011, 17:49
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS
    Audi Sport GmbH poszerza serię modelową R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupé i Spyder. Samochód napędzany ...
    Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić
    Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      S2020005
      GTP Light
      Jaguar