Analiza wykresów

17 Maj 2020, 16:12

Witajcie.
Mam od starego właściciela wykresy z hamowni, dwa na górze są na serii, potem został zrobiony DP na 3" i przesunięty katalizator do tyłu (wykres na dole po prawej), a następnie zawór blow off (wykres na dole po lewej).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ciekawi mnie jak to jest, że między serią, a zrobionym DP różnica jest znikoma, a nawet chyba gorszy jest wykres, a potem po zmianie zaworu nagle jest +30 koni i +15Nm. W temacie jestem zielony dlatego tutaj proszę o wytłumaczenie czy to normalne? Z tego co czytałem seryjny zawór daje poprostu powietrze przed turbo a ten co mam wypuszcza poza układ i to nie daje wzrostu mocy a ewentualnie spadek.
szczepan997
Nowicjusz

Auto: Renault megane II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Maj 2020, 17:09

BOV odpowiada za trzymanie ciśnienia doładowania. Widocznie po dp serja nie ogarniała tematu. Po wymianie można było przytrzymać większego boosta.
szybki
Moderator - Tuning

Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Maj 2020, 17:22

Dzięki za odpowiedź, no teraz to ma sens. A powiedz jeszcze czy bez zmiany softu jest możliwy taki wzrost czy musiało być coś dłubane, bo sprzedający mówił, że soft seria?
szczepan997
Nowicjusz

Auto: Renault megane II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Maj 2020, 17:52

Przyrosty będą nawet bez softa tylko jest kwestia charakterystyki mocy i nm co trzeba zrobić strojeniem.
Dlatego przy tuningu hasło "przybyło mi tyle i tyle mocy" nic nie jest warte.
Z tego też korzystają koncerny w celach oszukiwawczych :D

Bez strojenie możesz mieć 50km więcej a jak zrobisz strojenie możesz mieć 40km więcej tylko auto zacznie jechać.
szybki
Moderator - Tuning

Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Kalkulator ET i szerokości felgi