Auto dla rodziny 2+2 do 30-40 tyś przy małych przebiegach

12 Sie 2022, 22:21

Cześć,

szukam porady jakiego auta powinienem poszukiwać do zakupu. Obecnie posiadam Passata B6 Variant 2.0 TDI. Niestety coraz częściej odmawia posłuszeństwa - teraz coś klekocze w silniku i stoi u mechanika.

Szukam auta które będzie niezawodne, nie musi być ekonomiczne w spalaniu.
Styl jazdy - głównie trasy 100-150km co dwa tygodnie, okazjonalnie coś po mieście (pewnie rozłożenie 95%-5% trasa-miasto).
Przebieg roczny około 8 tyś km.
- 2x isofix
- tempomat
- miło jakby miał czujniki parkowania
Styl jazdy to chciałbym by auto było w stanie jechać z prędkością 120 km/h bez "wysilania" silnika. Dynamicznej jazdy nie potrzebuje.
Do tej pory każdy mi mówił jeździsz cały czas w trasy = diesel. Ale po przygodach z passatem i to że każda wymiana czy to zawieszenia czy dpf czy innych rzeczy to najmniej 2 tyś to chyba skłaniałbym się ku silnikom benzynowym.
Auto nie może być za wiele szersze niż passat - nie wejdzie w miejsce w garażu podziemnym.
Może to być sedan/kombi/czy coś w stylu toyoty verso czy forda c-max.
Bagażnik może mieć mniejszą pojemność niż ten w passacie.
I jak to jest z tymi dieslami nieco nowszymi? Czy powinienem się na nie "obrażać" czy przy takich przebiegach faktycznie powinienem dać sobie spokój? LPG nie planuje więc dobry silnik benzynowy który "nie lubi" lpg też byłby w porządku.
Z góry dziękuję
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

12 Sie 2022, 22:24

Poszukaj sobie jakiegoś prostego, wolnossącego silnika i będziesz zadowolony. Najłatwiej będzie znaleźć coś fajnego właśnie w toyocie, auris/corolla/avensis i wśród koreańczyków, kia/hyundai
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2388
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sie 2022, 07:48

A jakieś konkretne silniki w tych pieniądzach z tych modeli. Czy właściwie bardziej skupić się na zakupie jakiegoś zadbanego egzemplarza z pierwszych rąk, z małym przebiegiem w cenie powyżej rynkowej?
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

18 Sie 2022, 10:00

Wg powyższej odpowiedzi i poszukaniu różnych rozwiązań stworzyłem taką listę. Czy to będą dobre wybory?

W budżecie 30-40 tyś. Roczniki około 2011-2015. Wszystko wolnossące benzyny. Lista posortowana wg tego co najlepiej uważam by kupić.

1. Kia Ceed kombi gen 2 - 1.6/135KM
2. Hyundai i30 kombi gen 2 - 1.6/135KM (tutaj chyba też 1.6/120KM czy będzie za słabe lub bardziej awaryjne?)
3. Ford C-Max gen 2 - 1.6/125KM (1.6/105KM też się nadaje czy za słabe do tego samochodu?)
4. Toyota Verso gen 1 - 1.6/132KM oraz 1.8/147KM
5. Toyota Avensis kombi gen 3 - 1.8/147KM oraz 2.0/152KM (czy 1.6/132KM tutaj też warto rozważyć?)
6. Toyota Auris kombi gen 2 - 1.6/132KM (tutaj będzie raczej ciężko coś sensownego w tym budżecie)
7. Renault Laguna kombi gen 3 - 2.0/140KM
8. Ford Focus kombi gen 3 - 1.6/125KM (1.6/105KM to też jednostka warta uwagi?)
9. Renault Megane kombi gen 3 - 1.6/100KM, 1.6/110KM, 2.0/140KM (czy te silniki 100/110KM dadzą radę na trasach? 2.0 to ta sama jednostka co w lagunie? - tylko rzadko dość występuje)

Co z silnikami 1.4/100KM w Kia Ceed/Hyundai i30. Będą to za słabe silniki by 120 km/h utrzymywać na trasie bez przeciążania silnika?
Czy jest jeszcze coś wartego uwagi w tym segmencie? Może inne wersje silnikowe?
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

27 Sie 2022, 22:08

Z tych propozycji brałbym pod uwagę verso jeśli zależy ci na małej awaryjności
Arturro73
Nowicjusz
 
Posty: 11

28 Sie 2022, 15:31

A jaki silnik najlepiej w tym verso?
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...

