"Audi A3, 2.0 TDI, problem z olejem i turbo

"Audi A3, 2.0 TDI, problem z olejem i turbo

25 Wrz 2010, 20:43

Witam...jestem kobietą i chciałam zasięgnąć opinii użytkowników, zanim udam się do kolejnego mechanika.

Otóż sprawa wygląda następująco.

Rok temu sprowadziłam Audi A3,2006, 2.0 TDI, zrobiłam ok 40 tys.km i wszystko było elegancko do czasu, kiedy podczas przyspieszania na mniejszych obrotach (głównie 1/2/3 bieg) zaczęło tak jaby "zasysać" powietrze i szarpać samochodem. Kojejna " usterka" wyszła podczas wizyty u mechanika podczas wymiany oleju i filtrów. Po odkręceniu odsłony uwidoczniły się na przewodach turbo ( "zapocone"przewody turbo) , skrzyni biegów jak i pod silnikiem niewielkie ilości oleju...wymieniłam olej, filtr powietrza+oleju...i nie wiem co teraz robić dalej...? czy to "zasysanie" ma coś wspólnego z wyciekiem oleju?? mechanik stwierdził, że wartałoby wymienić uszczelkę na zaworach ( nic mi to kompletnie nie mówi..?) oraz filtr paliwa....... czy ktoś miła już podobny problem??
panterek25
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Wrz 2010, 19:07
Miejscowość: Katowice

Re: "Audi A3, 2.0 TDI, problem z olejem i turbo

26 Wrz 2010, 17:14

Panterek,dokonałaś dość niefortunnego wyboru,AUDI A 3 tak,ale nie z tym silnikiem i nie z tego rocznika.Masz 170 konny silnik?! Na początku czyli w roku wejścia do oferty tego AUDI borykał się z problemami pękających głowic,usterki kół dwu masowych,problemy z turbosprężarką oraz z elektroniką sterującą pracą silnika.Pocenie się przewodów nie świadczy o niczym złym,natomiast jeśli mechanik dostrzegł wyciek z pod uszczelki pokrywy zaworowej,to znak,ze raczej przy silniku było już grzebane(być może głowica) i najprawdopodobniej uszczelka założona stara,wtedy raczej będzie ciekło.Musisz pierwsze autko podpiąć pod kompa a potem sprawdzić stan kondycji turbiny,jej szczelność oraz działanie łopatek o zmiennej geometrii(szarpanie).Gdzie zasysa lewe powietrze?!Jeśli tak jest w istocie,to gdzie?!Układ dolotowy.Przyczyna szarpania również mogą być problemy z elektronicznym układem sterującym pracą silnika.Jeśli masz silnik 140 konny,który został zastosowany od 2004 roku,to wyeliminowano niedomagania przez pierwsze lata produkcji,on jest dobry,polecany.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: "Audi A3, 2.0 TDI, problem z olejem i turbo

08 Sie 2013, 14:33

jeśli masz problem z turbiną to polecę Ci firmę z Mielca [...] - http://[reklama]/oferta-regeneracja.html wykonują regenerację turbin bo nowej nie warto kupować gdyż są to za duże koszty

a tak nawiasem mówiac to szczerze zastanawiałęm sie nad kupnem audi A3 ale teraz to już sam nie wiem jakie silniki i jaki rocznik będzie dobry bo myślałem tak między 1,8 a 2,2 TD bo autko mi się podoba no ale teraz to nabrałem watpliwości
pozdro
ramdaisy
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 19 Lip 2013, 17:31
Auto: nie mam

Re: "Audi A3, 2.0 TDI, problem z olejem i turbo

10 Kwi 2014, 10:10

Witam.
Napisz proszę jak rozwiazałas problem ,tez mam taki silnik 2,0 i zaczeły sie problemy z dymieniem ,podejrzewam turbine (olej w przewodach interculera ).Duzym łukiem omijam psełdo mechanikow i zazwyczaj naprawiam samodzielnie oczywiscie w zakresie możliwosci. Ciekawi mnie jednak wszystko co dotyczy naprawy tego silnika stad moje zapytanie co było powodem nieszczelności i czy turbina sprawdza sie dobrze.

