Alternator za słabo ładuje na niskich obrotach pod obciążeniem

15 Lis 2017, 21:34

damian87 napisał(a):Wymieniłem szczotki
Krótkie już były ? Spojrzałeś na stan pierścieni ślizgowych na wirniku ? Przemierzyłeś mostek prostowniczy ? Itd.... Pozostaje regulator napięcia , ale go nie sprawdzisz. Sugestia oddania auta do elektromechanika dalej aktualna.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2017, 23:04

W porównaniu z nowymi 1/3szczotek była.
bonifacy napisał(a):Przemierzyłeś mostek prostowniczy
pytałem wcześniej jak sprawdzić mostek, regulator ale nikt nie napisał nic w tym temacie.
Znalazłem jakiś poradnik i przemierzyłem opór pojawia się w jedną stronę (ale po chwili znikają wartości na mierniku, nie wiem o co chodzi..)na mostku prostowniczym po zmianie biegunów już nie ma żadnego odczytu..
Czy to regulator napięcia czy ecu decyduje o tym że na wolnych obrotach mamy przykładowo 13.9V albo 14.0V
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Lis 2017, 14:18

damian87 napisał(a):Czy to regulator napięcia czy ecu decyduje o tym że na wolnych obrotach mamy przykładowo 13.9V albo 14.0V
Tu za odpowiednie napięcie odpowiada regulator napięcia i to on stara się utrzymać cały czas odpowiednią wartość niezależnie od spadków oraz obciążenia instalacji poprzez włączanie dodatkowych odbiorników prądu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lis 2017, 15:53

Czyli możliwe jest że to wina regulatora napięcia..?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lis 2017, 13:51

damian87 napisał(a):Czyli możliwe jest że to wina regulatora napięcia..?
Możliwe, jak masz możliwość to spróbuj jeszcze zamienić akumulatory (wrzuć jakiś z innego samochodu) i wtedy sprawdź jak zachowuje się ładowanie na wolnych obrotach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lis 2017, 15:35

Kacper napisał(a):jak masz możliwość to spróbuj jeszcze zamienić akumulatory (wrzuć jakiś z innego samochodu) i wtedy sprawdź jak zachowuje się ładowanie na wolnych obrotach.

Sprawdzałem;) i jest to samo...
Mam już nowy regulator napięcia, jutro go wymienię i zobaczymy czy coś się zmieni
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na zderzaku - przejaw agresji i braku wyobraźni
    W projekcie nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym znalazł się zakaz "jazdy na zderzaku" na autostradach i drogach ekspresowych. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault tłumaczą, jakie niebezpieczeństwa wiążą się z agresywnymi ...

17 Lis 2017, 18:23

damian87 napisał(a):Sprawdzałem;) i jest to samo...
ok :)
damian87 napisał(a):Mam już nowy regulator napięcia, jutro go wymienię i zobaczymy czy coś się zmieni
Daj znać jak zmienisz bo jestem ciekaw czy problem ustąpi.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lis 2017, 14:03

Cóż.. ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia wzrosło z 13.9 do 14.3 ale pod dużym obciążeniem nadal jest za małe choć o te 0.4V większe w tych samych sytuacjach niż wcześniej.
Ale, przemierzyłem mostek prostowniczy zgodnie z instrukcją którą znalazłem w necie:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



kwalifikuje się do wymiany? To może być przyczyną tego problemu?


Tu stary i nowy regulator

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Lis 2017, 13:01

Z tego co widzę masz 8 diodowy mostek prostowniczy, te cztery diody które sprawdzasz powinny mieć podobną wartość. Możesz też je sprawdzić w drugą stronę. Widać że ta druga od lewej nie reaguje.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2017, 15:38

W drugą stronę brak odczytów na mierniku(Czyli Ok?) To że jedna dioda nie reaguje może być przyczyną mojego problemu?
Ewentualnie co może powodować ta padnięta jedna dioda w mostku prostowniczym?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Lis 2017, 11:52

damian87 napisał(a):W drugą stronę brak odczytów na mierniku(Czyli Ok?)
Tak to tak jak byś podłączył żaróweczkę i w jedną stronę by świeciła a po podłączeniu odwrotnie już nie.
damian87 napisał(a):To że jedna dioda nie reaguje może być przyczyną mojego problemu?
Tak, wtedy przewanie są problemy z utrzymaniem odpowiedniego napięcia ładowania.
damian87 napisał(a):Ewentualnie co może powodować ta padnięta jedna dioda w mostku prostowniczym?
np. niedoładowywanie akumulatora.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Lis 2017, 16:26

Nowy mostek prostowniczy nic nie zmienił...
Zastanawiam się czy wogóle go zostawić czy założyć swój stary a ten oddac...?
Ja nie rozumiem, na wolnych obrotach 600-650rpm spada napięcie przy większym obciążeniu A wystarczy lekko dodać gazu(nawet nie 1000rpm) i ładowanie jest ok.
Co decyduje o tym że od np. 900rpm ma ładowanie wrócić do normy a nie przy 650rpm?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Lis 2017, 17:14

Wydajność alternatora jest zależna od jego obrotów. To nie bateria czy akumulator. Zobacz jaka jest średnica koła pasowego na wirniku i czy jest właściwe dla zastosowania w Twoim silniku. Być może ktoś wcześniej kombinował i zamontował alternator ze zbyt dużym kołem pasowym. Odczytaj dane z tabliczki i podaj tutaj jaki masz alternator.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lis 2017, 17:49

Już kiedyś sprawdzałem. Alternator jest od tego auta.
damian87 napisał(a):Co decyduje o tym że od np. 900rpm ma ładowanie wrócić do normy a nie przy 650rpm?
??
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Lis 2017, 20:16

Warto jeszcze przemierzyć diody wzbudzenia. być może coś nie tak jest z prądem wzbudzenia. Mam nadzieję, że kontrolka od aku się świeci po przekręceniu kluczyka w stacyjce o gaśnie po uruchomieniu silnika?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000