28 Sie 2022, 16:49

Obydwa benzyniaki są ok
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2388
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Wrz 2022, 13:50

Niestety z tej listy zostały tylko i30 i ceed. Reszta albo mi nie pasuje albo Żonie.

Zastanawiamy się czy trochę nie dołożyć i kupić coś nowszego. Warto wchodzić w silniki 1.0 t-gdi, 1.4 t-gdi, bądź 1.5 mpi? (1.6 gdi jak rozumiem w każdej generacji i30 i ceed będzie w porządku). Czy na tych silnikach 120 km/h w trasie będzie w komfortowe?

Znalazłem takie dwa ogłoszenia i są coś za tanie. Czyżby ten silnik 1.0 t-gdi był jakiś wadliwy?

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

10 Wrz 2022, 22:58

Sam sobie odpowiedz. Silnik o pojemności równej kartonowi mleka i masą osprzętu mającego niską pojemność rekompensować - jak kupujesz nowy i jeździsz w okresie gwarancji jest spoko, później może być drogo
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2388
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Wrz 2022, 07:27

:) Dziękuję za odpowiedź. Nie znam się na tym zupełnie, stąd takie pytania które są może oczywiste dla innych.
W takim razie zostaje 1.6 gdi/mpi, 1.5 jak rozumiem w swoim przypadku mam unikać turbo, a 1.0 wystrzegać się jak ognia
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

11 Wrz 2022, 09:50

Ja bym w ogóle wolnossącą benzynę odrzucił, tym bardziej 1.6... Żeby to jechało z bagażem musisz kręcić wysoko, spali dużo, będzie głośno.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Wrz 2022, 11:10

galakty napisał(a):Ja bym w ogóle wolnossącą benzynę odrzucił, tym bardziej 1.6... Żeby to jechało z bagażem musisz kręcić wysoko, spali dużo, będzie głośno.


Nawet w trasie przy 120 km/h będzie dużo palić i będzie głośno?

Ostatnio z rodziną byłem zmuszony jechać clio grandtourer 1.2 75km 2008r. I to co mi przeszkadzało to prędkość 100-105 km/h na trasie więcej ciężko było, brak tempomatu i trochę za mały bagażnik. Ale sądzę że ceed czy i30 z silnikiem 1.6 będą miały nieco większy bagażnik, tempomat i te 120 da radę pojechać. Dynamiki mi nie potrzeba.
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

11 Wrz 2022, 11:21

Każdy ma inne wymagania i próg bólu, ale dla mnie wolnossące 1.6 to się nadaje do max dwójki osób i lekkiego bagażu, a nie czwórki ludzi z torbami i podróżami drogami szybkiego ruchu. Niby ma trochę mocy, ale jak sobie popatrzysz to uzyskuje w wysokich partiach obrotów - trzeba kręcić.

Musiałbyś się przejechać i samemu ocenić, na pewno pod kątem ekonomii to jeden z lepszych wyborów. A są ludzie którym 1.4 100 KM wystarcza do jazdy autostradą, bo liczy się to, że utrzyma 140 km/h, a nie w jakim czasie :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Wrz 2022, 12:29

Cztery osoby i bagaż to 150ps diesel "czuje" :ok:

i30 1.5 jeździłem kilka dni jako zastępczakiem i powiedzmy, że komfortowa prędkość dla mnie i silnika (jeździłem sam) to było 110-115. Za to bardzo na plus byłem zaskoczony spalaniem bo przy kręceniu się poza miastem wyszło w okolicach 6
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2388
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Wrz 2022, 13:13

To może warto by było bym spojrzał na jakieś auta w diesel'u? W kia/hyundai te CRDI są w porządku? Boje się trochę że przy takim budżecie będzie tak jak z passatem, że zrobi się z tego skarbonka bez dna.
umothi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam