Audi A3 1,8t - nowy regulator napięcia i problemy ze słabym napięciem

Re: Audi A3 1,8t - nowy regulator napięcia i problemy ze słabym napięciem

08 Wrz 2018, 16:12

Ja wyjaśnię ci może to ciutek inaczej - może teraz zrozumiesz o co chodzi z tym napięciem ładowania, że im wyższe tym lepiej.
Zacznijmy od tego, że alternator, nie tylko jest od ładowania akumulatora. Alternator wytwarza napięcie i prąd, który w pierwszej kolejności jest brany na włączone odbiorniki, a to, co zostanie trafia do akumulatora. Czyli np. alternator ma 50A. Włączone odbiorniki pobierają z niego prąd ( nie myl z napięciem ) 20A. A więc do alternatora trafia 30A. Same tylko światła mijania pobierają 9A. Musisz też wziąść pod uwagę, że podczas rozruchu silnika, z akumualtora jest pobierany całkiem spory zapas energii. Trzeba więc przejechać dany odcinek drogi, żeby aku powrócił do stanu sprzed uruchomienia silnika, więc aby odzyskał swój ładunek. Ogólnie mówi się, że po uruchomieniu silnika, trzeba przejechać około 20 km, żeby to nastąpiło. Oprócz tego należy wziąść pod uwagę, że im zimniejsze otoczenie akumulatora, tym więcej traci on ładunku, który jest w nim zawarty. Do tego dochodzi opór podczas rozruchu - zimny olej w silniku to dość spory opór. A więc zimą ładunek z aku, nie dość że jest osłabiony zimnem, to jeszcze zostaje bardziej osłabiony podczas rozruchu.
Dlatego napięcie ładowania aku jest tak bardzo ważne.Im jest mniejsze, tym aku będzie słabszy i dłużej trzeba jechać, żeby aku nabrał siły do tego poziomu, jaki był przed uruchomieniem silnika. Czyli jeszcze prościej mówiąc - jak aku jest ładowany napięciem 14V, to trzeba przejechać 20 kim. Jak ładowanie jest na poziomie 13V, to trzeba przejechać 30 km.
Trzeba też dodać, że jak uruchomisz silnik i przejedziesz zamiast tych 20 km, tylko 10, i silnik wyłączysz i potem znowu uruchomisz, to będzie trzeba przejechać 30 km, żeby ten aku naładować.
Dlatego to napięcie ładowania jest tak bardzo ważne.
To, że autko ma 20 czy 50 lat, wcale nie oznacza, że nie może mieć ładowania 14,4V...Jest to uzależnione tylko i wyłącznie od stanu alternatora ( a ten można regenerować ) oraz od stany przewodów ( a to już nie takie trudne do utrzymania w należytym porządku ).
Tak więc, jeżeli twój alternator na włączonych światłach mijania daje tylko 13,5V to poprostu nie ma co kombinować, tylko trzeba oddać go do regeneracji. Na giełdach samochodowych, a nawet u elektryków, kórzy zajmują się regeneracją alternatorów, można zrobić tak, że oddajesz swój, a dostajesz już zregenerowany inny. Warto tylko sprawdzić, czy ten co dostajesz to nie jest jakiś zamiennik, a oryginał.
Mam nadzieję, że teraz masz już dość jasny pogląd na tą sprawę.
A teraz pytanie dla znawców elektryki samochodowej :
czy poniższe obliczenia są prawidłowe :
żarówka 12V o mocy 55W pobiera prąd 4,5A przy 12V. Wynika to ze wzoru 55W : 12V = 4,5A. To jest napewno prawidłowo.
Jak wiemy żarówka samochodowa ma 12V. Ale ładowanie zazwyczaj wynosi 14,4V. A więc 55W : 14,4V = 3,8A.
17 kwietnia 2018 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15140
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Audi A3 1,8t - nowy regulator napięcia i problemy ze słabym napięciem

08 Wrz 2018, 19:28

Ok, w każdym razie muszę coś z tym zrobić, bo dziś sprawdziłem to aku ma ok 12,2V :o
To co się dziwić że ABS się pali jak jest taki spadek napięcia, takie napięcie było by ok gdybyśmy mieli 0 stopni na zewnątrz.
Czyli regeneracja alternatora mnie czeka tak? Ile taka usługa może +/- kosztować?
Trochę mnie to irytuje bo nie wiem czy nie lepiej kupić nowy alternator typu Valeo i tyle, bo skąd wiem jak mi to zregenerują? To jest coś jak turbiny, maglownice, będzie dobrze 2 miesiące, tzn no są firmy ale to jest loteria a ludzie bez przerwy się wkurzają.
Jakie to wszystko skomplikowane, nie dawno wymieniałem regulator, myślałem że sprawa się wyjaśni a tutaj i tak pełnej naprawy problemu nie ma.
Albo poszukam już jakiś po regeneracji z aukcji i wymienię.
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 06 Paź 2016, 18:46
Prawo jazdy od: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć zasad kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz? Pięć zasad kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz?
    Wokół prawidłowego stosowania sprzęgła narosło kilka mitów, które są popularne wśród wielu kierowców. Podpowiadamy oraz wyjaśniamy, kiedy i w jaki sposób używać pedału sprzęgła. Zwalniając, ...
    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...

  •