Audi A4 1.8T AE. Problem z ciśnieniem oleju! Pomocy!.

Audi A4 1.8T AE. Problem z ciśnieniem oleju! Pomocy!.

16 Lip 2013, 10:44

Ciśnienie oleju. Problem.
Mój problem polega na tym iż podczas jazdy od czasu do czasu na gorącym silniku zapala się ciśnienie oleju i zaczynają klekotać, "najprawdopodobniej" regulatory zaworów. Zaczęło się tak dziać jakieś 3 miesiące temu. Po sprawdzeniu na bagnecie ilości oleju zmieniłem go na pełny syntetyk Motula (ponoć pełny był lany poprzednio). Okazało się jednak, że poziom oleju w silniku się podnosi co wskazywałoby na dostawanie się paliwa lub płynu chłodniczego. Płynu chłodniczego nie ubywa więc on teoretycznie i chyba praktycznie odpada. Pozostaje kwestia paliwa, które mogło się dostać z lejącego wtrysku. Problem z ciśnieniem oleju przestał się pojawiać na czas jakiegoś miesiąca. Po około pół miesiąca założyłem gaz i od kiedy jeżdżę na gazie poziom oleju nie podnosi się, przynajmniej nie na tyle żebym mógł to zauważyć, jednak problem z ciśnieniem nie przestaje dokuczać. Po około 2 miesiącach postanowiłem zmienić olej na półsyntetyczny, co również nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Kontrolka przeważnie zapala się po przejechaniu +-30km. Gdy silnik jest rozgrzany i zredukuje mu bieg, obroty auta wskoczą na 1800 ponieważ zmniejszam prędkość poprzez hamowanie silnikiem i wtedy pojawia się problem ciśnienia. W dniu wczorajszym zmieniłem czujnik ciśnienia oleju, sprawdziłem ciśnienie, sprawdziłem jakość spalin. Wszystko okazało się książkowe i w silniku nic nie jest spalane na darmo i nie wygląda na rozszczelnionego. Biorę również pod uwagę panewki, które są do wymiany.
Napisałem to, ponieważ wymiana panewek jest dosyć kosztowna. Wiąże się to z zdjęciem miski i jak już będzie ona na dole przydałoby się wyczyścić smoka. Przed zdjęciem miski zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem płukanki i wróceniem do oleju pełnego syntetyka 5W50. Co myślicie o tym?

Drugim problemem jaki mi dokucza jest klekoczący bardzo mocno silnik po nagrzaniu i pokazaniu się kontrolki od ciśnienia oleju. Dosłownie nap*****lajacym silniku. Myślę, że klekoczą regulatory zaworów. Chciałbym żeby ktoś przybliżył mi kwestie wymiany ich. Koszta, jak ciężka robota tego, i co związane z tym dodatkowo. Mechanik u którego byłem ostatnio stwierdził, że przeważnie regulatory zaworów wymienia się przy wymianie rozrządu. Prosiłbym o potwierdzenie tej "nowiny". Ma ktoś może jakieś inne pomysły w związku z klekotaniem i ciśnieniem?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!
rutek08
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 16 Lip 2013, 10:41
Prawo jazdy od: 15 04 2009
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajdowe Mitsubishi L200 Rajdowe Mitsubishi L200
    Pojazd za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. ...
    Znaczenie systemów bezpieczeństwa w samochodach flotowych Znaczenie systemów bezpieczeństwa w samochodach flotowych
    W najbliższych latach na liście wyposażenia obowiązkowego każdego z modeli samochodów produkowanych nie tylko na rynek europejski, ale również amerykański pojawią się pakiety bezpieczeństwa czynnego. Skąd taka ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005