AUTO DO 20 000 PLN (diesel)

15 Lis 2009, 09:46

Witam!
To mój pierwszy post na forum, zapisałem się, aby dowiedzieć się kilku informacji, mianowicie poszukuję autka do 20 000 zł.
Szukałem już trochę, i zastanawiam się nad kilkoma opcjami..
1) Audi A6 1.9 TDI (2.5 TDI słyszałem że silniki są strasznie awaryjne - rozrząd)
2) Audi A4 1.9 TDI
3) Passat B5 1.9 TDI
4) Bora 1.9 TDI

Auto MUSI być w kombi i dieslu.
Autko ma służyć do dłuższej jazdy Polska - Norwegia ok 1600 km w jedną stronę, ale nie jakoś wybitnie często (rocznie 20kkm - 30 kkm - totalny maks!).
W każdym razie powinno być wygodne i przede wszystkim pakowne, no i oszczędne przy tym.
Myślałem jeszcze o napędzie quatro (audi), syncro (vw), ale nie wiem czy jest to dobry wybór. Najbardziej chciałbym A6 ( po97 roku) aczkolwiek nie ma za dużo aut z silnikiem 1.9 TDI, także...
Może macie coś innego, godnego polecenia?
slukas
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Suwałki

15 Lis 2009, 19:12

No wszystkie te auta są bdb! Ale Audi A6 czy Passat z silnikiem 1.9 będzie słaby! Na takie dystanse szczególnie będziesz to odczuwał podczas wyprzedzania! Najlepszym wyborem wg. mnie będzie Passat (ten sam silnik prawie ta sama jakość ale cena niższa) A nie myślałeś nad BMW 520d ?
Pozdrawiam,
norpaw
norpaw
Stały forumowicz
 
Posty: 1107
Zdjęcia: 9
Miejscowość: k/Poznań

15 Lis 2009, 19:56

Passat B5 1.9 TDI wersja 130 KM. W cenie się zmieścisz. Ale co się naszukasz to Twoje.
Generalnie przebiegów poniżej 180 tys. km się nie spodziewaj. Napęd na cztery łapy wskazany. Pytanie czy będziesz jeździł po Norwegii i po której części. Jeżeli w okolicy stolicy tego państwa to luzik, ale jak wybierasz się dalej na północ, to napęd na 4 koła, jak najabardziej wskazany.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

15 Lis 2009, 21:14

Dzięki za odpowiedzi!

Wiem, że silnik 1.9 TDI 110km jest troszkę słaby do tego auta, ale jeżeli mam dokładać przy audi A6 do silnika, to po prostu nie stać mnie na to. Gdybym wybrał 2.5 kłopot byłby mniejszy, ale po konsultacji ze znajomym elektronikiem/mechanikiem pozostaję przy opcji 1.9 TDI.
Z tego co widzę, polecacie Passata?
A jak blachy w tych autach?
Passat B5 jest w ocynku? Pytam, bo mam teraz golfa III i powoli zaczyna wyłazić na nim rdza.. Mój wuj ma audi 80 3 lata starszy od mojego i zero rdzy...
Poza tym, nie będę jeździł na samą północ, aczkolwiek daleko za Oslo także 4x4 byłoby dobrym rozwiązaniem.
Myślałem o Pajero, ale za tę cenę mogę kupić jedynie 2os a potrzebuję 5os, także raczej odpada ...
Macie coś jeszcze innego do zaoferowania? Ciekawe, solidne vany ?

BTW: BMW z racji tylno-napędowca na 99% odpada. W zimę wydaję mi się, że takie auto z napędem na przód będzie bezpieczniejsze (wiadomo, zależy od wyobraźni, ale mimo wszystko nawet z poślizgu będzie łatwiej wyjść z napędem na przód i zapasem mocy), no chyba, że auto z dołączanym przodem.
slukas
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Suwałki

16 Lis 2009, 13:32

3) Passat B5 1.9 TDI
4) Bora 1.9 TDI
Silniki VW 1,9TDI znane są z Niemieckiej precyzji i nie zawodności. Jeśli będziesz dobrze pielęgnował ten silnik on odwdzięczy Ci się bez awaryjną pracą.
vw
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 354
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia RS
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lis 2009, 16:47

Dzięki!
Ale co z blachami w vw passat i bora? Bo jesli chodzi o golfa 3 to "tragedia".. :/

Zapytam jeszcze tylko, co myślicie o Volvo V40 1.9 TDI?
Chodzi mi o autko po 2000 r, czy Volvo teraz to dobra marka?
slukas
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Suwałki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...