Auto do 20tys. Kombi/sedan

23 Lis 2021, 18:16

Witam.
Poszukuje auta do 20 tyś. Z silnikiem benzynowym ewentualnie gaz (z silnikiem dobrym do zagazowania) najlepiej kombi jednak jeżeli trafi mi się dobry sedan również nie pogardze :ok: . Co byście mi polecili?
Pozdrawiam.
Pawko1
Nowicjusz
 
Posty: 17

23 Lis 2021, 18:42

Zbyt ogólnie zadane pytanie. Jakiej wielkości to ma być auto? Ile rocznie pokonujesz km i jak to mniej więcej wygląda % miasto/trasa? Jeździsz sam, z rodziną?
Etc.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13955
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lis 2021, 22:36

Rocznie pokonuje 10 tyś km głównie krótkie trasy raz w tygodniu 100 km w dwie strony kilka razy w roku po 500km, wielkość auta to tak w segmencie audi a4 ale nie mam problemu z większym autem, mniejsze też nie będzie stanowić problemu, aczkolwiek pojemny bagażnik zawsze na plus, głównie jeżdżę miasto i drogi krajowe, trasa raz na dwa tygodnitygodnie
Pawko1
Nowicjusz
 
Posty: 17

28 Lis 2021, 12:39

Witam. Chciałbym kupić auto do 25tys. U patrzyłem sobie audi 1.8T i tu pojawia się pytanie. Czy szukać B6 czy jednak już B7? Na ogłoszeniach trafiają się b7 z takim silnikiem jednak zdecydowanie więcej jest B6. Na jaką wersję wy byście się zdecydowali?
Pawko1
Nowicjusz
 
Posty: 17

28 Lis 2021, 13:18

Ja kupiłbym to co znajdziesz w lepszym stanie. Pytanie czy zależy Ci na napędzie 4x4 i mocniejszej wersji, bo wtedy pozostaje Ci tylko B6.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Lis 2021, 13:22

Na 4x4 mi nie zależy bardziej może na instalacji gazowej w przyszłości. Zależy mi też na w miarę możliwości bez awaryjnej jeździe. I dlatego się zastanawiam czy b6 nie jest już trochę zbyt starym autem. Jednak z tego co czytam to często widzę opinie że b7 to taki lift b6
Pawko1
Nowicjusz
 
Posty: 17
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW ActiveE (od r. 2010) - samochód elektryczny
    Na początku 2010 r., zaledwie rok po debiucie MINI E, BMW Group poczyniła kolejny wielki krok w kierunku opracowania pojazdów produkcyjnych o zerowym poziomie emisji spalin w postaci światowej premiery BMW Concept ...

28 Lis 2021, 13:39

To są te same auta,z tym,ze B7 ma nowocześniejszy ,ładniejszy pysk,poza tym przybyło mu wersji silnikowych oraz wyposażenia,wszystkie 1.8 T są udane,sąsiad kupił B7 w salonie,patrz na wycieki z silnika,on już przy przebiegu ok.80 tyś km miał silnik cały zlany olejem,od góry do dołu.Jeszcze 10 lat temu te modele były wysoko oceniane przez mechaników,obecnie przestrzegają przed nimi,powód jest prosty,praktycznie same albo biciuchy albo wyjeżdżone padła z cofniętymi licznikami,jeśli jadnak trafisz na egzemplarz zadbany,to nie patrz czy to 6 czy 7,ma być nie bity i nie wyjeżdzony.Bedzisz cierpliwy,to znajdziesz.No i skrzynia tylko manual.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8410
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lis 2021, 13:42

Rozumiem. Jak będę jechał oglądać to na co jeszcze zwracać uwagę?
Pawko1
Nowicjusz
 
Posty: 17

28 Lis 2021, 14:24

Rdza,bezwypadkowosć to podstawa,weryfikacja przebiegu.Rdza atakuje błotniki,progi,ranty klap i drzwi.Wypalone pixele na wyświetlaczu,nie działające radio i central zamek,poza tym elektronika jest wytrzymała,w tych silnikach może pojawić się zużycie oleju,po zakupie należy wymienić pasek spinający wałki(o ile dobrze pamiętam,tam jest chyba pasek)Luzy w przednim zawieszeniu,jest skomplikowane i drogie w reanimacji,zestawy naprawcze porządne nie są tanie,i to chyba tyle,ach,wnętrze niezbyt ładnie się starzeje,schodzi farba z guzików.Jeśli zdecydujesz się na lpg a te silniki bdb chodzą na gazie,to pamiętaj,że w przypadku uszkodzenia głowicy nie kupisz używanej,całkowity koszt naprawy może przekroczyć wartość samochodu,nowa głowica jeszcze kilka lat temu kosztowała ok.8 tyś zł.Te silniki wytrzymują ok.500 tyś km .
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8410
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lis 2021, 16:29

Szukać B7 z 4x4, raz że B6 to dzisiaj juz staroć i 25 tys to chyba przegięcie za takie auto a dwa że ośkę ciężko się sprzedaje.
Obawiam się że prędzej znajdziesz kupca na B5 quattro niż B7 fwd.
Takie są realia raczej

Może ten filmik coś Ci pomoże przy kupnie- akurat tutaj jest B5 ale lubię gościa w sensie JagodowyTV i jego filmiki, sporo gadają o wadach auta itd, można się coś dowiedzieć
szykują gruza na zimowe wieczory.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



poczytaj komentarze ludzi, poogladaj
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

28 Lis 2021, 19:03

Trochę mnie niepokoi cena tej głowicy, a jak ogólnie z ceną części w audi?
Pawko1
Nowicjusz
 
Posty: 17

28 Lis 2021, 19:11

Póki nie jest to s4/rs4 to jest znośnie z częściami. Co do pytania to szukałbym obu wersji i wziął najlepszy egzemplarz.
Gość114260
 

28 Lis 2021, 19:30

Z cenami części rzeczywiście nie ma tragedii,przecież mój brat ma A4 I Avant ,trzyma go przez sentyment,silnik 1.8,bez turbiny,rocznik bodajże 2000 trzeba przyznać ,skurczybyk nie rdzewieje w ogóle,stał 2 lata na zewnątrz bez odpalania,ani razu,brat wrócił i odpalił bez zająknięcia,porządna i solidna maszyna,z A4II jest już gorzej,potrafią rdzewieć,z pewnością AII to już nie jest to.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8410
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lis 2021, 19:32

A co sądzicie o silniku 2.0 130 KM?
Pawko1
Nowicjusz
 
Posty: 17

28 Lis 2021, 19:50

To też bdb silnik,jedynie 1.6 oraz 2.4 i 3.0 lepiej sobie odpuścić.Ten 2.0 bez T to silnik optymalny jeśli chodzi o zużycie paliwa i koszty eksploatacji.spala mniej od 1.8 w A4I,średnio ok 8 l,na trasie schodzi poniżej 7 l,2.0 l spala o litr mniej,ma więcej niutów o ok.20(chyba) przy niższych obrotach,to jest lepszy silnik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8410
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)