Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

Re: Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

02 Maj 2017, 12:55

Jak ktoś śmiga 50-60 tysięcy km na rok to koszt takiego sprzęgła sobie wkalkuluje w eksploatację, a jeśli jeździ 10-15 tysięcy na rok to jest płacz.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5142
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

02 Maj 2017, 14:58

Killaz napisał(a):Panowie, ale skąd ten nawyk ratowania wszystkich przed dieslami? Facet chce diesla - niech kupuje. Przykładowe koszty utrzymania są podane w dziale, potencjalny kupujący jest ich chyba świadomy?

Przepraszam że się wcinam ale o dieslach i ich jeździe oraz o wyższości w trasie nad turbobenzyną o podobnej mocy już pare razy pisałem - szkoda się powtarzać. ale najbardziej mnie interesuje kolego Killaz czy odczytałeś moją wiadomość na priv bo mam do wysłania a nie mam w wysłanych i nie wiem czy otrzymałeś.
diddy79
Aktywny
 
Posty: 460
Rejestracja: 23 Lut 2015, 14:48
Prawo jazdy od: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo 159 SW
Silnik: 2,4 JTDM 200KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

02 Maj 2017, 19:05

Killaz napisał(a):Panowie, ale skąd ten nawyk ratowania wszystkich przed dieslami? Facet chce diesla - niech kupuje. Przykładowe koszty utrzymania są podane w dziale, potencjalny kupujący jest ich chyba świadomy?


Zgodzę się w 100% ... po co na siłę kogoś przekonywać? Chce diesla niech bierze diesla... i muszę Was zmartwić nawet jeżeli finalnie koszty jazdy będą porównywalne z V8ką to i tak miłośnicy tego napędu będą piać że tanio no bo na kompie wyskakuje 5l....
Ja generalnie już odpuściłem walkę bo to i tak nie ma sensu a kasa rzecz nabyta więc dzisiaj się zarobi jutro się straci... :ok:

Co do dyskusji o wyższości turbo d na turbo pb to każdy z Was ma racje tym bardziej że ustawiacie w tym samym rzędzie silniki z różnych epok.
Jedno jest pewne diesel ma inna charakterystykę pracy i im mniejszy tym bardziej oszukańczy jest Nm który przez ułamek sekundy wali po plecach a potem znika...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5057
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

02 Maj 2017, 19:15

szybki napisał(a):Jedno jest pewne diesel ma inna charakterystykę pracy i im mniejszy tym bardziej oszukańczy jest Nm który przez ułamek sekundy wali po plecach a potem znika...


Turbo turbami, ale małej pojemności się nie oszuka, chyba że jedno turbo od dołu, drugie od środka, coś jak BMW robi z 3 sprężarkami.

1.4 TDI, zobaczcie jaki wielki i super dostępny moment... Powinien być płaski, a mamy co? - http://rototest-research.eu/spec/view/p ... W-Nm-C.png
V6 TDI - http://rototest-research.eu/popup/perfo ... artsID=389
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6309
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

02 Maj 2017, 19:46

galakty napisał(a):Turbo turbami, ale małej pojemności się nie oszuka,

Prawda. Ale jak juz napisalem wczesniej są ludzie którzy lubia diesle - np. Ja. Dieslem jezdzi sie inaczej niz benzyną a zajechalem juz pare aut i mam porownanie kosztów. I oczywiscie sie zgadzam ze diesel jest sporo drozszy niz odczyt na dystrybutorze i taniej wyjdzie lpg ale diesel nie jest az taki zly. A jak masz 350 - 400 Nm i automat to podroz staje sie bardzo wygodna.
diddy79
Aktywny
 
Posty: 460
Rejestracja: 23 Lut 2015, 14:48
Prawo jazdy od: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo 159 SW
Silnik: 2,4 JTDM 200KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

02 Maj 2017, 19:53

Mały dieselek tyle momentu nie osiągnie, a duży diesel jedzie samą swoją pojemnością, to samo w benzynach jest ;)

I o ile 1.6 HDI nienawidzę, to zapewne jakbym się przejechał 2.4 JTD zmieniłbym zdanie.

Co nie zmienia jednak faktu, że dyskusja dotyczy 1.9 TDI :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6309
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy
    Szacuje się, że źródłem 60% zanieczyszczeń powietrza w centrach dużych miast jest transport[sup(1)[/sup]. Do zmniejszenia tego problemu może przyczynić się ekojazda, przynosząca wymierne korzyści nie tylko w postaci ...
    Nowy układ kontroli trakcji z BMW i3s Nowy układ kontroli trakcji z BMW i3s
    BMW i3 wyznacza na świecie standardy radości z jazdy w samochodzie elektrycznych. To zasługa nie tylko zwiększonej mocy silnika w nowym BMW i3s, ale też innowacyjnego układu kontroli trakcji specjalnie dostosowanego do dynamicznej ...

  •  
    • VW Transporter - ogórek, Oława 2013
      Volkswagen Jetta Hybrid, tył
      Opel ADAM FlexFix
      Kierowcy na podium