Alfa Romeo MiTo docelowy silnik 1.4T - warto się nim interesować?

31 Paź 2022, 12:06

TSI ma lepsze parametry bez dwóch zdań, te silniki już z fabryki są świetnie wystrojone i często mają bonus na hamowni. Tjet jednak gorzej tutaj wypada, ale to też starsza technologia i mniej awaryjna.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Lis 2022, 11:16

galakty napisał(a):TSI ma lepsze parametry bez dwóch zdań, te silniki już z fabryki są świetnie wystrojone i często mają bonus na hamowni. Tjet jednak gorzej tutaj wypada, ale to też starsza technologia i mniej awaryjna.

Ma lepszą użyteczność. Ze zwykłego tjeta też możesz uzyskać w/w kunie :mrgreen: i niuty tylko że charakterystyka będzie inna.
Za to odpowiada technologia chociaż były silniki które miały podobny potencjał no ale to VW wjechał pod "strzechy" z TSI tak jak kiedyś z 1,8t
Ogólnie czy to 1,4tsi czy 1,5t z czt albo 1,4tjet zawierają się zawsze w parametrze do około 300nm.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lis 2022, 11:43

szybki napisał(a):tylko że charakterystyka będzie inna


O to mi chodzi, TSI ładnie uzyskuje niut od zera, lepiej niż jeden diesel i to mimo małej pojemności. Pod tym kątem im się udało.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Lis 2022, 20:51

Kurde, mój syndrom sztokholmski podpowiada mi, żeby kupić znowu fiata, tylko 1.4t 150. :D

To prawda silniki vw mają fajne parametry, ale to nie na moje nerwy i szkoda pieniędzy.
ggg11
Nowicjusz
 
Posty: 48

01 Lis 2022, 21:00

ggg11 napisał(a):Kurde, mój syndrom sztokholmski podpowiada mi, żeby kupić znowu fiata, tylko 1.4t 150

Niby ok.ale cięższe auto.
Nie wiem czy nie wolałbym trochę dołożyć i szukać Megane 3 2,0tce. Tu masz więcej niż w bravo po modach i słuszna pojemność.
No ale bravo jak masz doświadczenie z Fiatami jest ok.opcją.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2022, 00:21

ggg11 napisał(a):To prawda silniki vw mają fajne parametry, ale to nie na moje nerwy i szkoda pieniędzy.

To już sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy wolisz super charakterystykę i współczesne rozwiązania czy starego typu rodem z lat 90, we fiacie punto 1,4 turbo było już w 94 bodajże roku, T-jet zapewne jest jego rozwinięciem jakimś tam z kolei, więc osobicie nie powiedziałbym że "szkoda pieniędzy" na nowszy silnik z lepszymi parametrami i zakładam oszczędniejszy.
Trevor
Aktywny
 
Posty: 408
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymóg opon zimowych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...
    Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów - gwiazdki dla samochodu
    Podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na drogach wymaga szerokiego frontu przedsięwzięć. Producenci samochodów od samego początku starali się podejmować działania, które zwiększą bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. ...

02 Lis 2022, 08:00

Trevor napisał(a):To już sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy wolisz super charakterystykę i współczesne rozwiązania czy starego typu rodem z lat 90, we fiacie punto 1,4 turbo było już w 94 bodajże roku, T-jet zapewne jest jego rozwinięciem jakimś tam z kolei, więc osobicie nie powiedziałbym że "szkoda pieniędzy" na nowszy silnik z lepszymi parametrami i zakładam oszczędniejszy.


Nie przesadzaj to z tą super charakterystyka w stokowych autach tym bardziej że jak ktoś nie planuje wielkich modów to te parametry raczej nic ciekawego nie wniosła. Do tego też nie róbmy wielkich ajwajów bo autor pisze o budżetowych autach gdzie w Fiatowej opcji z MA nie odczuje żadnych różnic.
A co do tjetow to wpisz sobie na Wiki od kiedy były.

