Audi A4 1.8t

20 Paź 2017, 16:28

Hej, chciałem się Was poradzić odnośnie wyboru Audi A4. Czy wszystko z nimi w porządku? Które najlepsze?
Nr 4 wydaje mi się że było coś z przodem.

1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
3. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
andy88
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Corsa

20 Paź 2017, 16:37

Ekspertem od oceny po zdj nie jestem
Pierwsza spoko,
Druga w sumie też
Trzecia od polecanych tu często chłopaków, też ok
Czwarta średnio
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Paź 2017, 17:36

Druga kolorowa i przód po dzwonie.
Trzecia w pierwszej kolejności do obejrzenia
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Paź 2017, 17:57

Inni ocenią auta, ja zaś napisze żebyś uważał na 1,8T, właśnie bawie się już 2 miesiąc dlaczego auto nie jedzie, wiesz potem kupisz 1,8T a osiagi jak 1,6
Większość mechaników nie ma pojęcia jak działa 1,8 turbo.
te nowsze pewnie mają więcej elektroniki ale te starsze to masakra.
Z tym że ten z 2005 roku też już może niedomagać.
Więc blacha swoją drogą ale sprawdź dobrze stan silnika
Gangsterski
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 16 04 2009
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3

20 Paź 2017, 18:08

Jak kupisz perełkę z Niemiec to tak może być, po raz kolejny przytoczę przypadek A6 z 1.8T, która na benzynie wypluła całe 100 KONI. Pochodzenie auta to nie wszystko, bo zajechany silnik to zajechany silnik i żadna legenda mu nie pomoże.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Paź 2017, 18:17

Z Niemiec jak z Niemiec, Moje A3 jest od prywatnej osoby, ale pewnie i ona miała od handlarza, mam go 2 lata i teraz się zamuliło i nie mogę podołać, bo mechanicy to by wszystko wymieniali, dla nich podpięcie pod komputer to jest diagnostyka a często błędów brak bo problemy wychodzą przy pracy na bieżąco, jak turbo pompuje, auto przyspiesza a nie na kanale na wolnych.

Tunerzy z kolei odwracają się bo dla nich świat VW/Audi to dzisiaj TSI/TFSI a nie jakiś dinozaur 1,8 turbo no i jest problem.
Dla tunerów nie ma znaczenia ze 1,8T jest dobry, to jest już nieistnijąca jednostka, nierozwijająca się, rzadka już dzisiaj i kończą temat z takim silnikiem.
Gangsterski
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 16 04 2009
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
    Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...

20 Paź 2017, 18:19

Czyli np skoro ta z ogloszenia nr 1 ma wykres z hamowni potwierdzajacy ze ma 168km to znaczy ze silnik raczej w dobrym stanie i nie jest zajechany? A w pozostalych pasowaloby to sprawdzic dodatkowo?
andy88
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Corsa

20 Paź 2017, 18:28

No tak ale pamiętaj że to nie sa nowe auta, mimo że takie wymuskane 12- 13 lat to raczej nie są już nówki, może się zrobić dziura w dolocie, problemy z przepływomierzem i zacznie szaleć silnik i generować nawet 100 koni zamiast 163.
Musisz tego pilnować i w miarę możliwości sprawdzać.

Więc sprawdzasz teraz ale i potem kontroluj, taki silnik jest ok jak jest sprawny, z resztą jak każdy a nieszczelności dolot czy walnięty przepływomierz to już typowe w tym silniku.
Gangsterski
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 16 04 2009
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3

20 Paź 2017, 18:47

andy88 napisał(a):Czyli np skoro ta z ogloszenia nr 1 ma wykres z hamowni potwierdzajacy ze ma 168km to znaczy ze silnik raczej w dobrym stanie i nie jest zajechany?