PhantomASA1 napisał(a):Panterek,dokonałaś dość niefortunnego wyboru,AUDI A 3 tak,ale nie z tym silnikiem i nie z tego rocznika.Masz 170 konny silnik?! Na początku czyli w roku wejścia do oferty tego AUDI borykał się z problemami pękających głowic,usterki kół dwu masowych,problemy z turbosprężarką oraz z elektroniką sterującą pracą silnika.Pocenie się przewodów nie świadczy o niczym złym,natomiast jeśli mechanik dostrzegł wyciek z pod uszczelki pokrywy zaworowej,to znak,ze raczej przy silniku było już grzebane(być może głowica) i najprawdopodobniej uszczelka założona stara,wtedy raczej będzie ciekło.Musisz pierwsze autko podpiąć pod kompa a potem sprawdzić stan kondycji turbiny,jej szczelność oraz działanie łopatek o zmiennej geometrii(szarpanie).Gdzie zasysa lewe powietrze?!Jeśli tak jest w istocie,to gdzie?!Układ dolotowy.Przyczyna szarpania również mogą być problemy z elektronicznym układem sterującym pracą silnika.Jeśli masz silnik 140 konny,który został zastosowany od 2004 roku,to wyeliminowano niedomagania przez pierwsze lata produkcji,on jest dobry,polecany.
PhantomASA1 napisał(a):Panterek,dokonałaś dość niefortunnego wyboru,AUDI A 3 tak,ale nie z tym silnikiem i nie z tego rocznika.Masz 170 konny silnik?! Na początku czyli w roku wejścia do oferty tego AUDI borykał się z problemami pękających głowic,usterki kół dwu masowych,problemy z turbosprężarką oraz z elektroniką sterującą pracą silnika.Pocenie się przewodów nie świadczy o niczym złym,natomiast jeśli mechanik dostrzegł wyciek z pod uszczelki pokrywy zaworowej,to znak,ze raczej przy silniku było już grzebane(być może głowica) i najprawdopodobniej uszczelka założona stara,wtedy raczej będzie ciekło.Musisz pierwsze autko podpiąć pod kompa a potem sprawdzić stan kondycji turbiny,jej szczelność oraz działanie łopatek o zmiennej geometrii(szarpanie).Gdzie zasysa lewe powietrze?!Jeśli tak jest w istocie,to gdzie?!Układ dolotowy.Przyczyna szarpania również mogą być problemy z elektronicznym układem sterującym pracą silnika.Jeśli masz silnik 140 konny,który został zastosowany od 2004 roku,to wyeliminowano niedomagania przez pierwsze lata produkcji,on jest dobry,polecany.


Jestem od roku niby szczęsliwym posiadaczem audi a3 silnik 2,0 140 KM rok 2003 ,ostatnio zaczeły się schody . Silnik, zdaza sie na wolnych obrotach szarpie jakby jeden tłok nie palił (metaliczne tykanie)ktore po czasie ustaje i zdarza sie raz na jakis czas na biegu jałowym,dymienie białym dymem widoczne zwłaszcza przy ruszaniu na pierwszych biegach plus slady oleju na sciankach przewodów do interculera to pewnie rozszczelnienie turbiny . ,no jeszcze znikający płyn chłodzący ,i brak oznak uszkodzenia uszczelki to kolejni problem ,raz na 1000 km dolewam setke plynu ,w zbioarniczku czysto bez pecherzykow ,korek oleju tez czysty . To chyba wszystko moc auta i dynamika jazdy w normie . Proszę o sugestie mile widziane opisy z wlasnego przykladu . Czytanie gdybania i stereotypow jaki to nie udany silnik juz nie chce mi sie sluchac auto ma 10 lat ponad 200 tys przebiegu i nie mam zbyt duzych wymagań . Jak mozesz pomoc prosze i bede wdzieczny za informacje .Mam zamiar wymatowac turbine dac do regeneracji , chcialbym miec pewnosc ze bedzie to praca nie na darmo i usune przyczyne dymienia
jurus38
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 10 Kwi 2014, 10:02
Prawo jazdy od: 01 07 1983
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 2.0 TDi 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A3 e-tron ma 204KM i zużywa zaledwie 1,5l na 100 km Audi A3 e-tron ma 204KM i zużywa zaledwie 1,5l na 100 km
    Audi prowadzi intensywne prace nad elektryfikacją napędu przy pomocy hybrydowej techniki plug-in. Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, producent zaprezentuje Audi A3 e-tron. Moc systemowa samochodu ...
    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light