Audi A6 C6 2.0 TDI chłodnica spalin

Audi A6 C6 2.0 TDI chłodnica spalin

27 Cze 2019, 21:50

Cześć :) witam wszystkich po długiej przerwie. Sprawa jest następująca. Zaślepiłem Egr i zmieniłem program, auto długo się rozgrzewa i bylem na to gotowy ale czasami w zimę po 25km temp. nie podskoczy do 90 stopni. I tu pytanie.
W jakim stopniu chłodnica spalin opóźnia uzyskanie odpowiedniej temperatury? Zapraszam do dyskusji :) :idea:
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 20 Lis 2017, 20:13
Prawo jazdy od: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a6c6
Silnik: 2.0tdi BRE + mody
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Audi A6 C6 2.0 TDI chłodnica spalin

28 Cze 2019, 09:47

A jak jest teraz w lecie z rozgrzewaniem silnika?
Co było przyczyną takiej decyzji? Co działo się z tym zaworem?

Generalnie zaślepienie takiego EGRa z chłodniczką zawsze opóźnia rozgrzewanie silnika ale myślę że nie powinno to być więcej niż około 50% wcześniejszego dystansu na jakim rozgrzewał się silnik czyli jak rozgrzewał się po przebyciu 8km to teraz powinno być około 12km.

Jak jeździ się w większości na krótkich dystansach to lepiej jest wymienić ten element ponieważ silnik szybciej będzie się rozgrzewał i mniej przez to palił ale także będzie to zdrowsze dla samego silnika. Zaślepianie takiego zaworu ma sens jak lata się dużo w trasy na sporych przebiegach i nie trzeba często gasić i zapalać silnika.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 19
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Audi A6 C6 2.0 TDI chłodnica spalin

30 Cze 2019, 21:03

O usunięciu zaworu zadecydowała chęć podniesienia mocy, utrzymania w jako takiej czystości kolektora, i awaria klapki w chłodnicy. Obecnie jadąc spokojnie max 90/100 około 10-12km potrzeba zanim wskazówka wskoczy na 90 stopni przy temperaturze 16-20* na zewnątrz.
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 20 Lis 2017, 20:13
Prawo jazdy od: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a6c6
Silnik: 2.0tdi BRE + mody
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Audi A6 C6 2.0 TDI chłodnica spalin

05 Lip 2019, 16:40

TomZiom napisał(a):O usunięciu zaworu zadecydowała chęć podniesienia mocy, utrzymania w jako takiej czystości kolektora, i awaria klapki w chłodnicy.
Przy zwykłem EGR bez chłodnicy nie ma większego problemu ale tam też najlepiej jest go wyłączyć programowo. Przy takich układach jak u ciebie robi się już problem i z tego co wiem sporo osób które tak robiły wracały z powrotem do tej chłodniczki i EGRa.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 19
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Publica 1961 rok Toyota Publica 1961 rok
    Po sukcesie modelu SA Toyota pracowała nad nowym małym autkiem miejskim na rodzimy rynek. W 1961 roku w sprzedaży pojawiła się Toyota Publica. Oferowana z nadwoziami sedan, kombi, cabrio, a nawet pick-up, szybko okazała się ...
    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...

  •