Audi A2 1.4TDI - temperatura silnika

13 Lip 2009, 21:26

Witam!

Niedawno żona kupiła audi A2 z silnikiem 1.4TDI, 75KM, 3 cylindry. Zauważyłem jednak, że od czasu do czasu wypływa płyn chłodnicy ze zbiorniczka wyrównawczego. Temperaturę podczas jazdy wskazuje na 90 stopni (nie za dużo???). Po wyłączeniu silnika słychać jakieś zasysanie powietrza przy zbiorniku wyrównawczym jakby spod korka, a po próbie odkręcania, płyn szybko próbuje się stamtąd wydostać. Płyn jest brązowy, mętny, rdzawy.
Jutro zaleję go chyba nowym płynem, ale jaki kupić?
Co radzicie w takiej sytuacji?

pozdro!
Bartłomiej
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 124
Miejscowość: Polanów/Smardzewice
  • 13 Lip 2009, 22:00

    Ale w jaki sposob wyplywa ten plyn ze zbiorniczka przez korek czy jak? Temperature jezeli ma 90 stopni caly czas czas to swiadczy o sprawnym ukladzie chlodzenia, te zasysanie powietrza to moze to jest to ze ze zbiorniczka wyrownawczego wypuszcza sie nadcisnienie powstale w ukladzie chlodzenia, jak odkrecisz korek od zbiorniczka to slychac takie upuszczanie powietrza, Jezeli plyn jest metny tak jak mowisz to juz go najlepiej wymien. Mozesz go zalac np. Orlen Petrygo, nie jest drogi a ma swoje wlasciwosci takie same jak inne drozsze.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    13 Lip 2009, 22:10

    Zbiorniczek wyrównawczy jak z resztą we wszystkich TDI VW/Audi wygląda jak okrągła bańka z korkiem na szczycie, a poniżej tego korka jest jakby mały kwadratowy otwór z którego to właśnie czasami wycieka płyn.......
    Co do płynu powiadasz Orlen, ok. A ile go tam wchodzi?
    A jak wymienić ten płyn? Przy chłodnicy jest tam jakiś koreczek, wężyk, czy jak?
    Bartłomiej
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 124
    Miejscowość: Polanów/Smardzewice

    14 Lip 2009, 00:10

    Plynu wchodzi ok. 5l spuscic go mozesz jezeli w chlodnicy nie ma korka to dolnym przewodem elastycznym ktory idzie z chlodnicy.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    14 Lip 2009, 21:37

    sprawdziłem i płyn był wymieniany dokładnie w lipcu zeszłego roku, czy to możliwe że tak szybko się wyeksploatował??
    ale martwią mnie jeszcze te wycieki ze zbiorniczka.........

    [ Dodano: Wto Lip 14, 2009 21:43 ]
    poprzedni właściciel zalewał płyn do układu chłodzenia P999 G12 plus, tak przynajmniej jest na rachunku...
    czy lepiej zalać tym samym czy niekoniecznie?
    Bartłomiej
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 124
    Miejscowość: Polanów/Smardzewice

    14 Lip 2009, 23:17

    Moglbys bardziej sprecyzowac skad te wycieki ze zbiorniczka wyrownaczego dochodza? i czy szybko plynu ubywa. Jezeli wiesz jaki byl wlewany plyn poprzednio to zalej go tym samym.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hyunadi Santa Fe Nowej Generacji - wizualizacje modelu
      Hyundai ujawnił pierwsze informacje dotyczące modelu Santa Fe Nowej Generacji, którego światowa premiera odbędzie się w lutym, a europejska prezentacja będzie miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. ...

    16 Lip 2009, 22:58

    poniżej korka w zbiorniczku wyrównawczym jest jakby mały kwadratowy otwór z którego to właśnie czasami wycieka płyn....... (po zakończonej jeździe). Temperatura silnika na poziomie 90 C.

    W instrukcji obsługi Audi a2 jest napisane że rdza w płynie chłodz. pojawia się gdy zmiesza się 2 różne płyny, oraz może występować wtedy również ciśnienie w zbiorniczku. Takie dokładnie objawy były w naszym autku.

    Teraz układ chłodzenia został przepłukany wodą oraz ponownie zalany nowym płynem G12 plus plus (wg.instrukcji) kupionym w serwisie VW w Koszalinie. Mimo to znów pojawił się rdzawy kolor i ciśnienie w zbiorniczku.

    Trochę zaczyna mnie to martwić .... wie ktoś może o co tu chodzi????????
    Bartłomiej
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 124
    Miejscowość: Polanów/Smardzewice

    16 Lip 2009, 23:22

    No z tym kolorem to dziwna sprawa, jestes pewny ze on ma taki kolor moze w zbiorniczku tak sie wydaje tylko? Co do cisnienia w zbiorniczku to jest normalne ze w ukladzie chlodzenia jest utrzymywane nadcisnienie aby obnizyc temperature wrzenia plynu chlodniczego i jak sie odkreci korek od zbiorniczka to nadcisnienie uchodzi, swiadczy to o poprawnym dzialaniu ukladu chlodzenia.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    16 Lip 2009, 23:59

    no to się trochę uspokoiłem z tym "nadciśnieniem". Dzięki z dobre wieści.
    Ten rdzawy kolor to myślę wynika z tego, że może niedokładnie oczyścił się cały układ.
    Pojeżdżę trochę to zobaczę co będzie się z tym działo. no i czy nie będzie znów wylatywał ten płyn.......????............ :???:
    Bartłomiej
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 124
    Miejscowość: Polanów/Smardzewice