Generalnie tak, ale pamiętaj że to potwierdzenie stanu z czasu hamowni, nie znaczy to że jutro nie kleknie alternator, albo pójdzie jakaś sonda.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Paź 2017, 19:03

No tak ale trudno raczej przewidzieć kiedy może przytrafić się jakaś mniejsza lub większa awaria. Natomiast to, że stan silnika na dzień dzisiejszy z ogłoszenia nr 1 powinien być dobry to raczej fakt?
Bo poza hamownią jak to sprawdzić? Na oko chyba tylko czyli jeżeli gorzej przyspiesza na trasie czy więcej spala? I wtedy doraźnie gdyby coś się działo sprawdzać hamownią i do mechanika?
andy88
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Corsa

21 Paź 2017, 14:46

Ktos cos jeszcze podpowie?
andy88
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Corsa

21 Paź 2017, 15:40

andy88 napisał(a):Ktos cos jeszcze podpowie?

Nie wiem na ile jesteś zwolennikiem szybszej jazdy ale każda instalacja turbo niesie za sobą zagrożenia których nie ogarniają mechanicy. I nawet jeżeli coś wiedzą to w d... mają szukanie, sprawdzanie węszenie za które nikt im nie zapłaci. Ktoś wspominał że 2mce szukał usterki w 1,8t i to jest jak najbardziej normalne. Zresztą sam mając spore doświadczenie z turbo autami wiem że gdybym sam nie orientował się co może być przyczyną czego to byłoby źle. Co nie zmienia faktu że dalej jestem zaskakiwany.

Więc jeżeli liczysz na to że będzie niemiecko i tanio a do tego wiedza będzie opanowana to się grubo mylisz.

p.s.

Prosty przykład : kolega w turbolocie miał nieszczelny dolot, dziurka rosła razem z doładowaniem niestety ponad de..le mu weryfikowały to ponad 3miesiące.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Paź 2017, 15:51

Tak, dokładnie...problem taki nie wiem jak 163 koni w A4 ale seria 150 konna w Golfach, A3 powinna dmuchać 0,6 bara jak jest mniej no to coś jest nie bardzo.
Albo dziura w dolocie i tu są schody bo nie każdy to umie znaleźć, albo podciśnienia albo zawór turbiny ze sztangą (bo 1,8T nie ma zmiennej geometrii itd.)
Potem jest tak że masz 1,8T a objeżdża Cię Golf 1,6
Do tego musi być zdrowy zapłon cewki/świece itd.
Katalizator kolejna opcja itd itd..

Także sprawdź teraz i tak raz na rok warto przeskanować chociaż komputerem czy nie ma błędów albo jak poczujesz że gorzej jedzie.

Ale już Ci teraz powiem że np. gość który w Corsie 1,0 wymienia olej i filtry ew. rozrząd, będzie miał problem znaleźć usterkę w tym silniku :)
dla takiego odpala, trzyma równo obroty, jedzie - no to wszystko ok.
A na hamowni 120 koni :)
Gangsterski
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 16 04 2009
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3

21 Paź 2017, 16:02

Gangsterski napisał(a):Ale już Ci teraz powiem że np. gość który w Corsie 1,0 wymienia olej i filtry ew. rozrząd, będzie miał problem znaleźć usterkę w tym silniku :)


Znam naprawdę wielu mechaników i tylko dwóch z nich potrafi zdiagnozować usterki turbiaków (tak rzetelnie) a tylko jeden z nich ma hamownie siądzie przed kompem i dokładnie ustawi tak jak powinno być...
Zresztą co tu gadać wczoraj z powodu obsranego czujniczka przy turbo locie wyszedłem z warsztatu o 21 i co ciekawe auto musiało zostać :bored:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Paź 2017, 16:14

Widze ze tutaj jesli chodzi o glowne problemy i usterki zwiazane z praca silnika to pojawia sie przede wszystkim turbo, dolot, przeplywomierz, zawor n75, oprocz turbo nie sa to jakies drogie sprawy i chyba da sie ogarnac. Na trasie plus hamowni mozna sprawdzic czy moc ta sama jak wczesniej. A mowicie ze minimum raz na rok podpiac pod komputer i zobaczyc czy cos wyrzuci? A jakby nie a cos bylo nie tak z moca to po tych glownych ustetkach szukac i od tego zaczac?
andy88
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel Corsa