Astra H nie odpala niskie napięcie pompy

17 Kwi 2021, 09:54

Dziękuję Panowie za pomoc,na początku tyg oddaje do elektromechanika ,napisze jaki był problem po odebraniu Dzięki i pozdrawiam
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

17 Kwi 2021, 17:50

KingCar napisał(a):Pin 86 napięcie jest,85masa jest,od 86 w przewodzie co idzie do ECU napięcie jest.

Na 85 masa jest. Na 86 napięcie jest ( napięcie nie idzie do ECU, tylko z ECU ). Czyli jak na pinie 85 jest masa, na 86 jest 12V, to przekaźnik powinien cyknąć. Teraz pytanie, czy na pinie 30 tego przekaźnika jest napięcie i jak on zaskoczy, to czy to napięcie jest przekazywane przez styk na pin 87. Ale żeby to sprawdzić, to trzeba przekaźnik wyjąć z gniazda, mieć 4 luźne przewody - jeden mocujemy do nóżki 85 i do masy na aku, drugi do nóżki 86 tego przekaźnika i do plusa aku, trzecim łączymy nóżki 86 i 31. Czwartym łączymy nóżkę 87 z pinem 87 na gnieździe przekaźnika ( trzeba przyjrzeć się nóżkom przekaźnika i przyłożyć do gniazda i będzie wiadome, który pin na gnieździe to 87 ). Podłączamy pod akumulator i powinno być słychać wyraźne cyknięcie, a pompa powinna ruszyć. Jak nie ruszy, to trzeba sprawdzić najlepiej żarówką 21W czy na pinie 87 jest napięcie.
Wiem, że to troszkę druciarstwo, ale najprostszy sposób na sprawdzenie styków roboczych przekaźnika. Miernik jest tu niewairygodny, ponieważ jak styki będą wypalone, to napięcie może być, ale nie będzie prądu.
A podejrzewam, że to przekaźnik, ponieważ jak pisane było wyżej
bonifacy napisał(a):Wyjmij przekażnik i zewrzyj na załączonym zapłonie w jego gnieżdzie styki 30 i 87. Powinna ruszyć pompa .

KingCar napisał(a):Bonifacy zrobiłem jak pisałeś,pompa chodzi,auto odpaliło

Teraz mamy jasność, że cały obwód stacyjka - ECU - pin 86 przekaźnika pompy paliwa jest sprawny. Masa na 86 też jest. Napięcie na pinie 30 też jest. Pozostaje więc tylko i wyłącznie brak napięcia na styku roboczym 87.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2021, 14:44

MotoAlbercik napisał(a):Teraz mamy jasność, że cały obwód stacyjka - ECU - pin 86 przekaźnika pompy paliwa jest sprawny. Masa na 86 też jest. Napięcie na pinie 30 też jest. Pozostaje więc tylko i wyłącznie brak napięcia na styku roboczym 87.
Nie zwróciłeś uwagi że mamy tutaj błąd P0230. Błąd obwodu przekażnika pompy paliwa . Warto zauważyć że sterownik silnika diagnozuje obwód cewki owego przekażnika a nie obwód jego styków roboczych. To wynika z analizy schematu . Więc nas interesują połączenia między ECU , styk 86 ,cewka , 85 i masa . Jakakolwiek tutaj nieciągłość czy niezgodność oporności wygeneruje powyższy błąd. Nie wykluczone że już w ECU będzie uszkodzenie / przerwa.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2021, 15:03

Auto zaprowadzone czekam na wiadomość co i jak ,co ciekawe w pracy dowiedziałem się że znajomy miał podobny problem w Zafirze ,zwarcie jakieś robiła pompa wspomagania ,a ja miałem ostatnio wyciek z maglownicy,i dolewalem płynu,opcja wydaje się możliwa co sądzicie o tym
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

20 Kwi 2021, 13:33

bonifacy napisał(a):Nie zwróciłeś uwagi że mamy tutaj błąd P0230

I to mnie zastanawiało, aczkolwiek po tym, co napisał KingCar, podejrzewałem, że to jednak obwód roboczy jest tutaj winny.
No bo tak - wg tego, co namierzył KonCar, napięcie na pinie 86 jest, więc sterowanie cewki ze sterownika silnika jest ( a błąd wskazuje na to, że tego sterowania nie ma... ). Masa na 86 jest, więc cewka powinna złapać styki robocze, jak jest dobra. Potem KindCar pisze, że po zmostkowaniu przekaźnika, pompa ruszyła. A więc napięcie na pinie 31 jest. A to z kolei sugeruje, że obwód roboczy pompy paliwa jest sprawny.
Być może sterownik silnika wykrywa, że nie ma ciśnienia paliwa i dlatego wywala błąd. A nie ma ciśnienia paliwa, bo styki robocze 31 i 87 mogą być wypalone i nie przepuszczają pełnego napięcia, co potwierdzałoby znowu to, co namierzył KingCar, że na złączu pompy napięcie jest już tylko 3,5V.
A jeżeli sterownik nie bierze błędu z braku ciśnienia paliwa, to może go bierze z tego, że stycznik przekaźnika pompy paliwa złapał, ale nie " widzi " poboru prądu z wtryskiwaczy ( bo wtryskiwacze dostają "+" z przekaźnika pompy paliwa ze styku 87, a sterownik "wysyła" masę ). I dlatego wywala też błąd obwodu wtryskiwaczy. Tak mi się przynajmniej wydaje. Oczywiście nie twierdzę, że mogę się mylić i że masz rację, że okaże się uszkodzony sterownik silnika, ale wtedy już całkowicie tego nie zrozumiem. Chyba, że KingCar coś źle namierzył :wink:
Bonifacy prośba -, przeanalizuj to, co napisałem i pisz z czym się nie zgadzasz. Czasami taka dyskusja jest pouczająca. A w między czasie dowiemy się, co było przyczyną, bo autko i tak już u mechanika stoi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Kwi 2021, 20:34

