Analiza na temat codziennych problemów w niezależnych serwisach

12 Paź 2025, 12:12

Dzień dobry,

Jestem studentem informatyki, który przygotowuje się do tematu pracy dyplomowej. Z racji mojego hobby, jakim jest mechanika, chciałbym, aby temat pracy był związany z serwisowaniem pojazdów. Prowadzę analizę na temat codziennych problemów w niezależnych serwisach [samochodowe / auto detailingu / rowerowe (w tym e-bike) / serwisy pojazdów typu UTO]. Chcę zrozumieć, jakie rozwiązania cyfrowe mogłyby realnie ułatwić Wam pracę - pomijając kwestie fakturowania i magazynu.

Na podstawie rozmów z kilkoma osobami z branży zauważyłem, że wiele frustracji rodzi się wokół komunikacji z klientem, dokumentacji pracy i budowania historii serwisowej. Dlatego mam do Was, praktyków, kilka pytań:

Co jest Waszym największym "pożeraczem czasu" lub źródłem frustracji w codziennej pracy?

Jeśli korzystacie z oprogramowania do zarządzania serwisem, to czego Wam w nim najbardziej brakuje lub co Was irytuje?

Jaka jedna, konkretna funkcja w aplikacji sprawiłaby, że powiedzielibyście: "Tak, tego właśnie potrzebuję"?

Alternatywnie, proszę o wypełnienie poniższej ankiety: [link]

Będę ogromnie wdzięczny za każdą opinię. Wasze doświadczenie jest bezcenne.

Dzięki!
mojserwis12d
Obserwowany
 
Posty: 1

13 Paź 2025, 09:48

mojserwis12d napisał(a):Na podstawie rozmów z kilkoma osobami z branży zauważyłem, że wiele frustracji rodzi się wokół komunikacji z klientem
W jakim sensie? Klient przychodzi opisuje problem, a mechanik szuka rozwiązania. Następnie kontaktuje się z klientem przedstawiając mu wycenę naprawy. Klient akceptuje lub nie i to najczęściej koniec. Zostaje tylko odebranie auta i rozliczenie się.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10391
Zdjęcia: 35