Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM

21 Wrz 2017, 08:39

Silnik 3.0 TDI z podwójnym turbodoładowaniem generuje olbrzymią moc 230 kW (313 KM), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i jest dostępny od 1450 do 2800 obr/min. Audi SQ5 TDI dostępne jest na rynku od 2013 roku. W historii Audi jest to pierwszy model S z silnikiem Diesla.
Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM
Potężny silnik TDI o pojemności skokowej 2967 cm3 został zaprojektowany jako jednostka Biturbo, w której zawór łączy szeregowo dwie oddzielne turbosprężarki. Chłodzenie głowic cylindrów, sterowanie ilością spalin przepływających przez turbinę i krzywki wałków rozrządu, tłoki, układ wtryskowy oraz sworznie tłokowe skonstruowane są w taki sposób, żeby zapewniały najwyższą moc. System wtrysku paliwa Common Rail wytwarza ciśnienie do 2000 barów i wtryskuje aż osiem dawek paliwa do cylindrów podczas każdego suwu silnika. Jednostka 3.0 TDI Biturbo doskonale brzmi. Jej brzmienie jest dodatkowo modulowane przez oscylator dźwiękowy, tj. głośnik umieszczony w krótkim, dodatkowym kanale układu wydechowego.

Audi SQ5 TDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s. i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. Zużycie paliwa wynosi średnio 7,2 l na 100 km. Tak doskonały wynik jest efektem m. in. innowacyjnego systemu sterowania temperaturą, systemu Start-Stop i regulowanej pompy olejowej. Szybko i delikatnie przełączająca się ośmiobiegowa skrzynia tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro z selektywnym rozdziałem napędu na poszczególne koła sprawiają, że moc potężnego silnika V6-Diesel jest w pełni wykorzystywana podczas jazdy.
Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM
Kierownica Audi SQ5 TDI ma elektromechaniczne wspomaganie, delikatnie się porusza i doskonale reaguje. Dzięki sportowemu podwoziu, karoseria osadzona jest o 30 mm niżej. Montowane seryjnie pięcioramienne, dwudziestocalowe aluminiowe felgi wyposażono w opony 255/45. Na życzenie dostępne są koła 21-calowe. Na czarnych zaciskach hamulców przednich kół umieszczono emblemat "S". Dostępny opcjonalnie system Audi Drive Select może - na życzenie - zostać poszerzony o dynamiczny układ kierowniczy z funkcją bezstopniowej zmiany przełożenia.

W stylistyce auta największą uwagę przykuwają platynowo-szara osłona chłodnicy Singleframe z galwanizowanymi podwójnymi listwami kratownicy o wyglądzie aluminium, spojler na dachu i zmodyfikowane zderzaki z przodu i z tyłu. Okolice szyb wyróżniają się elementami o wysokim połysku oraz lusterkami zewnętrznymi utrzymanymi w stylistyce aluminium. Karoserię nowego ekskluzywnego modelu Audi pokrywa lakier kryształowy - niebieski Estoril i czarny Panther. Karoseria wykonana jest w dużej mierze z ultra twardych stopów stali, co sprawia, że jest ona bardzo lekka, bezpieczna i mocna.

Wnętrze utrzymane w czerni, charakteryzuje się sportową elegancją, typową dla modeli S marki Audi. Podsufitka jest opcjonalnie dostępna w srebrnym kolorze Lunar. Elektrycznie regulowane sportowe fotele w standardzie pokryto tapicerką Pearl Nappa i Alcantarą. Na życzenie dostępne są pokrycia skórzane w czterech kolorach. Wnętrze zdobią elementy dekoracyjne ze szczotkowanego aluminium. Opcjonalnie dostępne są także elementy z włókna węglowego Carbon Atlas, lakieru fortepianowego lub z nowej kombinacji materiałów: aluminium/czarne drewno Beaufort.
Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KMAudi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KMAudi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KMAudi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM

Zegary na tablicy rozdzielczej mają kolor szary i widnieje na nich trójwymiarowy emblemat "S". Ich wskazówki są białe, a pedały i dźwignie przy kierownicy lśnią aluminium. Stylistykę wnętrza podkreślają również: dźwignia zmiany biegów z emblematem "S", emblematy "S" na progach, zapłon uruchamiany przyciskiem, kierownica o charakterystycznym kształcie, ekran powitalny wyświetlający znak "S", a także oświetlenie wnętrza. Bagażnik posiada pojemność do 1560 l. Audi SQ5 TDI jest idealnym autem dla osób uprawiających sport, a że dopuszczalna masa holowanej przyczepy w jego przypadku może wynosić aż 2,4 tony, jest także silnym pojazdem pociągowym.

źródło: Audi Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

15 Mar 2018, 16:31

Wycisnąć z TDI tyle mocy to nie sztuka przy dwóch turbo, gorzej z naprawami jak przyjdą kiedy pojawi się pierwsza usterka. Podobno diesel nie nadaje się do miasta więc serwisy zacierają ręce :)
dreamer
Początkujący
 
Posty: 191
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodór - ekologiczne paliwo przyszłości
    W dobie zanieczyszczeń i coraz większych problemów ekologicznych naszej planety, podjęto decyzję o elektryfikacji pojazdów. Ten proces już się zaczął, ale ogromnych trudności przysparza konstruktorom znaczna ...
    Jak działa ogrzewanie w pojazdach elektrycznych?
    Do ogrzewania kabiny w pojazdach z silnikami spalinowymi służy nagrzewnica włączona w obieg cieczy chłodzącej silnik. W pojazdach elektrycznych tego źródła darmowego ciepła już nie ma, ale przecież wystarczy zastosować ...