A żesz mnie waści wyrwał do tablicy :mrgreen: Napiszę jeszcze raz - układ prosty jak budowa cepa . Dla diagnozy można w programie diagnostycznym w zakładce testy uruchomić przekażnik pompy paliwa . Można przy znajomości pinologii po zdjęciu złącza ze sterownika podać napięcie na odpowiedni pin dla załączenia przekażnika . Można ........można tutaj twórczość dla diagnozy jest nieograniczona ale trzeba to wszystko odpowiednio kojarzyć . Jest auto autora tematu u mechaniora więc czekamy na werdykt. Myślę że będzie konkretny , bez czarowania aby naciągnąć na kasę.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najwyższy czas na zmianę opon z letnich na zimowe
    Dla kierowców, którzy korzystają z opon sezonowych, najwyższy czas na zmianę ogumienia z letniego na zimowe. Kierujący w Polsce mają obowiązek dbania o stan techniczny pojazdu, a jego istotnym elementem jest ...

20 Kwi 2021, 21:05

Bo za czary nikt nie płaci :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Kwi 2021, 11:56

Komputer sterujący uszkodzony,
Nie jestem wstanie napisać co i jak bo z rozmowy tel nie pamiętam wszystkiego,
Z tego co usłyszałem jest rodzaj komputera co się częściej psuje ale łatwo naprawić,i ten co ja mam (nowszy) rzadziej ulega awarii ale gorzej naprawić,teraz czekam czy da się naprawić,jeżeli nie do zakup używanego i zaprogramowanie
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

21 Kwi 2021, 12:04

Dodam że w dzień kiedy go prowadziłem,a w zasadzie holowalem,powalilo się już całkiem,na krótko co zrobiłem pompa paliwa podawała cały czas,auto zdechło po 4km i już nie odpalało,wsadziłem sam przekaźnik pompy ( wcześniej nie załączał on pompy paliwa) a tu pompa paliwa zaczęła chodzić,ale znów cały czas (nie tak jak powinno że słychać ja było 2-3s po przekręceniu)
Ale auto i tak nie odpaliło . I po tym już całkowicie nie wiedziałem o co tu chodzi
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

21 Kwi 2021, 16:54

Dopytam jeszcze,czy taka awaria komputera,spowodowana jest od czegoś konkretnego? Chodzi mi o to żeby po zmianie komputera za jakiś czas znów się nie zespół ten zamieniony ,z tego powodu co padł teraźniejszy
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

21 Kwi 2021, 19:24

Komputer montowany na silniku gdzie dla jego konstrukcji są tzw. ekstremalne warunki . Bardzo duże, zmienne drgania ,duże różnice temperatury itp.... Gdyby był np. na ścianie grodziowej to by było mu lepiej :mrgreen: Ale kto by go tam przenosił ? Jak tak to rzeżbienie w w wiązkach elektrycznych . Podobny problem jest/był ze sterownikiem pompy wtryskowej opel 1,7 izusu .Tam mniej przewodów elektrycznych do sztukowania więc były takie rozwiązania opisywane w wujku google .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2021, 14:16

Witam ponownie,niestety
Czy lub co może dawać takie zwarcie aby rozwaliło komputer,cały czas na 99 obstawiam pompę wspomagania
Mechanik wymienił komputer,odebrałem auto ,nacieszylem się 20 min.
Diagnoza,wyjeba....ło kolejny komputer
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

24 Kwi 2021, 17:03

Używany komputer był kupiony ? Jeśli tak to skąd wiadome było czy naprawdę sprawny ? Ja raczej wysyłam do naprawy .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2021, 17:13

a w ogóle widziałeś swój stary? dla mnie trochę dzwine, w oplu nie jest łatwą sprawą tak o poprostu zakup i montaż drugiego, tzn tak ale nie odpali
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2021, 17:38

KingCar napisał(a):wyjeba....ło kolejny komputer
A jakie błędy tym razem? A zresztą jakie ma to teraz znaczenie .
KingCar napisał(a):cały czas na 99 obstawiam pompę wspomagania

To to niech obstawia mechanik . Była jego diagnoza , była jego naprawa , była kasa zapłacona no to teraz jego zmartwienie . Kto kupował ECU ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna