Audi a3 2003-2004 jaki silnik oraz pojemność

Audi a3 2003-2004 jaki silnik oraz pojemność

24 Sty 2017, 16:59

Witam, jak w powyższym temacie chodzi o audi a3 2003-2004. Pytanie dotyczy pojemności silnika. Który bardziej są awaryjne silniki 1,6 czy 2,0 oraz które bardziej polecacie benzyniaki czy diesle. Słyszałem że diesle bardzo głośno chodzą oraz lepiej wybierać diesle jeśli autem się jeździ sporo. Jeśli mało to benzyniaki. Autem nie będę dużo jeździł, jakieś 2 godziny dziennie może mniej. Chciałbym mieć frajdę z jazdy, kosztami za bardzo na razie się nie przejmuję, chodzi na razie o bezawaryjnosc oraz przyjemność z jazdy. Czy jest duża różnica w spalaniu 1,6 a 2,0? Z góry dzięki za pomoc.
Franex
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 24 Sty 2017, 16:36
Prawo jazdy od: 05 03 2010
Auto: Nie mam

Re: Audi a3 2003-2004 jaki silnik oraz pojemność

24 Sty 2017, 17:12

Jeśli szukasz frajdy z jazdy to najlepiej zmień kierunek poszukiwań, bo o ile a3 prowadzi się całkiem nieźle, tak nie można powiedzieć, aby jakikolwiek silnik dawał jednocześnie radość z jazdy i trwałość.
1.6 MPI, nie FSI, będzie wolny i dużo spali, a diesel nie na Twoje przebiegi (choć 2h dziennie nie jest dobrym określeniem jeśli chodzi o użytkowanie samochodu)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10987
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Audi a3 2003-2004 jaki silnik oraz pojemność

24 Sty 2017, 17:15

Zależy o jakich silnikach mówisz?
Zasadniczo 1,6 występował pod trzema postaciami jako benzyna 1,6 mpi 102 konie 1,6 fsi 115 KM lub diesel 1,6 tdi 90 i 105 km

2.0 występowało jako benzyna wolnossące 2,0 fsi 150 lub doładowane 2,0 TFSI 200 KM + cała plejada diesli 2,0 tdi - tutaj lepiej odpuścić

dla Ciebie ogólnie diesel to głupota, jedynie Pb

1,6 silnik wieczny (mówie o mpi) z opcją zagazowania ale dynamika jak z górki by było chyba :D
FSI bym odradzał, jeśli już to jedynie 2,0 FSI tutaj dynamika lepsza ale lpg odpada, chyba i tak lepsza jednostka niż TFSI.

ja bym wybrał 1,6 mpi lub 2,0 fsi

Ale jakbyś chciał modzić to 2,0 TFSI - tutaj poad 250 spokojnie polecisz z mocą ;) silnik wytrzyma ale potem zacznie lecieć wszystko :wink:
Tylko że na jakiś czas do polatania po mieście styknie ;)
Pionek
Aktywny
 
Posty: 453
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Audi a3 2003-2004 jaki silnik oraz pojemność

24 Sty 2017, 18:14

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


2,0 fsi Ale jakbyś chciał modzić to 2,0 TFSI - tutaj poad 250 spokojnie polecisz z mocą ;) silnik wytrzyma ale potem zacznie lecieć wszystko :wink:


Tak szczerze to chyba nie ma "dobrego" silnika w tym aucie
Laguna mk1, 2.0 [*] -> S40, 1.8, '98 -> Mazda 3, 2.0, '16 -> S60, 2,5T -> Focus 2, 1.6tdci

Clio 3, 1.5 dci, -> Clio 4, 1.2 -> Auris Hybrid, '14 ->Fabia 2, 1.6tdi, '13 -> Octavia 2, 1.6tdi, '13 -> Insignia ST, 2.0DTH, '17
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2614
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Alpine będzie miało płaską podłogę i tylny dyfuzor Nowe Alpine będzie miało płaską podłogę i tylny dyfuzor
    Właściciwości aerodynamiczne są kluczem do osiągów i wydajności nowego Alpine. Połączenie płaskiej podłogi – rozwiązania zapożyczonego ze świata bolidów i wyścigów samochodowych – z tylnym ...
    35 lat legendy - Toyota Celica 35 lat legendy - Toyota Celica
    Toyota Celica zadebiutowała w latach 70. i od razu stała się benchmarkiem dla sportowych samochodów. Przez 35 lat na rynku pojawiło się 7 generacji modelu, które biły rekordy sprzedaży. Sportowa Toyota stała ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Wyścig żużlowy, J.Hampel
      Jak podłączamy kable rozruchowe
      Motocykle storehouse
      Mitsubishi i-MiEV Evolution