Ogólnie klasa silników 1,4t i tak jest ograniczona pojemnością i nic ciekawego na jej bazie się nie wymyśli.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2022, 08:53

Nie przesadzam takie są fakty 150 konny tjet ma 230 Nm przy 3 tys, 122 konne TSI ma 200 od 1500 obrotów.
Mody? po co komu mody? chodzi o to że TSI rusza poniżej 2 tys, możesz wbić 5 bieg 60 km/h i on jedzie zrób coś takiego w tjet :ok:
122 konne TSI szczególnie z DSG pojedzie tak jak 150 konne tjet, coś jest na rzeczy skoro współczesne A3 35 tfsi 150 konne jedzie jak stara A3 1,8T/180

Także nie przesadzam po prostu stwierdzam fakty i prostuje autora z jego "szkoda pieniędzy"
Trevor
Aktywny
 
Posty: 408
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

02 Lis 2022, 09:08

Trevor napisał(a):"szkoda pieniędzy"


Ale nie szkoda na włoską, kapryśną motoryzację i niespodzianki eksploatacyjne... To mnie najbardziej bawi :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2022, 17:14

galakty napisał(a):Ale nie szkoda na włoską, kapryśną motoryzację i niespodzianki eksploatacyjne... To mnie najbardziej bawi

A jakie to niespodzianki, bo po 2 latach nic mnie nie zaskoczyło. :D

Za 20 tys kupię fiata 1.4t 150 km i bogate wyposażenie(być może nawet z gazem), a za tyle co z vaga? Golfa 6 1.6 102 km i szyby w prądzie z przodu?
ggg11
Nowicjusz
 
Posty: 48

02 Lis 2022, 17:22

ggg11 napisał(a):A jakie to niespodzianki, bo po 2 latach nic mnie nie zaskoczyło.


To tylko się cieszyć ;)

Jeśli patrzysz na cena/wyposażenie to chyba oczywiste że Fiat będzie lepszy? Nie rozumiem argumentu
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2022, 17:27

To akurat bzdura, w bravo nie ma żadnych niespodzianek, a popularne usterki typu łożyska, aktywatory, czy korpus turbo znam.

Argument jest taki, że biedniejsze auto z silnikiem, z plasteliny jest droższe(VW) i po co mam się nim zainteresować. Prędzej wy mi to spróbujcie wyjaśnić.
ggg11
Nowicjusz
 
Posty: 48

02 Lis 2022, 19:02

Widocznie nie jesteś godzien jazdy golfem :mrgreen: Najlepsze są tu argumenty pokroju "warto zapłacić za nowszą technologię i lepsze parametry" a później w innych tematach będą ludziom tego samego golfa z 1.6/102 pod maską (którego od 95r montowali) polecać, który ma chyba najgorszą charakterystykę spośród porównywalnych konstrukcji u innych producentów :ok:



Szczerze mówiąc przesiadka z bravo z dieslem na bravo z benzyniakiem wydaje mi się lekko bezsensowna. Za duże koszty a żaden rozwój
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1792
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Lis 2022, 19:22

Wiem, ale co lepszego dostanę za 20 tys, co da jakąkolwiek radość z jazdy. Wtrysk pośredni, bo planuje gaz, to co najwyżej nasuwa się jak już ww 2.0 tce, ale to już inny budżet. Rozwoju raczej nie planuje, tylko rozsądek, bo obecnie mam ważniejsze cele niż samochód.
ggg11
Nowicjusz
 
Posty: 48

02 Lis 2022, 19:36

ggg11 napisał(a):Wiem, ale co lepszego dostanę za 20 tys, co da jakąkolwiek radość z jazdy. Wtrysk pośredni, bo planuje gaz, to co najwyżej nasuwa się jak już ww 2.0 tce, ale to już inny budżet. Rozwoju raczej nie planuje, tylko rozsądek, bo obecnie mam ważniejsze cele niż samochód.


Dobry wybór, też bym tak zrobił :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe