Auto dla teścia ~50 tys z automatem

21 Mar 2022, 14:53

Poproszę was o radę.
Teściu chce zmienić wysłużonego już Passata B5 na coś nowszego i z automatem - Zawodowo od jakiegoś czasu jeździ lawetą w automacie i już mu się nie chce lewarkiem machać :mrgreen:
Jego Passat to słynne, niezawodne 1.9 TDI... Udało mi się mu wytłumaczyć żeby kolejne auto było jednak benzyną, bo nowoczesny diesel nie wytrzyma jego eksploatacji (głównie krótkie odcinki po mieście, ale często).

Wymogi:
- Automat klasyczny
- Gabarytowo nie mniejsze od tego Passata (segment D,E)
- Nie może zamulać :/ W jego odczuciu moja była już Honda civic VIII 1.8 140km to nie jedzie... (syndrom jazdy całe życie turbo dieslem). W związku z tym w grę wchodzi albo jakaś turbo benzyna albo mocny wolnossak.
- W miarę niskie koszty napraw. Co by nie mówić, to przez 10 prawie lat w tym pasku wymienił tylko eksploatacyjne sprawy, z droższych to tylko turbo i rozrząd.

Niestety jest problem bo do głowy przychodzi mi tylko Renault Laguna 3 2.0T oraz być może Honda Accord VIII 2.4 VTec. Nie wiem gdzie jeszcze montowano klasyczny automat w połączeniu z fajnym silnikiem.

Może jakiś Hyundai i40 albo kia optima? Jakie sam są automaty? Silniki 2.0 DOHC/ 2.0 GDI są ok?

Jakieś jeszcze pomysły? Będę wdzięczny.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2022, 15:29

Wsadziłbym go testowo do aurisa hybrid kombi.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2418
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Mar 2022, 17:11

franccc napisał(a):Wsadziłbym go testowo do aurisa hybrid kombi.
Jak mu Civic nie podszedł to tu pewnie tym bardziej będzie na nie :)

franccc napisał(a):Niestety jest problem bo do głowy przychodzi mi tylko Renault Laguna 3 2.0T oraz być może Honda Accord VIII 2.4 VTec. Nie wiem gdzie jeszcze montowano klasyczny automat w połączeniu z fajnym silnikiem.
W obu tych modelach masz klasyczny automat z tego co pamiętam. Tylko ten drugi jeżeli chodzi o części to sporo droższy od Passata i ciężko znaleźć będzie Accorda z tym silnikiem.

hoderi145 napisał(a):Może jakiś Hyundai i40 albo kia optima? Jakie sam są automaty? Silniki 2.0 DOHC/ 2.0 GDI są ok?
Hyundai i40 mógłby się sprawdzić on też ma klasyczny automat w połączeniu z silnikiem benzynowym. Na pewnie nie będzie tu odczucia momentu jak w dieslu i do tego Teść powinien się przyzwyczaić (oswoić z tematem).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

21 Mar 2022, 17:22

Rokiko napisał(a):Jak mu Civic nie podszedł to tu pewnie tym bardziej będzie na nie :)


Civic mu nie podchodzi ze względu na osiągi podczas normalnej jazdy. W mieście, przy przyspieszaniu z miejsca do tych max 60-70kmh nawet nie ma co porównywać tych dwóch aut. Auris, gdzie wystarczy wcisnąć gaz "niszczy" taką chądę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2418
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Mar 2022, 17:30

W sumie masz rację tu hybryda trochę inaczej się zachowuje jeżeli chodzi o przyspieszenie do tych wartości.

Tak więc mając to na uwadze
hoderi145 napisał(a):(głównie krótkie odcinki po mieście, ale często)
mógłby się on tu sprawdzić. Jednak pod względem miejsca we wnętrzu będzie ciaśniej niż w passacie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

22 Mar 2022, 07:47

Myślałem o hybrydzie, ale budżet raczej taki na styk. Patrzyłem na aukcjach, to największy wybór jest w przedziale 50-70 tys. A te 50 tys to już tak mocno naciągnięte, dobrze jakby to była już cena z pakietem startowym typu nowe opony, rozrząd, oleje i inne pierdoły.

