Audi A3 8P 2003-2007 - który silnik wybrać?

28 Kwi 2021, 16:09

Witam
Zamierzam do zakupu Audi a3 8P z 2003-2007 roku. Zastanawiam się za silnikiem, którym wybrać.
Wiem, że silnik 1.6 MPI (102 kunia) jest oszczędny bez problemowy do instalacji LPG ale zaś nie ma tej frajdy z porównaniem z dieslem 1.9.
Pytanie, czy owy diesiel posiada tylko turbine? Czy dwumase i dpf również?
Pysiu2985
Nowicjusz
 
Posty: 11

30 Kwi 2021, 14:12

Wiesz co z tego co wiem to chyba tylko niektóre silniki z oznaczeniem AGR nie miały dwumasy, a pozostałe miały. Jak się zastanawiasz nad dwumasą to lepiej kup tą benzynę i zamontuj LPG będzie najtaniej.

Jak chcesz diesla to licz się z tym że koło dwumasowe może paść ale nie tylko to bo trzeba mieć na uwadze turbinę wtryski, dpf, egr itp... :)
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3262
Zdjęcia: 12

30 Kwi 2021, 14:33

W A3 8P nie było silnika TDI bez dwumasy, z resztą w tych latach to w grę wchodzi jedynie 1,9 tdi/105
pozostałe to niezbyt dobre 2,0 tdi PD albo CR ale to po 2007 roku, albo 1,6 tdi tylko to też później, od 2009

Ciekawą opcją może być 2,0 FSI/150, tam tez jest dwumas za to brak turbo i przebiegi mniejsze niż 1,9 tdi no i benzyna 150 konna.
z 1,9 tdi chipem te 135 koni to raczej max.
FSI to jest wtrysk bezpośredni czyli nagar może się pojawiać i lanie benzyny 98, a do tego niestety z gazem kiepsko

A jak ma być na prawdę tanio i bez fajerwerków to 1,6/102 konie tam to chyba jedynie świece padną i idealny do lpg.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 696
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Kwi 2021, 17:33

Czyli reasumując, prócz 1.6 benzynki, najlepszym, najmniej awaryjnym silnikiem z konikami powyżej 110 jest?
Jak by można było to podać silnik benzynki prócz 1.6 :wink: :lol:
Pysiu2985
Nowicjusz
 
Posty: 11

30 Kwi 2021, 21:12

Pysiu2985 napisał(a):Czyli reasumując, prócz 1.6 benzynki, najlepszym, najmniej awaryjnym silnikiem z konikami powyżej 110 jest?


2.0/150 lecz ideałem nie jest
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6633
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Kwi 2021, 21:34

Prócz wysokiego spalania paliwa to co jeszcze się znajdzie? Jakie usterki?
Pysiu2985
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyszłe klasyki, które dziś kupisz w salonach to współczesne klasyki
    Znasz to uczucie, gdy na drodze mija Cię samochód, który wcale nie wygląda tak staro, a jego zderzaki zdobią żółte tablice rejestracyjne ? Tak, upływ czasu jest nieubłagany nawet dla prawdziwych motoryzacyjnych ...
    Lexus IS - samochód do driftu
    IS od Lexusa jest bezpośrednim konkurentem serii 3 i również interesującą bazą na auto do driftu. Szczególnie, kiedy weźmiemy pod uwagę pierwszą generację modelu w wersji IS 300. W tym wariancie kompaktowego ...

  • 30 Kwi 2021, 21:46

    Bezpośredni wtrysk więc wszystko co z nim związane, czyszczenie nagaru z głowicy i praktycznie brak możliwości jazdy na lpg (tzn założyć fizycznie się da ale jest to nieopłacalne). No i w teorii powinieneś lać 98. Na 95 parametry będą słabsze niż podawane przez producenta
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6633
    Przebieg/rok: >50tys. km

    30 Kwi 2021, 23:04

    demirbiras napisał(a):A jak ma być na prawdę tanio i bez fajerwerków to 1,6/102 konie tam to chyba jedynie świece padną i idealny do lpg.
    Tyż nie ma fajerwerków albo ci moi klienci z tymi motorami mają pecha w zakupie . Albo żłopie oliwę na równi z wachą albo nie pali na wszystkie gary , sypie błędami .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3453
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Kwi 2021, 23:15

