Audi A4 1.8t

Audi A4 1.8t

20 Paź 2017, 16:28

Hej, chciałem się Was poradzić odnośnie wyboru Audi A4. Czy wszystko z nimi w porządku? Które najlepsze?
Nr 4 wydaje mi się że było coś z przodem.

1. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-a ... z2rbr.html
2. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-b ... 76a1549af6
3. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-a ... z8gOT.html
4. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-b ... 69ba01ee23
andy88
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 20 Paź 2017, 16:22
Auto: Opel Corsa

Re: Audi A4 1.8t

20 Paź 2017, 16:37

Ekspertem od oceny po zdj nie jestem
Pierwsza spoko,
Druga w sumie też
Trzecia od polecanych tu często chłopaków, też ok
Czwarta średnio
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2267
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: S60 2004, Octavia 2013
Silnik: 2.5T, 1.6tdi

Re: Audi A4 1.8t

20 Paź 2017, 17:36

Druga kolorowa i przód po dzwonie.
Trzecia w pierwszej kolejności do obejrzenia
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10664
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Audi A4 1.8t

20 Paź 2017, 17:57

Inni ocenią auta, ja zaś napisze żebyś uważał na 1,8T, właśnie bawie się już 2 miesiąc dlaczego auto nie jedzie, wiesz potem kupisz 1,8T a osiagi jak 1,6
Większość mechaników nie ma pojęcia jak działa 1,8 turbo.
te nowsze pewnie mają więcej elektroniki ale te starsze to masakra.
Z tym że ten z 2005 roku też już może niedomagać.
Więc blacha swoją drogą ale sprawdź dobrze stan silnika
Gangsterski
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 24 Lip 2016, 21:48
Prawo jazdy od: 16 04 2009
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3

Re: Audi A4 1.8t

20 Paź 2017, 18:08

Jak kupisz perełkę z Niemiec to tak może być, po raz kolejny przytoczę przypadek A6 z 1.8T, która na benzynie wypluła całe 100 KONI. Pochodzenie auta to nie wszystko, bo zajechany silnik to zajechany silnik i żadna legenda mu nie pomoże.
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 4040
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Audi A4 1.8t

20 Paź 2017, 18:17

Z Niemiec jak z Niemiec, Moje A3 jest od prywatnej osoby, ale pewnie i ona miała od handlarza, mam go 2 lata i teraz się zamuliło i nie mogę podołać, bo mechanicy to by wszystko wymieniali, dla nich podpięcie pod komputer to jest diagnostyka a często błędów brak bo problemy wychodzą przy pracy na bieżąco, jak turbo pompuje, auto przyspiesza a nie na kanale na wolnych.

Tunerzy z kolei odwracają się bo dla nich świat VW/Audi to dzisiaj TSI/TFSI a nie jakiś dinozaur 1,8 turbo no i jest problem.
Dla tunerów nie ma znaczenia ze 1,8T jest dobry, to jest już nieistnijąca jednostka, nierozwijająca się, rzadka już dzisiaj i kończą temat z takim silnikiem.
Gangsterski
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 24 Lip 2016, 21:48
Prawo jazdy od: 16 04 2009
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rolling Barrier System - obrotowe beczki na drodze Rolling Barrier System - obrotowe beczki na drodze
    "Rolling Barrier System" to w skrócie obrotowe beczki na drodze system ten opracowała koreańska firma ETI. Jest to bariera drogowa złożona z obrotowych beczek, które mają bardzo duże możliwości pochłaniania ...
    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...

  • Re: Audi A4 1.8t

    20 Paź 2017, 18:19

    Czyli np skoro ta z ogloszenia nr 1 ma wykres z hamowni potwierdzajacy ze ma 168km to znaczy ze silnik raczej w dobrym stanie i nie jest zajechany? A w pozostalych pasowaloby to sprawdzic dodatkowo?
    andy88
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 20 Paź 2017, 16:22
    Auto: Opel Corsa

    Re: Audi A4 1.8t

    20 Paź 2017, 18:28

    No tak ale pamiętaj że to nie sa nowe auta, mimo że takie wymuskane 12- 13 lat to raczej nie są już nówki, może się zrobić dziura w dolocie, problemy z przepływomierzem i zacznie szaleć silnik i generować nawet 100 koni zamiast 163.
    Musisz tego pilnować i w miarę możliwości sprawdzać.

    Więc sprawdzasz teraz ale i potem kontroluj, taki silnik jest ok jak jest sprawny, z resztą jak każdy a nieszczelności dolot czy walnięty przepływomierz to już typowe w tym silniku.
    Gangsterski
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 24 Lip 2016, 21:48
    Prawo jazdy od: 16 04 2009
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: Audi A3

    Re: Audi A4 1.8t

    20 Paź 2017, 18:47

    andy88 napisał(a):Czyli np skoro ta z ogloszenia nr 1 ma wykres z hamowni potwierdzajacy ze ma 168km to znaczy ze silnik raczej w dobrym stanie i nie jest zajechany?


