Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

29 Paź 2016, 09:30

Witam, mam problem z autem a mianowicie podczas odpalania auto kręci lecz nie jest w stanie odpalić - dopiero gdy popsikam autostartem to na chwilę się odpali pochodzi chwilę i gaśnie. Wymieniłem świece, sprawdziłęm cewkę - jest OK. Na komputerze nie ma błędów, więc obstawiam że czujnik wału jest dobry. Zauważyłem że pompa paliwa nie działa chociaż prąd dostaje do wtyczki(przekaźnik i bezpiecznik są dobre). Na gazie auto również nie działa - a jest starsza instalacja która pozwala uruchomić auto na LPG. Czy ktoś miał może podobny problem lub wie co może być nie tak?

Z góry dzięki
robi91
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Paź 2016, 09:25
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW 7, Ford Focus MK3, Astra G

Re: Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

01 Lis 2016, 21:45

robi91 napisał(a):Zauważyłem że pompa paliwa nie działa chociaż prąd dostaje do wtyczki(przekaźnik i bezpiecznik są dobre)
To sugeruje, że problem jest z samą pompą.

robi91 napisał(a):Na gazie auto również nie działa - a jest starsza instalacja która pozwala uruchomić auto na LPG
Przy temperaturach 4-7 stopni raczej nie odpalisz auta na gazie. Silnik nie działa na gazie jak jest rozgrzany?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6165
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Astra G 1.4 16V LPG - Kręci ale nie odpala

02 Lis 2016, 10:34

Benzyna i LPG to dwie odrębne instalacje i pod względem układu zasilania nie maja nic wspólnego ze sobą. Jeżeli chodzi o Pb, to sam ustaliłeś, że pompa nie działa, mimo iż dostaje napięcie. Więc wiadomo co jest przyczyną braku możliwości uruchomienia silnika na Pb.
Jeżeli chodzi o LPG, to tam układ jest w prostocie podobny do PB - zbiornik paliwa a w nim wielozawór i elektrozawór. Kolejny elektrozawór jest na filtrze gazu i kolejny na parowniku. Jak te wszystkie elektrozawory sie otworzą, wielozawór na butli jest odkręcony i nieuszkodzony, parownik jest sprawny, filtr gazu nie jest zatkany, elektryka działa prawidłowo, to silnik musi się uruchomić na LPG. Nawet jakby było -10 stopni.
robi91 napisał(a): dopiero gdy popsikam autostartem to na chwilę się odpali pochodzi chwilę i gaśnie.

To potwierdza, że problem jest w układzie zasilania, a układ zapłony jest sprawny. Podejrzewam, że jakbyś zaaplokował mu do przepustnicy powolutku wlewane paliwo, to silnik też by chodził. Zresztą moższ spróbowac - nalej nakrętke ( np. z butelki po coli bądz jakiejś innej podobenej ) na przepustnicę i bez ruszania pedałem gazu spróbuj uruchomić silnik. jak zaskoczy na kilka sekund, to masz potwierdzenie.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14634
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie wyjechać z zaspy śnieżnej? Jak bezpiecznie wyjechać z zaspy śnieżnej?
    Padający śnieg w połączeniu z wiejącym wiatrem powoduje powstawanie zasp śnieżnych, głównie na poboczach dróg. Jazda przez zaspy wymaga wysokich umiejętności i odpowiednio przygotowanego samochodu. Pojawiające ...
    Nowe zasady przeglądu samochodu na stacji kontroli pojazdów Nowe zasady przeglądu samochodu na stacji kontroli pojazdów
    Wszystkich kierowców którzy posiadają auto będą obowiązywały nowe przepisy dotyczące badań technicznych. Aktualnie za takie badanie właściciel pojazdu płaci po jego wykonaniu, a według nowych przepisów ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Renault Alpine A110-50
      Volkswagen Golf GTD Variant, bok
      BMW i3 Concept Coupe, wnętrze, przednie fotele
      SEAT Ibiza Ecomotive