Astra H falujące obroty, gaśnięcie

10 Kwi 2018, 15:25

Witam i proszę o poradę.
wczoraj jadąc astrą h z 2010r 1,6 benzyna samochód nagle stracił moc, przeszedł w tryb awaryjny i dało się nim jechać max 40km/h. Zaświeciła się kontrolka (samochód z kluczem). Obroty delikatnie zaczęły falować. Po odczekaniu ok 3-4h samochód normalnie odpalił, kontrolka się nie świeciła ani nic. Po ponownym odpaleniu znowu zaświeciła się kontrolka, obroty zaczęły falować i po kilkudziesięciu sekundach zgasł. Odpaliłem ponownie i to samo. Jutro jestem ugadany na podpięcie go pod komputer ale wiecie może co to może być?
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

10 Kwi 2018, 19:31

Ciężko to określić, od świec zapłonowych, przez przepustnicę, jakiś czujnik lub cewki. Diagnoza komputerowa pokaże błędy i łatwiej doszukać się, jak coś to pisz jak będziesz miał błędy.
gber44
 

11 Kwi 2018, 07:58

Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd związany z przepustnicą. Wyjął wtyczkę, popsikal ale po odpaleniu znowu ten sam błąd wyskoczył. Ujechalem z pół kilometra i zapaliła mi się kontrolka samochód z kluczem i max ile dało się jechać to 40km/h. Wyłączyłem i odpaliłem od nowa silnik i samochód śmiga jak dawniej. Wg niego będzie to przepustnica do wymiany. Koszt używanej ok 400zl + robota
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2018, 19:58

Wracając do tematu to ja na necie używane przepustnice znalazłem do 120zl maks. A oni mi powiedzieli ok 300-400zl. A przecież chyba ich by się niczym nie różniła od tych co są na necie.... Chyba niezła przebitka z ich strony.
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2018, 20:50

Cóż, oni kupują części to i naciągnęli sobie wartość tej części by na niej zarobić, niestety tak to z warsztatami..
gber44
 

12 Kwi 2018, 14:02

Dla upewnienia byłem dzisiaj u jeszxze jednego elektromechanika. Wyskoczył mu ten sam błąd związany z przepustnicą. Najpierw to on chce wszystko wyczyścić i może pomoże. A jak nie to wtedy wymiana. Nie spodobał mu się fakt taki iż po odkręceniu korku od wlewu oleju samochód prawie zgasł. Mówił że powinno to tak mniej więcej wyglądać w samochodach ale u mnie aż zabardzo śsie. Przyłożył rękę zamiast korku i rzeczywiście nawet widać to było. Po zdjęciu auto prawie gaslo. Mówi że z silnikiem na 99% nic nie jest raczej ale nie powinno tak być
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RV-2 - sportowy kamper
    Wielkie sportowo-turystyczne coupe, które jednocześnie może pełnić rolę praktycznego domu na kółkach? Wszystko to brzmi bardzo nierealistycznie, ale ten samochód istniał naprawdę! Oto Toyota RV-2! Sportowy ...
    Przeziębienie lub grypa, a czas reakcji kierowcy
    Mocne przeziębienie lub grypa mogą opóźnić czas reakcji kierowcy nawet o 10%. Dodatkowo na szybkość działania w sytuacji awaryjnej mogą także negatywnie wpływać zażywane leki. "Kierowca musi zachowywać się odpowiedzialnie. ...

13 Kwi 2018, 06:05

To raczej jest normalne w autach bo każde auto ma tam ustalony przepływ powietrza przez dolotowy układ i po okręceniu korka wlewu oleju to będzie zassysane powietrze, więc dla silnika to ciężej i dlatego obroty spadają do niższych.
gber44
 

13 Kwi 2018, 08:34

gruber99 Dziękuję Ci Bardzo za pomoc. Za tydzień mam nadzieję będzie auto zrobione, także napiszę tu jeszcze co z nim było nie tak.
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2018, 16:02

Witamy. Czy oby n a pewno to zasysanie korka nie jest za mocne ? Czy bagnet można swobodnie wyjąć na pracującym silniku ?
Ople z silnikiem 1.6 mają spore problemy z membraną odpowietrzającą w pokrywie zaworowej. Błędy przepustnicy mogą występować właśnie z tego powodu. W internecie ten temat jest dobrze znany pod hasłem "membrana odmy opel"
Zapraszamy.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

13 Kwi 2018, 19:04

Bagnet da się spokojnie wyjąć, natomiast bardzo ciężko odkręca się korek od wlewu oleju. Naprawdę trzeba użyć sporo siły żeby go otworzyć bo tak śsie że są z tym problemy. No i jadąc przed chwilą zaswiecil mi się żółta kontrolka (konewka) czyli niski stan oleju. Już sie naprawdę zaczynam bać że coś jest z silnikiem nie tak... . :/ Odczekam do rana i sprawdzę stan oleju
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2018, 20:54

Lub też awaria czujnika oleju.
gber44
 

15 Kwi 2018, 11:37

Odstawiam go we wtorek do mechanika i mam nadzieję że wszystko będzie okej, bo na mocy też stracił trochę. Napiszę na tygodniu co i jak
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

20 Maj 2018, 13:32

Uszkodzona była membrana odmy pokrywa zaworów. Teraz z samochodem jest wszystko okej
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004