    Generalnie tak, ale pamiętaj że to potwierdzenie stanu z czasu hamowni, nie znaczy to że jutro nie kleknie alternator, albo pójdzie jakaś sonda.
    galakty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4040
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Audi A4 1.8t

    20 Paź 2017, 19:03

    No tak ale trudno raczej przewidzieć kiedy może przytrafić się jakaś mniejsza lub większa awaria. Natomiast to, że stan silnika na dzień dzisiejszy z ogłoszenia nr 1 powinien być dobry to raczej fakt?
    Bo poza hamownią jak to sprawdzić? Na oko chyba tylko czyli jeżeli gorzej przyspiesza na trasie czy więcej spala? I wtedy doraźnie gdyby coś się działo sprawdzać hamownią i do mechanika?
    andy88
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 20 Paź 2017, 16:22
    Auto: Opel Corsa

    Re: Audi A4 1.8t

    21 Paź 2017, 14:46

    Ktos cos jeszcze podpowie?
    andy88
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 20 Paź 2017, 16:22
    Auto: Opel Corsa

    Re: Audi A4 1.8t

    21 Paź 2017, 15:40

    andy88 napisał(a):Ktos cos jeszcze podpowie?

    Nie wiem na ile jesteś zwolennikiem szybszej jazdy ale każda instalacja turbo niesie za sobą zagrożenia których nie ogarniają mechanicy. I nawet jeżeli coś wiedzą to w d... mają szukanie, sprawdzanie węszenie za które nikt im nie zapłaci. Ktoś wspominał że 2mce szukał usterki w 1,8t i to jest jak najbardziej normalne. Zresztą sam mając spore doświadczenie z turbo autami wiem że gdybym sam nie orientował się co może być przyczyną czego to byłoby źle. Co nie zmienia faktu że dalej jestem zaskakiwany.

    Więc jeżeli liczysz na to że będzie niemiecko i tanio a do tego wiedza będzie opanowana to się grubo mylisz.

    p.s.

    Prosty przykład : kolega w turbolocie miał nieszczelny dolot, dziurka rosła razem z doładowaniem niestety ponad de..le mu weryfikowały to ponad 3miesiące.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4537
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Audi A4 1.8t

    21 Paź 2017, 15:51

    Tak, dokładnie...problem taki nie wiem jak 163 koni w A4 ale seria 150 konna w Golfach, A3 powinna dmuchać 0,6 bara jak jest mniej no to coś jest nie bardzo.
    Albo dziura w dolocie i tu są schody bo nie każdy to umie znaleźć, albo podciśnienia albo zawór turbiny ze sztangą (bo 1,8T nie ma zmiennej geometrii itd.)
    Potem jest tak że masz 1,8T a objeżdża Cię Golf 1,6
    Do tego musi być zdrowy zapłon cewki/świece itd.
    Katalizator kolejna opcja itd itd..

    Także sprawdź teraz i tak raz na rok warto przeskanować chociaż komputerem czy nie ma błędów albo jak poczujesz że gorzej jedzie.

    Ale już Ci teraz powiem że np. gość który w Corsie 1,0 wymienia olej i filtry ew. rozrząd, będzie miał problem znaleźć usterkę w tym silniku :)
    dla takiego odpala, trzyma równo obroty, jedzie - no to wszystko ok.
    A na hamowni 120 koni :)
    Gangsterski
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 24 Lip 2016, 21:48
    Prawo jazdy od: 16 04 2009
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: Audi A3

    Re: Audi A4 1.8t

    21 Paź 2017, 16:02

    Gangsterski napisał(a):Ale już Ci teraz powiem że np. gość który w Corsie 1,0 wymienia olej i filtry ew. rozrząd, będzie miał problem znaleźć usterkę w tym silniku :)


    Znam naprawdę wielu mechaników i tylko dwóch z nich potrafi zdiagnozować usterki turbiaków (tak rzetelnie) a tylko jeden z nich ma hamownie siądzie przed kompem i dokładnie ustawi tak jak powinno być...
    Zresztą co tu gadać wczoraj z powodu obsranego czujniczka przy turbo locie wyszedłem z warsztatu o 21 i co ciekawe auto musiało zostać :bored:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4537
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Audi A4 1.8t

    21 Paź 2017, 16:14

    Widze ze tutaj jesli chodzi o glowne problemy i usterki zwiazane z praca silnika to pojawia sie przede wszystkim turbo, dolot, przeplywomierz, zawor n75, oprocz turbo nie sa to jakies drogie sprawy i chyba da sie ogarnac. Na trasie plus hamowni mozna sprawdzic czy moc ta sama jak wczesniej. A mowicie ze minimum raz na rok podpiac pod komputer i zobaczyc czy cos wyrzuci? A jakby nie a cos bylo nie tak z moca to po tych glownych ustetkach szukac i od tego zaczac?
    andy88
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 20 Paź 2017, 16:22
    Auto: Opel Corsa
     
    • Warto przeczytać
    • Alfa Romeo Stelvio
      Mazda rim
      Nissan 350Z
      Volkswagen Passat, zabudowa bagażnika CarAudio