    Dla mnie nie ma dobrych silników w przedlifcie. Dopiero 1.6/2.0 cr są trwałe i godne polecenia.
    quel
    Początkujący
     
    Posty: 102
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    04 Maj 2021, 02:30

    W zależności od budzetu w przedlifcie mozesz brac kazda benzynę
    Oczywiście im słabszy silnik tym tańszy w utrzymaniu.

    1.6 mpi pancerna jednostka, jezdze tym w Leonie 2 prawie 6 lat i 70tys km przebiegu, z usterek mialem tylko termostat i wydech do wymiany
    Reszta to eksploatacja, przebieg obecnie 177tys, oleju nie bierze ani grama nawet przy trasach 1000km przy prędkościach 150-160
    Zresztą znam sporo znajomych z tymi silnikami niektóre z przebiegami po 400tys i tez zero poboru oleju, te mity dotycza takich egzemplarzy które na blacie maja 4 raz 200tys.

    2.0FSI bolączka jest rozrzad ( a raczej jego czesc, lancuch miedzywałkowy z napinaczem) zazwyczaj po ok 90tys zaczyna się odzywać, nagar który po ok 100tys tez warto wyczyscic, i szklanka hpfp ktora kosztuje 100 parę złotych i warto ja wymienic co 30tys km, czasem peknie membrana w odmie, nowa odma ok 300zl w aso, sam sobie odpowiedź czy są to duze wady
    2.0TFSI to to samo w przedlifcie co 2.0FSI z dodana sprężarka, bolączki te same.

    Ogólnie polecam, 2.0T tez posiadam w Leonie 2 Cupra R od 2 lat, ten mozna powiedzieć tez oleju nie bierze, bo 300ml na 7k w sportowym aucie to raczej norma

    Kup zadbane auto, sam rowniez dbaj to będzie służyć
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1285
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Maj 2021, 09:43

    A jak z silnikami wygląda w starszej generacji audi (99-03) ?
    Są w tych starszych modelach inne usterki albo mniej usterek danego silnika? Który był by godny polecenia prócz 1.6 ? Chodzi mi o same benzyniaki
    Pysiu2985
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    05 Maj 2021, 10:45

    Raziel11 napisał(a):W zależności od budzetu w przedlifcie mozesz brac kazda benzynę
    zwłaszcza 1.8 TFSI :ok:
    Proszę się wstrzymać z fanatyzmem, również wobec Leona II 1.6, bo to już delikatna przesada.

    Pysiu2985 napisał(a):A jak z silnikami wygląda w starszej generacji audi (99-03)
    w pierwszej generacji możesz wziąć dowolny silnik, pytanie czy znajdziesz 1.8T (wg mnie jedyny godny uwagi, ew jeszcze 1.8 125KM) w dobrym stanie w normalnej cenie, bo to jednak target "dynamicznie jeżdżących młodych ldzi".
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13786
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    05 Maj 2021, 11:18

    Dobra dzięki wielkie za wszelką pomoc :ok: :mrgreen:
    Pysiu2985
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    05 Maj 2021, 15:54

    W 1,8T jest taki problem że co drugi dynamikę ma zbliżoną do 1,6, do tego 8L jest ciasne jak Clio czy Punto, no i kupa rdzy na tych autach, tak to wygląda.
    Także 8P bije go na głowę ilością miejsca, komfortu, prowadzenia, wygłuszenia, jest dla mnie lepszą opcją nawet biorąc pod uwagę 2 kiepskie silniki na krzyż. (1,6 fsi oraz 1,8 TFSI)
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 696
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    06 Maj 2021, 08:47

    A wybór między audi 8l przyznajmy po lifcie z tych nowszych 01-04 a golfem IV pod względem prowadzenia wygłuszenia to ktory lepiej się sprawuje?
    Pysiu2985
    Nowicjusz
     
    Posty: 11