Hyundai i40 ma silnik 2.0GDI. Tam raczej gazu nie założy przez bezpośredni wtrysk? Nie wiem jak z jego trwałością, to raczej mało popularny motor w Polsce, Innego silnika tam nie ma z tego co widzę.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Po co kierowcy w zimie okulary przeciwsłoneczne?
    Zimą słońce to nieczęsty widok, ale kiedy się już pojawi, może stanowić zagrożenie w ruchu drogowym. Niski kąt padania promieni słonecznych sprzyja oślepieniu kierowcy. Nie pomaga również śnieg, od którego odbija ...

22 Mar 2022, 08:13

Gaz założyć się da do wszystkiego, zostaje tylko kwestia opłacalności. Ile on w ogóle tych kilometrów robi rocznie, że gaz byłby potrzebny?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2418
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Mar 2022, 09:16

Przebiegi ok 10- 15 tys km rocznie. Problem w tym, że to jest jazda głównie miejska (odcinki po 3-10km), więc spalanie w takim 2.0GDI w automacie na pewno przekroczy 10l benzyny.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2022, 17:33

Biorąc pod uwagę odcinki, cenę LPG na stacjach, serwis itp to LPG się nie zwróci :D
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 241
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2022, 20:12

Oczywiście, że się zwróci. W silniku z wtryskiem pośrednim instalacja pewnie by się zwróciła w rok lub dwa. W tym GDI to nie wiem ile kosztuje instalacja i ile wynosi dotrysk benzyny, ale pewnie opłacalność by wyszła po kilku latach.

Bardziej z koreańcow by pasowała Kia Optima, szkoda że nie ma jej w kombi (przynajmniej do liftu).

A Toyota Avensis 2.0 valvematic? Tam jest cvt chyba, nie? :/
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2022, 20:52

Sam zdecydujesz. Jeżdżąc któryś rok z rzędu na lpg i zapisując każdy najmniejszy wydatek wiem że nie ma na to szans (szybciej niż w 3 lata dla parametrów które podałeś). Jak tesciu ma garaż będzie lepiej a jak nie to przy 3 km w zimie to 2 będzie robił na pb. Dodatkowo po latach każdy samochód który ma LPG jest tańszy o 10-20% od tego który z gazem nie miał nic wspólnego. 10l pb 66pln - 11lpg+2pb (mega optymistyczny scenariusz) 56 PLN. 10zl oszczędności na 100km. Czyli zaoszczędzi 1000-1500 zł rocznie. Gdzie cena instalacji, serwisu? parę bo parę złotych ale przegląd też jest droższy :).
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 241
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Mar 2022, 10:38

hoderi145 napisał(a):A Toyota Avensis 2.0 valvematic? Tam jest cvt chyba, nie?
Tak, wszystkie silniki benzynowe mają CVT. Zasada jej działania jest zupełnie inna niż klasycznego automatu i nie każdemu ona pasuje. Jeżeli te skrzynie mają wymieniany olej na czas to potrafią zrobić również spore przebiegi. Plusem tej skrzyni jest to że w trasie potrafi spalić mniej niż przy manualu sześciobiegowym. Minusem oczywiście wchodzenie silnika na wysokie obroty przy przyspieszaniu i tu uważam że to kwestia przyzwyczajenia bo można odpowiednio operując gazem wcale nie powodować aż takich obrotów przez co jazda może być całkiem przyjemna.

Jeżeli chodzi o instalację gazową to Valvematic spokojnie ją akceptuje i dobrze współpracuje do tego te silniki mają hydrauliczne popychacze co jest plusem w tym przypadku.

Co do zakładania instalacji LPG to przy obecnych cenach benzyny i gazu trzeba się mocno zastanowić i dokładnie policzyć czy nam się taka inwestycja opłaca i jak długo będzie się zwracała. W przypadku jazdy po mieście na krótkich dystansach co przy rocznym rozrachunku da jakie 10-15tkm może się okazać że instalacja zwróci nam się dopiero po trzech latach. Liczę tu nie tylko koszt instalacji ale i jej przeglądy (wymiana filtrów), droższy przegląd na stacji kontroli pojazdów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

24 Mar 2022, 11:28

Rokiko napisał(a):Valvematic

Valvematic przed liftem płatał psikusy za sporo $$$ :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10315
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe